Man -> aut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja BenDilde, 3.6.2017.

  1. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Varmaankin on aivan dorka kysymys, mutta kun ei ole mitään hajua, niin heitetäänpä ilmoille. Eli onko kutoskoneisen Fleetsiden manuaalilaatikkoa mahdollisuutta vaihtaa automaattiin? Helppo homma vai ei mitään järkeä edes ajatella?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On se mahdollista eikä tekemätön paikka.


    Helpompi ois silti ollut ostaa suoraan automaatti mutta harrastus silti juu...
     
  3. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Toisille helppo, toisille suorastaan mahdoton.
    Mun mielestä suorastaan pakollinen homma, koska sellanen pickachu-upin ajaminen manuaallilla on syvältä.
    Tarviit tietysti sen automaatin, siihen turbiinin ja vetolevy pitää vaihtaa vauhtipyörän tilalle, shifteri myös hankittava tai automaattivaihteisen ohjauspylväs. Myös kardaanille pitää tehdä jotain, helpointa on vaihtaa valnis sopiva.
    Vaihteiston kannatinpalkkikin saattaa vaatia käsittelyä/vaihtaa.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itseä taas mietityttäisi -87 C20 takaisin automatisointi. Alunperin Th700 ja joku joskus -90luvulla vaihtanut tilalle Sierra Cosworth 2wd T5 laatikon, kytkin koppaa en tiedä mikä on, mutta näyttäs joltain teräskopalta yms.
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Onhan siinä tietty oma hommansa, mutta kun etsii sopivan purkuauton, niin siitä saa kaikki osat laatikkoa myöden, Th700r4 suosittelen.
    Ohjauspylvästä ei ole pakko vaihtaa...lattia shifteri kardaanitunnelin päälle.

    Manuaalin täydellinen ohjauspylväs saattaisi kiinnostaa, jos vaihdat sen, niin kerro mitä pyydät siitä ?
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    ECM pitäis vissiin kans vaihtaa tai ainakin älyttää uudelleen, ja johtosarjaa mulkata, että automaatin turbiinilukon saa toimimaan.
     
    Muokattu: 5.6.2017
  7. DX

    DX Double Gearhead

    sit nopeusmittari, jos pulssitieto sattuukin olemaan yhteensopiva, niin ilman parempaa tietoa odottaisin edessä olevan jonninsortin kalibrointitarvetta.

    absinkin toimintaan taitaa tulla muutoksia, jos sellainen autossa on, sen uudelleenohjelmoinnista en osaa sanoa mitään.
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    ECM on ihan sama automaatti/manuaali, riittää että vaihtaa sinne sopivan PROM:n esim 4.3/TH700r4 versioon (tai ottaa ECM/PROM sopivasta purkuautosta)...laatikolle tietty johdotus, jonka senkin saa purkuautosta tai lukkoturbiinille voi tehdä omankin ohjauksen jos tykkää...nopeusmittarille tai RWAL:lle ei tarvitse tehdä mitään, riittää että automaattilaatikossa on toimiva VSS-nopeusanturi...pelkkä rengaskoon muuttaminen vaikuttaa enempi.

    Tärkeää on huomioida laatikkoa hankkiessa että se on sähköiselle nopeusmittarille sopiva eli siitä löytyy ainakin paikka VSS-anturille, anturin saa siitä manuaaliaskistakin...vaijerikäyttöisenkin voi periaatteessa laittaa, kunhan hankkii siihen sopivan VSS-anturin, joka lähettää oikeaa signaalia...tulee silti vähän viritys ja vaatii lisää hommia.

    Helpointa etsiä jokin 4.3/TH700r4 Pick up tai Astro tms. auto osien luovuttajaksi...
     
    Japasa tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!