Mannol germany

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jarona, 22.11.2015.

  1. jarona

    jarona Gearhead

    Tein uhkarohkean teon ja tilasin ebayn kautta saksasta
    Mannol dextron 3:ta 20 litraa kotiin kannettuna hintaan 59 euroa.
    Halpaa kuin makkara mutta onko muilla kokemuksia moisesta öljystä?
    Muutkin öljyt oli noin puolta halvempia kuin suomessa...
     
  2. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    samaa oon harkinnut itsekin.. kertokee ihmeessä millasta mönjää tää ukrainan ihme on? (teoriassa pitäisi siis kyllä läpäistä testit kun 1. myydään saksassa, heillä kun on nää tuv hyväksyntäpakotkin vielä. 2. on merkitty dexron 3 luokaksi.)
     
  3. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Vaihdoin toissa viikolla Mannolin öljyt ja SCT:n filtterin. Muuta kokemusta ei ole.
     
  4. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Hintaan kommentoin sen verran, että kaveri juuri kehui saaneensa Petro-Canadan vastaavaa öljyä Voitelukeskuksesta Pirkkalasta samaan hintaan, kuin tuo Mannol.
     
  5. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Ainakin ovat volvo-foorumilla käyttäneet menestyksellä Mannolia.. Volvon aski kun on hyvin tarkka öljystään. Vaihtaa vaikka useammin kun on halpaa.
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    20L pönttö automaattiöljyä tuli tilattua, suurinpiirtein puolet motonetin hinnasta, haisee hyvältä ja on punasta, en oo vielä ehtinyt vaihtamaan :D
     
  7. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    59e hintaan sisältyy siis myös toimitus kotiovelle?Eipä oo enää kovin kallista...kertoilkaahan ihmeessä kokemuksia sit ku niitä on.
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mitenkään mannol öljyä väheksymättä, niin miten pitkään te testaatte öljyjä että tiedätte sen olevan hyvää kamaa? jos ei loota välittömästi hajoa, oli öljy hyvää? entä jos loota ois hajonnu jokatapauksessa? öljyn vikako? Mielestäni tommosessa harrastajien öljytestailuissa on niin paljon muuttujia että litrahinta lienee ainoa asia mitä voi suht isolla varmuudella pitää vertailukelpoisena. Paitsi jos joku kusettaa millä hintaa osti.
     
  9. BBC

    BBC Guest

    Juuri näin kuten edellinen kirjoitti.

    Ihmettelen monesti kun ihmisillä hirveä vertailu hinnoista ja ei millään voi ostaa vähän kalliimpaa tuotetta, joka on varmasti hyvä ja johon ko. iso valmistaja on satsannut tuotekehitykseen miljoonia, kymmeniä miljoonia.

    Eikä se halvimman tavaran perässä juokseminen mitään, mutta monesti samat ihmiset vetää kaljana ja tupakkina tai muuhun paskaan monin kerroin rahaa,... korostan sanaa monesti, ei aina.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No jos ei muuta niin huuhteluun varmasti sopii ettei tartte kalliilla lutrata mikä kuitenkin mustuu sitten.

    Ohan se automaattilootankin öljy kieltämättä vähän sellanen säästön paikka jos jotain käykin.
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Sanotaanhan että mersutkin on hyviä ja laadukkaita,mutta melko nopeesti ruostuvia peltikasoja nuo on..
     
  12. jarona

    jarona Gearhead

    Kysyin niitä kokemuksia, en ihme mielipiteitä ja luulotteluja...
    Se että suomessa samanlainen/tyyppinen öljy maksaa kaksinkertaisesti
    ei tee siitä välttämättä parempaa mutta kaljaan ei jää rahaa...
    No kun pänikkä saapuu niin vaihdan öljyt ja seuraan kaikintavoin käyttäytymistä,
    lämpömittari löytyy ja kierroslukumittarikin on vaikka tiisseli.
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ja todisteeksi voi laittaa jonkun "merkki"öljyn paremmuuden.Meidät on vaan markkinavoimien mukaan aivopesty monessa asiassa.Ei mulla ole tosta mannolista kokemusta mutta en mä tyrmääkkään mitään josta ei konkreettista näyttöä ole.Ainut öljy mistä mulla on pahaa sanottavaa on shellin rimula,ei pysy tässä chevyn maamoottorissa vaan lisätä joutuu öljynvaihtojen välillä.

    Miten muuten öljymerkit saa noita luokituksia?Rahalla vai tehdäänkö niille testejäkin ja jos niin minkälaisia?
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tm sais tehä uuden öljytestin. Vamhasta saatanan kauan, mikäköhän syynä?
     
  15. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mun käsittääkseni öljyn valmistajat merkitsevät purkkeihin itse luokitukset? Kuten muutkin tuotetta kuvaavat arvot.
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Öljynvalmistajat joutuvat maksamaan autonvalmistajille oikeudesta ilmoittaa öljynsä täyttävän jonkin tietyn merkin tietyt vaatimukset. Jos ei maksa, niin saa näkyä ainostaan API/ACEA-luokat.
     
  17. Gerball

    Gerball Gearhead

  18. jarona

    jarona Gearhead

    Nyt on saksalaiset marjamehut laatikossa!
    Hyvin toimi kun kävin kyliltä saunakaljaa hakemassa,
    saa nähä jatkossa sitten ku selviän... :eek:
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Mulla käsitys

    et kaikki öljyt ois enemmän ja vähemmän samaa sotkua ja sit lisäaineilla parannetaan osumaan vaatimuksiin
    ja halpojen ja kalliiden öljyjen ero tulee näiden lisäaineiden kestävyydessä

    Esim. meillä oli 200L pönttö halvinta traktorin 10w-30 yleisöljyä jossa muistaakseni lukee valmistettu kierrätysöljystä ja alussa onkin hyvät paineet kuumana ja kylmänä, mutta kalliiden öljyjen lisäaine ketjut oletettavasti kestää pidempään ja ylläpitää sen korotetun kuumakeston pidempään, eli ne öljyt pysyy pidempään siinä korkeemmassa luokituksessa esim 10w-30 perus liemenä on 1aste 10 ja lisäaineilla sit toi 30

    Näin olen käsityksen saanut
     
  20. jarona

    jarona Gearhead

    Kieltämättä jännitti mutta hyvin laatikko pelas -34 asteen pakkasessa,
    voin omasta puolestani suositella tätä Mannolin litkua. :)
     

Kerro tästä muillekin!