Manuaalin rattiputken muuttaminen automaatiksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Aleksandra, 14.9.2009.

  1. Aleksandra

    Aleksandra 3rd gear

    Tervehdys!

    Olen kuullut ja lukenut että manuaalin rattiputken pystyy muuttamaan automaatiksi.

    Nyt olisin kiinnostunut tietämään miten -64 Impalan manuualin rattiputken saa muutettua automaatti rattiputkeksi? Ja jos jollain olisi kuvia tästä niin niitäkin voisi laittaa :D

    Kiitoksia paljon kaikille vastanneille! :D
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Lienee helpoin vaihtaa koko rattiputki jostain mikä on valmiiksi jo ollut automaatti.
     
  3. Aleksandra

    Aleksandra 3rd gear

    Vaihtaisin jos saisin jostain kyseisen rattiputken, mutta tuntuu olevan kyseinen rattiputki kiven alla. Ollaan tässä hommattu jo yksi ja se ei sinne sopinut. Niinpä ajattelin manuaali rattiputkesta tehdä sellaisen kun sekin kuulemma on mahdollista.
     
  4. kinde

    kinde Gearhead

    Taitaa olla se näytön rakentaminen se suurin homma. Eiköhän tuo mekaanisesti ole suht helppo paitsi estojen tekeminen.


    Hommaa vaan se automaatin putki, heität verkot ison veden taakse ni eiköhän nappaa.
     
  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    eikö muka ebaystä löydy ???
     
  6. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No jos on tehtävä kuitenkin, niin vaihda muuten sopivaan automaatin tolppaan sopiva kiinnitys Auton koriin....
     
  7. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ebaystä löytyy useita !!!!

    haeppa tuolla:

    64 impala steering column
     
  8. Aleksandra

    Aleksandra 3rd gear

    Pitäisi vain osata noita kieliä paremmin niin varmaan ostaminen tuolta ebaysta onnistuisi paremmin :(

    Paljonko muuten tuollaiselle osalle tulisi edes rahtikuluja jenkeistä?
     
  9. SököMotors

    SököMotors 3rd gear

    Vähän yritytystä niin kyllä se tuoreempikin gm rattiputki sinne istahtaa.
     
  10. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead


    mulle tuli galxieen ko putki usasta ca 1v sitte, sillo rahti oli ca 80 USD ..
    (USPS) usan virallinen posti siis.. UPS / FEDEX, varmaa ainaki 200 USD...
     
  11. Wesku

    Wesku Gearhead

    Joskus olen tuollaisen virityksen tehnyt '63 letukkaan ja se meni helposti, mutta lukituksia eikä käynnistyksenestoa ollut. Muistaakseni tein vain toiselle manuaalin vivulle sopivan latan vaihdelaatikon vaihteenvalitsimen akselille. Aikaa taisi mennä ehkä kaksi tuntia ja toimi mainiosti sen 1,5 vuotta, jonka auto mulla oli.

    Siihen aikaan (-97) Southwest tradella olisi ollut tuollainen tomaatin rattiputki, mut en raskinut ostaa sitä 700 mk hintaan...
     

Kerro tästä muillekin!