manuaalitoiminen automaatti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja rötväri81, 26.5.2017.

  1. rötväri81

    rötväri81 1st gear

    onko sama kuin manuaalikoneisto.
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kyllähän tuo siltä kuulostais.
     
  3. oiwdh

    oiwdh 1st gear

  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kertokaahan tietämättömällä mikä ihme on manuaali koneisto

    Toiminta periaatteet tiedän, mutta käytäntö miten se on toteutettu siitä on tiedonpuute
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se tehdään silleen että estetään automaattitoiminto venakoneistosta:poff:.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Olikos sellasia koneistoja että d on d kuten ennenkin, mutta 1,2 (mahd jopa 3) sais lukittua kepistä niin että se vaihde pysyy?

    Eli voi vaikka kakkosella lähteä ja se lähtee kanssa kakkosella jne.


    Explorerissa tais olla vakiona toi kuten mersun economyssa.


    Tuli vaan mieleen voisko viritellä saman th sarjaan.
     
  7. repas-90

    repas-90 3rd gear

    TransGon sfitkitin laitoin joku vuosi sitten vetten TH700 laatikkoon,samalla kitillä pysty tekemään täysmanuaalin tai semimanuaalin.Ite laitoin puolimanuaaliksi silloin ykkönen ,kakkonen ,kolmonen on päällä jos valitsin on sillä vaihteella,tuplaDeellä toimii normaalisti automaattina.Muistaakseni täysmanualisointi olisi vaatinut vain parin ohitusreiän poraamisen venttiilipöytään lisää.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eli jos valitit kolmosen niin se kanssa oli kolmonen kokoajan kun oli shifteri kolmosen kohdalla?
     
  9. repas-90

    repas-90 3rd gear

    Käsittääkseni näin se menee,en kyllä kolmosella ole koskaan yrittänyt lähteä,kakkosella kylläkin,ajon aikana jos valitsin on kolmosella niin se on kolmonen sitten koko ajan.Hyvät ohjeet oli kitissä mukana niin asennus oli kohtuullisen helppoa ,sotkuista toki kun öljyä valuu laatikosta koko ajan.
     
    Karpov tykkää tästä.
  10. rötväri81

    rötväri81 1st gear

    Aikoinaan tehty mopar 904 . Rupesin vanhoja myynti ilmotus lappuja lueskelemaan, niissä oli että manuaalitoiminen 904 laatikko. Rupesin vaan miettimään onkohan sama asia kun manuaalikoneisto.
    Ei kait noissa sitten ole eroa kun väärä sanamuoto.
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Foordin C4 ainaski toimii vakiona että D on D ja 2 on 2 ja 1 on 1.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voorteissa on "semi" automaattikoneistoja. D päällä lähtee kakkosella liikkeelle ja vasta kepakko ykkösellä on ykkönen päällä.

    700 toosan koneisto transgo kitillä on joko automaatti tai sitten täys manuaali. Mitään välimuotoa ei ole. Automaattitoimisena se pitää sen vaihteen päällä mikä on valittu niin kauan että heiluttaa keppiä mutta d päällä se vaihtaa itellään.
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    C4 on kahdella eri kaaviolla (ainaskin?). Tuo normaali D21 missä 1 ja 2 on pakkovaihteita ja sit se vanhempi missä on ykkönen ja sit toinen millä lähtee kakkosella liikkelle ja vaihtaa 3 ja normaali D sit.
     
  14. rötväri81

    rötväri81 1st gear

    Eikos tuon voi testata ajelee d päällä jos ei vaihda penempää automaattisesti. onko se sit ihan manuaalikoneisto.
     
  15. blacklabel

    blacklabel 2nd gear

    Onkos siinä 904:ssa kickdown käytössä? Vai onko se tappi sahattu koneistosta poikki johon kikkarivipu normaalisti tulee kiinni?
     
  16. rötväri81

    rötväri81 1st gear

    Ei oo kickdown käytössä vähän pikku testilenkkiä vasta ajeltu . kikkarin tappi on paikallaan. Siks nyt rupesin miettiin kun pitäs ruveta enmpi ajelee.
     
  17. blacklabel

    blacklabel 2nd gear

    Jos on tehdastekoinen manuaalikoneisto, niin joko sitä kikkarin tappia ei ole ollenkaan, tai tappi on paikoillaan, mutta liikerata blokattu. Jos taas jollain shift kitillä muutettu manuaalitoimiseksi, niin yleensä kickdown on jätetty käyttöön, jolloin tappia kiertämällä tuntuu jousikuorma vastassa....
     
  18. rötväri81

    rötväri81 1st gear

    Joo o tappi tosiaan kiertyy ja jousivoima tuntuu. Liekko tuo ihan manuaalikoneisto sit olleskaa.
     
  19. rötväri81

    rötväri81 1st gear

    Jos tuo loota olis nyt shift kitillä tehty manuaaliksi, niin tarviiko kick downia. Ja onko tollasen lootan käyttöohjeet samat kuin manuaalikoneistolla.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos se on täys manuaali niin eihän siinä voi olla sillon kickdownia. Sillon kickdown tehdään manuaalin tapaa pienemmällä vaihteella?

    Jos taas d nornaali niin siinä tietty ois hyvä kikkari olla..
     

Kerro tästä muillekin!