manuaalitoiminen automaatti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja rötväri81, 26.5.2017.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Silloin kun lootan öölinpainetta säädetään "kikkari"vivulla tai -vaijerilla niin se tarvii olla käytössä joissain koneistoissa jotka on muutettu manuaalitoimisiksi.

    Manuaalikoneiston olemassaolo on vitun helppo testata, keppi koloselle ja lähtee liikkeelle. Pitäis olla kolonen heti päällä.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tekeekö se muuten pahaa jos haluis vaikka kolmosella lähteä?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tekee se pahaa kun sivusta joutuu kattelemaan:rotfl:. Turbiini huutaa hoosiannaa, bensaa palaa riittävästi ja suorituskykykin on kusiaiseen verrattavissa:poff:.
     
  4. rötväri81

    rötväri81 3rd gear

    Pystysko tohon kaiken varalta laittamaan kikkarin, vai tuleeko siitä ongelmia sit jos se loota ei sitä tarvitsekkaan.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Lisätään vielä mihin kohtaan kytketään painemittari ja kestääkö moinen loota esim. kiristää kikkaria kun ajattelee ajelevansa urheilullisemmin tai kiskoo kärryä?


    Tai miten ihan normaalissa lootassa joka on täysin automaatti, jos sellaiseen laittaa rullan joka kiristää vaijeria kun nupista pyöräyttää
    Eli saisko helpolla konstilla korkeemmat paineet laatikkoon esim. kärryperässä
     
  6. rötväri81

    rötväri81 3rd gear

    Niin onkos siitä haittaa ,jos tollaseen mopar 904 :seen shift kitillä toteutettuun manuaalitoimiseen automaattiin. Laittas varulta kickdownin, kun ei oo tietoa miten toi öljynpaineen säätö on toteutettu.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllähän se vaijeri tai vipu menee tiukemmalle kun kaasun runttaa heti pohjaan tai vetää kärryä:odroll: vs ilman kärryä "normaalisti" liikkeelle:rotfl:.
     

Kerro tästä muillekin!