MB w110 sbc 350, etusumppu öljypohja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja janihei, 11.9.2021.

  1. janihei

    janihei 3rd gear

    Tarttis löytää 1986 -> pikkulohkoon etusummpu öljypohja. Ei tunnu löytyvän ko pohjaa kuin vanhempaan lohkoon, eikä jaksais ruveta tekemään. Pitäis istuttaa MB w110 koriin pikkulohko, eikä onnistu takasumpulla mitenkään. toki jos joltain löytys käytetty Chevy 2 pohja niin siitä voisi jalostaa.
     
  2. laakkius

    laakkius Gearhead

    laitoin sbc350:n R107 koppaan juuri tuon novan öljypohjan kera. Tarttet sitten myös novan öljypumpun, pumpun akselin ja sihdin.
     
  3. janihei

    janihei 3rd gear

    Juu, vaatii oman pumpun ja sitäkin ilmeisesti joutuu hieman muokkaamaan 3.48" iskulle, osuu muuten veivi pumppuun . Minkä mb moottorin korvasit pikkulohkolla 6 va 8sy? tuliko etuakselille paljon enemmän painoa vs alkuperäinen moottori? Tää mun auto on 230 6syl, eikä mitään hajua mitä tuo orkkis tekniikka painaa, tuli minulle ilman tekniikkaa. Netistä löysin jonkun listan jonka mukaan mb 6syl <-1995 painaisi 441lbs. mb v8 rautalohko olikin vissiin jo painavampi kuin sbc.
     
  4. laakkius

    laakkius Gearhead

    rautalohkonen 4.5L V8. Chevyn pikkulohko painoi noin 100kg vähemmän, tuli punnittua sillon noi.
    Joo, siitä pumpusta piti vissiin hioo vähän pois, ei mikään paha rasti. Imuputken tein nissanin VG30 putkesta, kävi melkeen suoraan.
    Seuraavaks tulee R107 kans mut siihen tulee SBF ja aod...
    Instagramista löytyy projektikuvia jos jaksaa kahlata kuvia läpi...
    https://www.instagram.com/p/BTPCMQ2Brvc/
    imuputki-->> https://www.instagram.com/p/BINw5ySDMz6/
     
  5. janihei

    janihei 3rd gear

    no joo, meinasin aluksi tuota mersun m116 3.5l moottoria mutta ei siinä ole mitään järkeä, painaa kuin synti! vaikka kannet on alumiinia. oliko sbc alumiini kansilla? laskin että sbc painaisi apulaitteineen 417lb/189kg, vesipumppu,kannet ja imari alumiinia. mini startti,normi laturi,tehostimen pumppu,peltisarjat.
     
  6. janihei

    janihei 3rd gear

  7. laakkius

    laakkius Gearhead

    Tämä painoi 195kg rautakansilla, rauta vesipumpulla. Se mersu oli rautakansilla, silti kone oli n. 100kg kevyempi. [​IMG]
    [​IMG]
     
    janihei tykkää tästä.
  8. janihei

    janihei 3rd gear

    no perhana, saattaa toi mun laskelma olla sitten aika lähellä totuutta. eli lähelle orkkis moottorin painoa päästään sbc:eellä.
     
  9. laakkius

    laakkius Gearhead

    mun pitäs toi kuvan moottori laittaa Datsuniin... vähän tiukille menee etuakselipainon kanssa... :D
     
  10. janihei

    janihei 3rd gear

    no varmasti menee tiukille, noh saahan sieltä painoa pois muualtakin kuin moottorista. sbc 400 2bolt lohko 3.25 kampuralla olis mukavan kevyt.
     
  11. laakkius

    laakkius Gearhead

    vaakatulosten mukaan n.100kg on varaa etuakselipainon suhteen. Alukansilla ei olis mitään hätää, mut rautakansilla mennään toistaiseks...
     
  12. janihei

    janihei 3rd gear

    Mitenkäs onnistuu ohjauksen muutaminen hammastanko ohjaukseksi? Tämä varmaankin mahdollistaisi normi öljypohja käyttämisen, ja painoa lähtisi nokalta reilusti. Mersun tehostettu ohjausvaihteisto kun painaa varmaan 20kg, siihen vielä kaikkien ohjausvarsien paino päälle.
     
  13. laakkius

    laakkius Gearhead

    R107 simpukka painaa 14kg. Kai sinne jonku hammastangonkin sais laitettua. Siks mä laitankin tähän seuraavaan fordin kasin kun siinä on ihan rehellinen etusumppu ja kone on muutenkin vähän pienemoi ulkomitoiltaan.
     

Kerro tästä muillekin!