mb w140 300td ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ursus2, 21.12.2009.

  1. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Ei varsinaisesti harrastepeli,mutta tuommoinen vm-97 on tallissa sulamassa,ilmeisesti kesälaatua ollut asemalla talvilaadun sijaan ja viikonloppuna jäi tien oheen.Nyt olen päivän verran lämmittänyt ja akkua ladannut,hyvin pyörittää mutta hehkun valo ei syty eikä myöskään käynnisty.Polttoainesuodatin myöskin vaihdettu uuteen.Olisko jotain vinkkejä mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään vai passitanko auton mersun huoltoon?
     
  2. ripe

    ripe 1st gear

    Ilmeisesti hehkut ei sit lämpiä.

    Kannattas varmaan ensin katsoa tuleeko virtaa hehkutulpille.

    Jos ei niin sit sulake, vanhenmissa on ainakin hehkureleellä/ssä oma sulake.

    Jos taas virta tulee hehkuille asti. Kannattaa tarkistaa hehkut mittarilla.
    Releeltä se töpseli irti mitkä menee tulpille. Siitä sit mittaan töpselistä erikseenj oka piuha, onko kaikki vai mikään tulppa pimee.
     
  3. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Jeps,jeps näinhän se menee mutta kun on vieras peli ja hehkutkin on ikävästi imusarjan alla eikä hirveästi kehtais heti purkaa laitetta,tuumasin että jos jollain olis joskus käynynnä tällälailla
    :D .Sulakkeet oli ehjät konehuoneen sulaketaulussa mutta ilmeisesti tuossa on toinenkin sulaketaulu takakontissa?No lähren kaivelemaan konttia.
     
  4. cuda69

    cuda69 Gearhead

    eikös se rele ole kuskin puolella sisäsuojassa kiinni ?siitä töpseli irti ja mittaat toimiiko hehkut
     
  5. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Rele oli konehuoneessa repsikan puolella muovilaatikossa,siihen tulee kyllä virta,hehkuille ei,eikä rele napsahda,mutta herätettä en vielä tarkistanut.Hehkutulpat ok.Semmoinen palaneen käry siellä boksissa oli kun kannen avasin että rele ehkä kärvähtänyt.Täytyy huomenna mitata,lämmetköön yön yli sisällä,ei meinään vielä suodatin edes täyttynyt vaikka sahailin pitkät tovit.
     
  6. ripe

    ripe 1st gear

    En tie näin uudesta boksista, mut vanhemmassa on niin sanottu sulake.

    Jonkin mallinen suojaamaton lanka. Oliskohan ollut ruuveilla kiinni :oops:

    Näkyykö tässä uudenmassa semmosta?
     
  7. onre

    onre 3rd gear

    Hehkusulake. OM61x-koneissa 80A nelipyttyisessä, 100A viispyttyisessä, ruuveilla kii. Näyttää tältä:

    [​IMG]
     
  8. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Kesälaatua on ollut vielä selvästi jakeluasemilla,on nimittäin kohmeeseen menneitä diisuja korjaamolla riittänyt, ja varsinkin webastot ei ole pystyny ohuissa syöttöputkissa liikuttamaan kiteytynyttä polttoainetta.

    Toi rivipumpullinen saattaa kaivata suutinputkien mutterien pientä löystöä suuttimen päästä yks kerrallaan startatessa kaverin avustamana ,mut kannattaa vetää jotain rättiä suojaks ettei roiski ,tai sitte kaikista suutinputkista mutteri vähä löysälle ja varovaista pätkästarttailua ja olis hyvä että joku kaveri olis kattomassa kun alkaa vähä kuplimaan mutun välistä niin sitte kaikki kiinni
     
  9. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Paria suutinta löysäilee vuorotellen ja starttailee, kyllä se ittensä loppuun ilmaa kun käyntiin asti pääsee.
     
  10. sbf

    sbf Gearhead

    Eikös noissa rivipumpullisissa meisselin koneissa ole käsipumppu ruikkapumpun kylessä josta saa suodattimen ja pumpun ilmattua?
     
  11. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Kiitoksia neuvoista,auto lähtee kuitenkin trailerilla omistajan kotopuoleen.Yön yli oli lämpöisessä mutta ei edelleenkään suodatin täyttynyt startatessa joten jotain häikkää pa-pumpussa täytyy olla.Tommoisen pelin kyllä vois ottaa itelleenkin,olishan se mukava s-mersulla päästellä.(Tosin vanikyytiähän ei mikään voita..)
     
  12. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Minusta on aina helppoa räjäyttää diitseli käyntiin suihkaisemalla starttuppia tai halvempaa AT-1 suihketta imariin,herkin mitä olen kokeillu oli wyrtin rost-off kylmäspray........räjähti ekalla käymään '04 CDi 6-diesel mb,mistä oli sahattu akku loppuun.....tässä menneellä vikolla.
     
  13. impala67

    impala67 Double Gearhead

    samaa vikaa esiintyy uusissa ja vanhoissa autoissa merkeistä riippumatta, kaverin uudenkarhea -09 octavia hyytyi tien poskeen- ja samaten pomminvarma vaakalamppuinen 300 mesekin.

    no joo pomminvarmaa tekniikkaa joo
    tämä todistaa taas että kyllä tuo diisseli tosiaan on VAIHTOEHTOINEN polttoaine- oikean sijaan suositeltavissa vain hätätapauksissa käytettäväksi. :lol:

    onnetonta että ovat menneet myymään kesäplitkuja keskellä talvea. kuvastaa aikakauden ahneutta.
     

Kerro tästä muillekin!