Meijän perän B-body Plymouthit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja MJF, 13.1.2008.

  1. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    /\/\ No perskeles kun on siisti!!
    Ensi viikolla tilailen maaleja pannuhuoneen maalaukseen ja mm. sun toimittaman värin kaavaa ajattelin verrata miltä se näyttää Polaran orkkis väriin.
    Yhdessä "plokin" kuvassa oli Plymarin konehuoneessa vanhaa metallivihreää värinä. Oliko sulla tietoa mikä sävy kyseessä?
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Se konehuoneen vihreä oli tehtaan alkuperäinen F3. Huonosti maalattu ja mattapintainen, nyt konehuoneessa puolikiiltävä lakka.
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    OK kiitos. Eli alkuperäinen väri on Plymarilta vaalein metallivihreistä sävyistä vuodelta -69.
    Lähimpänä lienee -68 vuoden rotken kartassa FF-1.
    Tästä on hyvä jatkaa.
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Johtosarjat olikin yllättävän hyvässä kunnossa. Kojelaudan alussarjaan tarvi tinata kaks johtoa yhteen ja teipata osittain uusiksi. Moottorin johtosarjaa tarvi vaan teipata uusiksi.

    Kattoon liimasin kerroksen 10mm äänieristemattoa. Samaa mattoa tungin vielä c-pilaritkin täyteen, 1-2 kerrosta mahtui. Huomisaamu aloitetaan sitten sisäkattoverhoilun asennuksella ja jatketaan vinyylikaton liimauksella jos vielä riittää päivää.

    [​IMG]
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Sisäkatto saatiin laitettua, onnistuikin vielä aikasta hyvin, päällyvinyylin laitto jätettiin ens viikolle. Rupiaa kummasti auton ilme muuttuun kun on vähän verhoilua ja nippeleitä kiinni :)

    [​IMG] [​IMG]
     
  6. coronet-65

    coronet-65 3rd gear

    [​IMG]

    [​IMG]

    Jotakin uutta täältäkin eli hengissä ollaan. Tänään sujahti kiuas ja loova paikoilleen Dodgeen. :D
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kommeeta! Laittakaa myös kuvia B5 RR:sta.
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Jospa se omistaja itte laittais, käy kuitenkin täällä lukemassa :) Mulla ei taida olla yhtään kuvaa siittä autosta.

    Sais olla ens viikolla sen verran kuivia kelejä että pääsis vähän hiekkapuhaltaan ja maalaamaan. Ja sais lämmetäkin vähän niin olis mukavampi venytellä tuo päällyvinyyli katolle...
     
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tänään oli sitten sen verran lämmintä että liimattiin vinyyli kattoon heti aamusta. Kummasti oli notkiampaa vinyyliä mitä 10 asteen lämmössä :) Käyttis viekin sitten vaihteeksi vapaa-aikaa sen verran ettei hetkeen kerkeä tekeen muuta :(

    [​IMG]
     
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kun ei tallissa oo tapahtunu taas mitään vähään aikaan, niin nostellaan ylös kuitenkin ja laitetaan kuvia :D Motivaatiota on kerätty ja sitä olisi kovasti kun saisi vielä järjestettyä aikaa... Jotain osia on hommattu, mm. uudet penkin verhoilut Satelliteen. Jos jollain on jäänyt lojumaan takapenkin selkänojan merkki niin täällä olis kiinnostusta.
    Siitä B5 Runneristakin on tullu napattua kuva Oulun näyttelyssä keväällä.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG] [​IMG]

    Muutama tunti maalien kynsintää neliovisesta. Tuo punanen maali on varmaankin tehtaan pohjamaalia? Mitä kerroksia ne on tehtaalla vetänyt näihin? 4-5 kerrosta lähtee kuumailmapuhaltimella aika nätisti tuosta päältä. Tuo punainen kerros ja sen päällä oleva vissiinkin 80-luvun ylimaalauksessa ruutattu harmaa onkin sitten lujemmassa... Lähiviikkoina sitten siirto toiseen talliin niin pääsee perehtymään paremmin pelteihin. Runkopalkkivärkkiä on jo odottamassa kantattuna.
     
  12. Mutku

    Mutku Gearhead

    ^ou jees, sekin etenee. Hyvä meininki Matilla!

    Itseäkin muuten hiukka kiinnostaa tuo punertava alimmainen väri. Eli voiko olla tehtaalta? Meinaan, kun omassa vuoden '70 Dodgessa (E-koppa) oli mm. turvavöitten kiinnitysmutikoitten kierteissä semmosta punasta maalia, joka rapisi sitten kierretapilla ulos sieltä heti jo 2004. Ihan vaan kävi kiinnostaan, että voiko olla tehtaalta se punanen? Ei sen vakavempaa, heh.
     
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mulla oli molemmissa 1970 autoissa semmonen beigen happomaalin värinen alimmaisena. Ei punaista missään.

    Teron Challenger puhallettiin Torniossa siihen aikaan maailmanhistoriaa, että punainen juontaa juurensa sieltä.
     
  14. MJF

    MJF Double Gearhead

  15. Mutku

    Mutku Gearhead

    Toisaalta kai joo, mutkun mutkun toisaalta ei sittenkään? Meinaan, että monesta "Tornion läpikäyneestä" paikasta oon sitten löytänyt semmosta vaaleahkonkellertävää pohjamaalia, vaan punasta pohjimmaista väriä en mistään muualta kun tuolta kierteiden syövereistä.

    Heh. Ennenko joku taas näpäyttää pilkunsiirtelystä, niin oikeesti hei: just tämmöset hiplaukset ne enää näillä kilometreillä seisottaa hereillä lauantaiyönä. ...."hankkis elämän".... Äh, tais kuulkaa mennä jo!
     
  16. Mutku

    Mutku Gearhead

    Hieno pätkä! Ei ollu mulla Moparia vielä tuolloin.
     
  17. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    No sitten toinen villi arvaus. Se sun auto on alkujaan FE5. Voisko sillä olla asian kanssa mitään tekemistä :poff:
     
  18. Mutku

    Mutku Gearhead

    ^no tuotahan teoriaa minä aikuistenoikeasti haluaisin kyllä uskoa. Mutku ei kai se voi olla niin, kun mun AMBissa ois sen teorian mukaan sitte pitäny olla ollut korkkaamattomat :eek: :rotfl: :eek: turvavyönklunssit. Niinku ne minun mielestä olikin.

    Huoh, koodisanat "C04", "hernesoppa" jne. taas. :poff:


    Mutkunmutku... 8)

    viewtopic.php?f=30&t=128076&p=2187990&hilit=+C04#p2187990
     
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]

    Belve siirretty toiseen talliin avarammalle paikalle. Johtosarjat ja muuta pikkuhilppaa purkautui laatikoihin ja takalasin irti kaivaminen alotettiin. Vielä pitäs päättää suojaako kattoverhoilun paikalleen vai saisko sen kohtuudella irti ja vielä takasikin hyvänä...
     
  20. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Nuorena miehenä Matti jaksaa taistella kahdella eri rintamalla - way to go.

    Otahan kattoverhous vain pois. Pitäähän sun käsitellä katon sisäpuolen pellitkin.
     

Kerro tästä muillekin!