Meijän perän B-body Plymouthit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja MJF, 13.1.2008.

  1. MJF

    MJF Double Gearhead

    Viime viikonloppuna oli Oulun näyttelyn vuoro. Tarroitettu ja korkitettu akkuhan kyykkäsi heti tulevana talvena kun sen sai koristeltua. Nyt kävin hakemassa samanlaisen uuden akun ja liimailin uudet tarrat ja entiset korkit siihen. Nyt oli luottamus niin korkealla tasolla että Ouluun lähdettiin ihan ilman mitään työkaluja ja tarvikkeita :D

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

     
    juhi71, malvasto, maxvo2 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Kiitos Matille hyvästä ruokapaikka vinkistä videolla. Syssyllä kun ajaa Oulun läpi pikinokan kanssa lintujahtiin niin tietää missä poikkeaa eväällä ja jaloittelemassa.
     
    isalmela ja MJF tykkäävät tästä.
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kannattaa kyllä käydä, hieno paikka oli! Lehtogrilli nimellä näkyy vielä löytyvän googlemapsista.
     
    isalmela tykkää tästä.
  4. isalmela

    isalmela Gearhead

    Joo se on kyllä hyvä paikka
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Videoilla näkyy enempi konepeltiä vaan autosta niin höpötetään välillä muutenkin autosta

     
    esmi, flanagan ja isalmela tykkäävät tästä.
  6. MJF

    MJF Double Gearhead

    Muutama pikkujuttu tuli laitettua tästä. Vilkunviiksi oli löystynyt lerppanaksi. Uudessa vilkkumekanismissa oli valuturseita niin ettei kiristynyt oikein, vähän kun veisti niitä pois niin sai kunnolla kiinni. Töötti alkoi kanssa toimia kun vaihtoi uuden rullan mekanismeihin.
    Ajo-omituisuudet väheni kun kiristi simpukkaa, olisko vajaan 1/8 kierroksen kirrannut. Huomattavasti paremman tuntoinen keskialue tuli. Vielä varmaan paranis vähän ajolleen kun pyöräyttäisi aurauksia enempi aurauksen puolelle, nyt oli aika lähellä nollaa. Mutta jätin vielä kuitenkin laiskuuttani siihen...

     
    esmi, isalmela ja Tunaman tykkäävät tästä.
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Viikonloppuna tuli käytyä parit cruisingit, vajaa 500km tuli matkaa. Pe-la yönä keskellä metsätaipaletta 60km päässä kotoa auto sammui varoittelematta. Rullailtiin linja-autopysäkille, katoin että kaasariin tulee bensaa, väänsin avaimesta ja auto käy. Loppumatka meni vähän herkällä korvalla että milloin sammuu uudelleen. Mutta eipä oo tehnyt toista kertaa vaikka Raahen reissunkin ajoin sen jälkeen... No eipä se auta kun jatkaa ajelua.

     
    isalmela ja esmi tykkäävät tästä.
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jäikö muut sähköt päälle auton sammuesssa?
     
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Valot ja radio ainakin jäi päälle
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Olisko virtalukon pohja? IGN on eri liityntä kuin ACC, joten voi pätkäistä pelkästään sytytyksen ja mitä sen mukana kenties on, lataus ehkä.
     
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mitäs täälä viimeksi. Näköjään sähkökatkoja ollut, no niitä ei oo ollu toista kertaa. Ajettu on kyllä usiampi tuhat kilometriä.
    Talvirenkaat väänsin alle ja kävin pakkasen laskemisen kunniaksi avaamaan ajokauden -24. Jääradalla tietenkin :) Hauskaa hommaa tämmöselläkin autolla, sen verran varovaisemmin kun vaan ajaa ettei kovin penkkoja pöllyyttäis :D Alla varmaankin Aspenin ensiasennustalvirenkaat Firestone Town & Country, hyvin piisaa pitoja vaikka ikää on kohta puoli vuosisataa.

     
    SK-, kerkko, Bukero ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. esmi

    esmi Gearhead

    Toivottavasti kapseli löytyy!
     
  13. MJF

    MJF Double Gearhead

    Laitoin fasepuukkiin etsintäkuulutuksen kapselista paikallisiin puskaradioihin ja aamulla tuli viesti että kapseli olis tallessa. Ei ollut jäänyt auton alle eikä mitään, sievästi pyörinyt penkalle :) Tarkkasilmäinen koiranulkoiluttaja oli ihmetellyt että mikä eläin on tuommoisen jäljen jättänyt, mutta pölykapselihan se sieltä löytyi :D

    Tämä nyt menee vähän aiheen ohi kun on Dodge, mutta b-body kuitenkin. Kaivoin välipäivinä hangesta 70 Coronetin hylsyn minkä ostin joskus toissatalvena tjsp. Liki ruosteeton koppa, perinteisesti takalasin ympäriltä, kontinluukun reunoilta ja kontinpohjasta ruostunut. Mutta muuten ihan minttiä, lattioissakin komia maali sisäpuolella. Aika hyväksi purettu jenkkituontiauto, akselit alla vaan. Takana kuitenkin muskelimallin 489 lukkoperä 3.23 välityksellä.
    Pitkään oon miettiny mitä tuolle tekis, mutta nyt mää sen keksin. Aloin ripustelemaan 68 Chargerista purettuja osia siihen. Takakyljet, lokasuojat, konepelti, takavalopaneli... Tehdään siis 4-ovinen Charger :) Ei mittään järkiä, mutta eipähän tuu toista ihan heti vastaan. Tarkoitus tehdä entisöintiprojekteista jääneillä ylijäämä kakkoslaatuisilla osilla, driver, beater, barnfind, miksi nyt haluaa sanoa. Muutamalta harrastajalta on jo löytynytkin lisää osia, mutta jos tuntuu että nurkissa pyörii Chargereista jääneitä osia niin suapi tarjota :D Pittää kahtoa tekeekö tälle sitten oman aiheen kun alkaa oikeasti tekemään, ensin pittää tehdä noiden peltiosien luovuttaja.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    isalmela, Tunaman, Seevu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Katselin jo Kellarissa tätä Cororger -projektia. On se huima! :cool:

    Tuleeko tuo katon takalinja enemmän Coronetin vai Chargerin mukaan?

    P.S: Minusta ainoa oikea moottori tuohon olisi Slant Six..o_O Tai sitten aussi Hemi -kutonen..:cool:
     
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    C-pilariin pitää saada enempi Chargeria, mutta niin ettei kuitenkaan tule semmoista kuin se amerikkalaisten 4 ovinen Barracuda. Chargerin takaluukku on ihan eri muotoinen kuin Coronetin, mutta nyt tuntuu että Chargerin luukulla mentäisiin. Ja kun korin pahimmat mädät on justiin luukun ja takalasin ympärillä niin samahan se on miten ne tekee :)
    Tekniikoita mulla ei oo oikeen ylimääräisiä, ainakaan ajokuntoisia. CRG-kavereiden Dartin vanha koliseva 225 löytytisi, siitähän saisi moottorin.
     

Kerro tästä muillekin!