Mekaanisen lämpömittarin korjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja AFord, 13.7.2008.

1. AFord

AFord Gearhead

Tietääkö kukaan miten tuollainen mekaaninen lämpömittari toimii ja pystyykö sitä korjaamaan. Mulla olis yksi vanha mittari joka valitettavasti ei toimi.

Juha

2. kingsway

kingsway Gearhead

Tarkotakko sellasta kapillaaritoimista, jossa on kaasut sisällä?
    Jääkaapin korjaaja aikoinaan korjasi serkkupojan Amazonin lämpömittarin (80´s). Tiedä sitten onnistuuko enää nykypäivänä.

3. Tuumer

Tuumer Gearhead

Käsittääkseni on hankalaa ja kallista korjata jos edes tekijää löytää.

Näiden korjaaja kiinnoistaisi muakin, mulla olis vanha mekaaninen Steward Warner lämpömittari mikä kyllä nostaa neulaa kun sitä anturia keittää, mutta ei tarpeeksi. Eli lienee suurinosa kaasuista karannut.

Ebayn kautta löysin myös hienon ilmeisesti 50-luvun kierroslukumittarin, mutta senkään toiminnasta ei ole mitään tietoa. Ajattelin kysyä asiaa tuolta: http://www.palanto.fi/

Onko kokemuksia paikasta tai ehdotuksia muista?

4. GARAGE_INC

GARAGE_INC Gearhead

Eikös tuo triangle motori tunnu korjaavan mitä vaan?

5. barracud

barracud Gearhead

Ikivanha viestiketju, mutta vastaan silti kun tietoa aiheesta on vaikea löytää.

Korjaan vanhoja mekaanisia lämpömittreita, sähköpostilla saa kiinni.
    niiratech@gmail.com
    Myös Palannon kautta saa yhteystietoni.

kerkko ja Dataviilaaja tykkäävät tästä.
  6. Dataviilaaja

Dataviilaaja Gearhead

Jos ihan välttämättä haluaa itse kokeilla, niin kapillaariputken voi napata tarvikemittarista. Mittapää laitetaan mahdollisimman kylmään, vähintään jääveteen, mielellään vielä suolaiseen, niin saa vielä inan kylmemmäksi. Eetteri putken sisällä tiivistyy mittapäähän, jolloin tarvikemittarin voi juottaa irti ja korjattavan kiinni. Lopuksi joutuu tietysti vielä kalibroimaan.

Mutta kun kerran tekijäkin on, ja tarvikemittarikaan ei ole ilmainen, niin en välttämättä itse lähtisi leikkimään.

Kerro tästä muillekin!