Mercruiser 454 kunnostus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 8.9.2023.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Talvisodassa oli rosteripeltisarjat. Nimim. niiden kanssa jumpannut.
     
  2. marko84

    marko84 2nd gear

  3. Minä en keksi mitään syytä, miksi tämä ei olisi hyvää:

    [​IMG]
    Ehkä joku veneniilo keksii?
     
    Seevu ja MadMike tykkäävät tästä.
  4. marko84

    marko84 2nd gear

    Vois olla kyl, eikä tuo sinkki pitoisuus/ mineraali pohjainen öljy varmaan haittaa mitään rulla kamojen kanssa? Tätä kyseistä olen kyllä käyttäny yhessä laahuri nokallisesssa V6 vene moottorissa joskus.
     
    MadMike tykkää tästä.
  5. marko84

    marko84 2nd gear

    MadMike tykkää tästä.
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mä jumppasin sun jälkeen sitäkin paskaläjää, 25v sitten, eli ei ollut enään silloin kun viimeksi koneita tehtiin. Mulla on itsellä taasen Stellingsin täysin kuivat ja tuplaseinäiset omassa.
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    15-40 Delvac toimii veneissä myös koska lisäaineita dieseleissä on ihan eri tavalla kuin noissa nykyisissä bensojen longlife litkuissa. Vaihtovälitkin voi surutta olla niin lyhyet että öljyt kuin uudet koko ajan.
     
    valtope tykkää tästä.
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Voi olla, että dementia on iskenyt, mutta muistelisin, että vaihdoin noihin koneisiin nokat ja 1100cfm strip dominaattorit hiukan maltillisempiinjoskus 2002 tai 2003, mene ja tiedä. Paskoja koneet ei olleet, velvetit kylläkin.
     
  9. marko84

    marko84 2nd gear

    Kuulin kans et jotku "kilpaveneilijät" tms käyttää Delvacin öljyjä. Ite huuhtelu öljyinä käytin delvacin 10w30.
     
    MadMike tykkää tästä.
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ettei olis ollut kuitenkin 94 tai jtn...
    ja meillä on ehkä eri käsitys paskoista...kaikki mustat Mercruyiserit poislukien 500 EFI ovat jo tehtaalta uutena yhtä orjien jälkeläisten kasaamaa sontaa.
    BW 72t, ei velvetit.
     
    Muokattu: 3.4.2024
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    Asennukseen lakruihin etc ATFää ja vaikka tuota 10-30tä, oikeastaan 10-30 parempi jos vaan pysyy sisällä muutenkin.
     
  12. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Cyclonet myös? Kai niissä nyt oli sentään jotain yritystä vs peruspeanuttimosat? Mikä tossa kykimessa tekee eron velvetin ja bw:n välillä? Kysyn koska oon aina käsittänyt sen olevan bw velvetdrive c72.
     
    MadMike tykkää tästä.
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Cyclonet myös Jopa 475t...esim. 400 Cyclonehan on 420 Mag eri kaasarilla imusarjalla ja pakosarjoilla. Perusmotti sama.
    BW72=Velvet mutta Velvettejä on muitakin... Joo olihan ne jotain muuta koin 330t...sentään. Taisi olla alunperin 420 Magnumit eli ns 1971 LS-6. Ei jaksa muistaa...385 Stinger kun ei mun silmissä mikään offikilpuri aines ole edes aloittaa eikä mikään non stagger paatti.
     
    Muokattu: 3.4.2024
  14. marko84

    marko84 2nd gear

    Olisko hyvää vinkkiä g-jetin puutumis ongelmaan, ilmeisesti käväsee laihalla.
    Tyhjäkäynniltä kun hiukan lisää kaasua stumppaa hetken enne kun ottaa kierroksia. Kiihdytyspumppua ite epäilisin, siinä 2 kohdassa paikka ohjaus tangolle ja on nyt siinä sisimmäisessä. Muita säätöjä ei taida olla? Alkaa kyllä painamaan heti pumpun mäntää kun kaasu vipua kääntää.
    Kaasarii putsattu ja vaihdettu kaikki tiivisteet, myös kiihdytyspumpun tiiviste.
    [​IMG]
     
  15. Onko tästä apua:

     
  16. marko84

    marko84 2nd gear

    Tänää perehdyin kaasariin. Kiihdytuspumppu joka korjuu sarjassa tuli oli 5mm lyhyempi ku se minkä tuolta purin. Laitoin tästä kumin ja sen jousen kumin alta "orkkikseen" no tässä oli semmone vika et kumi pääsi liikkumaan millin ylösalas vapaasti, tästä johtu ettei heti ruikkassu ku pumppua painoa vaan oli se pieni "tyhjä alue". Vaihdoin kumin takasin siihe sarjassa tulleeseen jossa 5mm lyhyempi varsi, sama välys oli tässäkin enkä sitä edes paikalleen kokeillut. Löyty myös kolmas pumppu jossa tuo kumi kiinteästi varressa kiinni, tämä kokonais pituudeltaan 1cm lyhyempi ku orkkis eikä tässä sitä jousta kumin alla jonka tarkoitus ilmeisesti pitää kumi muodossaan. Löin tämän testi mielessä paikalleen ja sehän toimii. Vastaa heti kaasuun ja ruikkasee bensaa ku varteen koskee:) Tästä ei tullu kuvaa otettua...
    En sit tiä miks noissa muissa tuo välys.
    Sisusta vielä paikoilleen ja sit pääsis vesille testaamaan lähi viikkoina.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 11.5.2024
  17. Tän näköistä pumppua on Ebayssa venemoottoreihin:

    Replacement accelerator pump assembly
    21/32'' H/D pump assembly with garter spring and return spring
    If you do not see your numbers in this ad, just email your numbers
    This H/D pump assembly services the following OEM numbers
    CHRIS CRAFT 8 CYL 305: 350" 454": 17059294, 17059295, 17059296
    CHRYSLER 8 CYL 318" 360": 17084001, 17086115, 17086116
    CRUSADER 8 CYL 350" 454": 17059293, 17082403
    MERCURY 4 CYL MCM 180,190 W/224" 3.7: 17059293, 17082403
    MERCURY 6 CYL MCM 185 w/ 229" 3.8: 17083515, (3300-8886A2)
    MCM 205 w/262" 4.3: 17084516 (3304-9354A2)
    MERCURY 8 CYL MCM/MIE 228, 230, 260, 330, 340, w/ 305" 5.0, 350" 5.7, 454" 7.4: 17059287, 17059289, 17059290, 17080560, 17080561, 17080562, 17080563, 17080564, 17080565, 17086069, (1347-7363A1, 1347-7365A1, 1347-7366A1, 1347-8288A1, 1347-8289A1, 1347-8290A1, 1347-8291A3, 1347-8292A4, 1347-8296A4 1347-9661 A3, 1347-9662 A4)
    MERCUREY 8 CYL MCM/MIE 228, 250, 370, 400, w/ 305" 5.0 350" 5.7: 17059280, 17059288, 17059291, 17059292, 17085013 (1347-6492A1, 1347-7361A1, 1347-7362A1, 1347-7364A1, 1347-7498A2, 1347-9415 T)
    OMC 8 CYL 305" 5.0, 350" 5.7, 454" 7.4: 17057290, 17059285, 17059286, 17086117
    VOLVO PENTA 8 CYL AQ225B, C, D, E, F, 225A, B, AQ260A, B, 290A, BB25A, AV, BB225B, C, 260A, AV, B, C, 501A, 501A/MS4A: 17059283, 17059296, 17059298


    [​IMG]
     
  18. marko84

    marko84 2nd gear

    Mikähä ero vene ja auto käytössä. Näyttää just sellaselta joka itel ei toiminu.
     
  19. marko84

    marko84 2nd gear

    Eile sai veneen vesille.
    n.10 solmua tuli lisää vauhtia isolohkolla ja plaaniin nousi kevyesti:cool:
    Pikkulohkolla kulki 72kmh ja nyt sai gps 92kmh.
    Kaikki toimi hyvin mitä ny vasta pikku testilenki ajoin. Konehuoneesta aikalailla käryä tuli täyskaasu vedon jälkeen, mut luultavasti vaa maalit ja muut öljymämmit siellä kärys. Hais samalta ku palanu ruoka uunissa:D
    Huono pikku video ekasta plaanii nostosta laskun jälkeen:
     
    Seevu ja fenix tykkäävät tästä.
  20. Eli nyt on jerkkua sopivasti?

    Se voi olla muutenkin aika jees, kun ei ole lähtenyt viritysten kanssa hulluttelemaan. Asiantuntijat korjatkoon tätä lausuntoa..
     

Kerro tästä muillekin!