Mercury Marquis -78 koneen piristystä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja nallevaari, 30.6.2014.

  1. nallevaari

    nallevaari 3rd gear

    Sanokaapa
    voorttitietäjät, mikä olisi kustannustehokkain tapa päivittää hiukan tehokkaammaksi tuollaista 6.6 l konetta?
    Eikös nuo ole matalapuristeisia myllyjä? onko puristuksia laskettu kolopäisillä männillä, eli voiko mitään järkevää tehdä ilman mäntien vaihtoa tai kansien vaihtoa.
    Vai kannattaako tuollaisesta koneesta lähteä ylipäätään rakentamaan vai sopiiko joku muu kone, tehokkaampi, kuinka hyvin tuohon laatikkon ja kiinnityksiin? Tuo nykyinen kone on oikein hyväkuntoinen ja tapainen, eikä syö öljyä. Joskus vaan "sisäinen pikkupoika" haluaisi hiukan enämpi potkua ; )
     
  2. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... ine_build/

    Ja moottorin vaihtaminen riippuu tietysti siitä mikä vaihteisto siinä on moottorin perässä. 460 menee C6 lootan kanssa, mutta onko se kustannustehokasta? Imusarja ja peltisarjat on se mistä kannattaa yleensä aloittaa...
     
  3. nallevaari

    nallevaari 3rd gear


    Olipas mielenkiintoinen artikkeli, jokunen lause ei auennut omalla tankeroinglissillä, mutta joo, että tuostakin koneesta saa tehoja ulos.
    Kiitos :)
     

Kerro tästä muillekin!