Mersun entisöinti keturalleen

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja daavid-son, 17.9.2019.

  1. Karpov

    Karpov Gearhead

    Aattelinkin, että koska sä oisit noin hyvin oppinut hitsaamaan :rotfl:
     
    falcon1, mikkis83, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Sierra

    Sierra Gearhead

    Tunnusta vaan, mutta puolustaudu sillä että oli argon loppu ja joutu hiilidioksidia käyttämään suojakaasuna sillä nyt vaan tulee tommoista jälkeä hyvältäkin hitsarilta. :(

    Ei muuten, mutta tuli taas tänään vastaan tuo ettei hiilellä voi muka hitsata kunnolla.
     
    xarper, juko7, mikkis83 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Seejii

    Seejii 2nd gear

    Tunkeuma kai jää pienemmäksi hiilarilla.

    Mutta henkilöauton millipellissä ei mitään merkitystä!
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Päinvastoin.
    Ei pala pitsi niin helpolla puhki.
     
    Jussi289 ja Seejii tykkäävät tästä.
  5. Autoista mitään ymmärtämätön omistaja koittanut tehdä tiliä kauheella paskakasalla viemällä sen korjattavaksi halvimpaan mahdolliseen nyrkkipajaan. Realismi iski päin pläsiä
     
    Norri, Jooli, sämpy ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    *pus*
     
    Karpov tykkää tästä.
  7. xp

    xp Gearhead

    Kauheaa hommaa! Se että oikeus määrää yrittäjälle isot korvaukset siitä että erehtyi paskakasaan koskemaan, ja lehdistö samalla kannalla.
    Siis mattamusta näyttelyauto, tuulilasin kiinnitys pellin kanttikin ruostunut kokonaan pois, vas. Etulokasuoja ollut pakkelilla kiinni, perää kiertävä kanttaus menettänyt muotonsa, vanteistakin maali reissut pois.
    Myönnettäköön että kuvissa näkyvät hitsit ovat ala-arvoisia.
     
    xarper, Camino'79, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Silvarello

    Silvarello 3rd gear

    Tunnen jollain tapaa tapauksen ja oon nähny auton livenä. Virossa vietetty aika on tehnyt autosta aika pommin. Ajettu, korjattu, ajettu, kolaroitu ja huonosti vaan korjattu. Jokapaikka on jouduttu korjaamaan moneen otteeseen. Alkuperäiseen verrattuna tuo auto on kuin faksi mikä on faksattu yhä uudelleen. Koko auto pitäs tehdä uusiksi jos siitä tahtois tehdä hyvän. Sympatiat myös sille korjaamon omistajalle. Kun rupee helmaa vaihtamaan niin ois kiva että ovi istuisi edes jollain tapaa reikäänsä ja kun rupeet sitä sovittamaan, koko vehje hajoaa kuin korttitalo kaasuhitsauksistaan mitä on mielivaltaisen näköisesti ympäri autoa. Mitähän sille oikein oli siellä Virossa tehty.. Omistajan kanssa käytiin läpi mitä on tehty ja mitä pitäs tehdä ja välillä oli suunnitelma että rupeaisin tekemään, mutta nuo kuviot kun meni tuommoiseksi ja työn määrä olisi hirmuinen niin on varmaan parempi keskittyä johonkin muuhun. Nää ei aina oo helppoja ja selkeitä juttuja.
     
    McDaniel, mikkis83, Sierra ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Sierra

    Sierra Gearhead

    Ja aaargh, näyttelytason pakkeloinnit pullahtaneet ulkosäilytyksessä!
     
    Camino'79 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  10. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    " Yksi todistaja oli kuitenkin oikeuden mielestä muita luotettavampi. Kyseinen vanhempi mies on paitsi teknikko myös pitkän linjan veteraaniautoharrastaja. Hän on itse kunnostanut useita viime vuosisadan alkupuolen autoja. "
     
  11. paja1

    paja1 Gearhead

    Tosta värssystä viimeistään tulee se trianglebemmicase mieleen. Jollain samantyyppisellä ilmaisulla siinä toitotettiin sitä puolueetonta tavarantarkastajaa joka omistaa ja on kunnostanut useita museoautoja
     
    eilhik ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  12. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead


    Minkä tasoisia kunnostuksia?
     
  13. f34

    f34 Gearhead

    Näyttää hirveältä paskakasalta. Varmaan odotusarvot sekä tekijällä, että asiakkaalla ollut liian optimistiset verrattuna auton todelliseen kuntoon.
    Kitin alta paljastunut koko surkeus tekijällekin.
    Asiakas ei taida ymmärtää yhtään vanhojen autojen päälle ja kuvitelmat ihan eriplaneetalta.
    Ihmetyttää ettei tekijä heti alkuun ole varottanut asiakasta, että pinnan alta saattaa paljastua karmea pommi ja mitä sitten tehdään jos näin käy?
    Onko tekijälläkään kokemusta näin vanhoista?
    Pitikö tuokin opiskella kantapään kautta, että suomen oikeuslaitos on ensisijaisesti kuluttajan puolella ja yrittäjällä todistustaakka syyttömyydestään.
    Ei kehtaa ääneen sanoa, että taas tyhmyydestä sakotetaan (ja rankasti).
     
    Muokattu: 20.9.2019
    Norri, Jussi289, xarper ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Muurahainen

    Muurahainen 3rd gear

    Kaippa tuossa olisi voinut yrittäjänäkin ilmoittaa asiakkaalle mitä löytyi kitin alta ennen suurempia toimenpiteitä?

    Olisi sitten järjestellyt jatkaako vai ei.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  15. f34

    f34 Gearhead

    Juuri näin, vähän outoa toimintaa.
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei voi kuin todeta että onneks ei pussihousut lepata omissa jaloissa... Voi fiksata vermeet käyttökuosiin eikä tarvi itkeä moisen paskan perään...
     
    eilhik, xarper, miguelo ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Tottakai voi. Heikkoo on osaaminen, jos pitää muuta väittää.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  18. sämpy

    sämpy Gearhead

    Osaaminenhan on sitä, että tuntee kaiken oppimateriaalin ja dokumentaation jossa kerrotaan ettei mikään ole mahdollista.

    Taito on sitä, kun tehdään kaikki se mahdoton.
     
    Norri, Jussi289 ja juko7 tykkäävät tästä.
  19. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Kunnon säätämistä. Vaihe A. Auton hankkija on hankkinut Virosta halvan raadon, jolla kuvittelee tekevänsä ns. "tilin". Autohan on täys miina, jonka näkee jo kuvista, jos vähänkään ymmärtää näiden päälle. Autosta ei tee "näyttelyissä kiertänyttä museoautoa" se, että sitä kuskataan käyntikuntoisena raatona kylätapahtumissa.

    Sitten vaihe B. Auto kiikutetaan jollekin kyläpajalle, joka hallitsee "vanhat autot" ja niiden katsastuskorjaukset. Korjaamon omistaja on tyypillinen suomalainen yrittäjän turjake, joka lupaa ottaa auton työn alle (todennäköisesti näkemättä), ei hallitse internetin käyttöä, eikä dokumentoi työtänsä (ihan vaan edes omaa selustaansa varmistaakseen) . Ei takuulla osaa tilata astinlautoja 50 -luvun Mersuun Saksasta, jostain erikoisliikkeestä. Nauraa ajatuksellekin.

    Villi veikkaus on, että yrittäjä on saattanut soittaa autosta omistajalle (että tuu hakeen paska pois) tai on jättänyt soittamatta, kun on sovittu, että omistaja tulee käymään. Homeelle haiseva Mersu on vienyt korjaamosta tilaa ja sitä on siinä siirrelty aikansa. Sitten se on lykätty pihalle seisomaan. Vitutus on ollut armoton.

    Vaihe C. Auton omistaja on tullut hakemaan Mersua ja lopputuloksen näemme iltapäivälehdissä.

    Kaikki mokasivat ja lisäksi yrittäjä lupasi liikaa, eikä varmistanut selustaansa. :odroll:
     
    Norri, Jussi289, mikkis83 ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!