Metrin matalanostin pitkälle autolle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Retem, 13.4.2023.

  1. Retem

    Retem Gearhead

    Voiko raati suositella hinta/laatusuhteeltaan hyvää matalanostinta johon uskaltaa laittaa 2 tonnin, rungollisen full size auton ja mennä itse alle? Saksityyppinen, 1 metriä nostava hakusessa.
    Uusi Nussbaum olisi nami, mutta hinnakas harrastekäyttöön.
    Kinkki tekee vaikka mitä, rimpulaa ja keskitasoa, mutta minkälaiseen laitteeseen kannattaisi riistoverotettuja lanttejaan laittaa?
     
  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulla on joku MS-tuonnin kiinanihme jonka kyljessä lukee "3000kg". Ainakin ls430 lexus ja -77 suburban nousi ongelmitta. Saksinostimen kanssa on vähän sukkelaa nostaa rungollista autoa kun runkopalkit ei tunnu koskaan sopivan hyvin nostotasoille. Itellä on kaksi irrallista vahvaa profiilipalkkia joiden avulla saan rungollisen auton nostettua.
     
  3. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Nämä kinkkijutut on vähän enempikin jo menneen talven lumia olipa kyse vehkeestä kuin vehkeestä ,työkaluista kaikenmoisiin ajoneuvoihin ja varaosista kodinkoneisiin ja elektroniikkaan jne.
    Kas kun ne poikkeuksetta joko tehty Kiinassa tai jossain muualla vinkuintiassa joko rehellisesti ilmoitettuna,piiloon pienellä merkittynä tai muuten ovelasti kätketty tyyliin made in EU(pakattu jossain EU maassa) tms ja vaikka lukisi made in france tai usa niin on ne kiinassa tms saatettu silti tehdä mutta pakattu ihmisten ilmoilla tai sisältävät ainakin osakokonaisuuksia ties missä teetettyinä.
    Oiva keksintö on myös laittaa että tuote on suunniteltu esim Ruotsissa ,valmistusmaata ei mainittu...
    Tahtoo selkosuomeksi sanoa että kovin tarkkana pitää olla jos meinaa keltaisen vaaran välttää nykyvehkeissä:eek: olipa miten länsimerkkinen tuote olevinaan mielikuvana joka tietty tarkoituskin,silti hinta kallis ollen ehkä pitkälti sama tuote kuin pilipalinimellä myyty samanmoinen joka maksaa puolet "merkkituotteesta".
    Ei siis helppo nakki ja vaatii jopa koteloiden avaamista ja komponenttien valmistajien tavaamista...mutta mitäs pahaa kinuskeissa toisaalta on jos valmistuttaja antanut tiukat kriteerit miten tehdään,toleranssit,laatu,kestävyys,mistä aineesta tms eikä vaan mahd halvalla sinnepäin.
    Mahd paljon voittoa osakkeenomistajille vaikka lapsityöläisten nahasta revittynä ja kyseenalaisissa olosuhteissa on päivän motto joka saattaa kylläkin ruveta nyt muuttumaan,kiitos ryssän.
    Nostimet,pukit ja tunkit nimenomaan kuuluu kategoriaan jossa alihankintaa käytetään lähes poikkeuksetta...
     
    Muokattu: 13.4.2023
  4. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Mulla on myös MS-tuonnista ihan reilusti kiinalaisena ostettu korkealle nostava saksinostin. Siinä on jopa made in Japan komponentti, Omron-merkkinen valokennosysteemi valvomassa ramppien yhtäaikaista liikettä. Että ei komponettien valmistusmaa välttämättä kerro totuutta. Ja eikä sillä valmistusmaalla niin suurta väliä taida olla, kiinalaisetkin tekevät asiallista laatua jos siitä maksetaan.

    Mitä kyseiseen laitteeseen tulee, niin 3.5 tonnia luvataan nostavan. Pidän kyllä kahta tonnia riittävänä kuormana. Rungollista 2.5 tonnia painavaa pickuppiani ei ilman lisärakenteita saa nostettua, enkä ehkä uskaltaisi mennä alle ainakaan ilman jotain lisävarmistuksia.
     
  5. matti R

    matti R 3rd gear

    Itsellä sama tilanne ja pohdin saksimallisen matalanostimen ja MaxJaxin välillä. Ohut lattiavalu ei salli kunnon 2-pilarinostimen asennusta. Elekman sähkölukolliset matalanostimet vaikuttaa hyvältä, työskentelytila 800mm ramppien välillä.
    https://maxjax-europe.com/
     
  6. T5

    T5 Gearhead

    Laita joku paksu metallilaatta pilarin alle, niin jakaa painoa? Noitahan on vissiin ihan tehdastekoisinakin myynnissä tuohon tarkoitukseen.
     

Kerro tästä muillekin!