MGB 1967 GT

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja SeReNi, 3.3.2023.

  1. SeReNi

    SeReNi 1st gear

    Moi.

    Onko jollain tietoa kuinka paljon MGB 1967 GT myytiin suomeen ja onko tietoa missä niissä on "runkonumero"
    Joku joka voisi avittaa kun on auto joka on Suomessa mutta papereissa ongelmaa.

    br-r-
     
  2. piukke

    piukke 3rd gear

    Muokattu: 7.3.2023
  3. SeReNi

    SeReNi 1st gear

    Kiitos.

    Kaikki muu pasaa mutta GHD.
    Olisiko ollut että maahantuoja ei tyypittänyt kaikkia malleja, kunhan oli MGB?

    21.06.66 GHN3L-91880 Remico Oy, Helsinki
     
  4. piukke

    piukke 3rd gear

    Vaikea tietää... sekä rekisterissä että linkatun sivun (skannatussa) sisällössä on virheitä. Tietääkseni kesäkuussa 1966 ei vielä tehty vuosimallin 1967 autoja. Jos tarkoitat, että valmistenumeron 5-numeroinen loppuosa täsmää (pasaa?), kyseessä on suurella todennäköisyydellä etsimäsi auton tieto.
     
  5. slatis

    slatis 1st gear

    Kiitos piukke linkistä SAHKin sivuille, josta löytyi tieto vajaa kaksi vuotta omistuksessani olevan auton ensimmäisestä omistajasta:
    22.04.69 GHN4-169638 G Εty Oy, Helsinki

    Traficomin tiedoissa auton entisestä rekkarista on outo merkintä: "Ulkomainen rekisterinumero AÅLÄ-881". Olen metsästänyt tietoa tästä sekä Ahvenanmaalta (Å-kirjain) että kansallisarkistosta. Kansallisarkistosta ei löydy tietoja vuosilta 1969–79. (Ruotsissa Å-kirjainta ei ole käytetty eikä käytetä rekkarissa.) BMIHTista tilaamani todistus vahvistaa, että auto on toimitettu tehtaalta Suomeen, joka tietty voisi tarkoittaa myös Ahvenanmaata.

    SAHKin tiedon perusteella auto on kuitenkin myyty Helsinkiin. Tässä tapauksessa rekkari ja sen kirjainyhdistelmä vaikuttaa vieläkin oudommalta. Onko auto ollut rekisteröity Ahvenanmaalla jossakin vaiheessa 1969 ja 1979 välillä? Ja siinä tapauksessa miksi "ulkomainen" rekkari? Tai onko tämä virhemerkintä (löytyy muitakin Traficomista, sekä kansallisarkiston tiedoista..)?

    Kiitollinen mahdollisista näkökulmista ja vinkeistä koskien rekkaria ja siten mahdollisesti myös auton varhaisista vuosista.
     
  6. piukke

    piukke 3rd gear

Kerro tästä muillekin!