MGB:n lokasuojien saumakoristeet.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja 75b, 27.12.2007.

  1. 75b

    75b Gearhead

    Onko kukaan vaihtanut MGB:n takalokareihin tuota T-mallista saumalistaa lokareita irrottamatta? Tulisi mieleen, että homma toimisi siten, että listan näkyvä osa ensin irroitetaan taltalla, sauma avataan esim. Dremelillä ja uusi lista juotetaan paikalleen, mutta onko kellään hommasta käytännön kokemuksia? Listaa saa varaosana, joten luulisi olevan mahdollista ilman koko lokarirakenteen halkaisua.
     
  2. Keku

    Keku 1st gear

    Restoring MG Midget kirjassa on ehdotettu että vanha lista taltalla pois ja uudesta T:n uuma pois ja tinataan listan ylä osa paikalleen. Ei tunnu kovin fiksulta kun tietää että alle jää ruostetta piiloon.

    Kiinnostaa kuulla löytyykö kokemuksia kellään tältä alueelta. Itsellä on tuo homma edessäpäin muutaman vuoden kuluttua.
     
  3. 75b

    75b Gearhead

    Ei kai hommaa oikein muutenkaan voi tehdä, koska muuten hyväkuntoisen rakenteen avaaminen ei liene tuon takia järkevää. Ruostetta kyllä varmaan jää vaikka miten putsaisi, mutta sille ei mitään mahda. Tuossa muuten kuvia mm. tästä työvaiheesta http://www.mzaff.com/Images/1977repairs/bead/. Mielenkiintoista olisi tietää, miten kaveri on avannut sauman. Tavallinen laikka on kyllä liian paksu ja saattaa lipsahtaa pahastikin. Joku rautasahatyyppinen ratkaisu voisi ehkä olla hyvä.
     

Kerro tästä muillekin!