MGF

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja feenix, 9.2.2011.

  1. feenix

    feenix 1st gear

    Moi

    Kohta kolme vuotta on tullut ajeltua MGF:llä. Foorumia on tullut lueskeltua sillointällöin, mutta ei ole juuri ollut juttua näistä uudemmista versioista. Onko tietoa paljonko F:iä on Suomessa rekisterissä? Tullin tilastoja seurailin vuoteen 2005 asti ja verotettuja löytyi n.35 kpl. Keskittyykö harrastus kerhossa noihin vanhempiin versioihin? Täällä Oulun seudulla ei tule vastaan juurikaan vanhoja eikä uusia malleja.
    Kesän ajokelejä odotellessa.

    Timo
     
  2. aarteinen

    aarteinen 3rd gear

    Kyllä yksi vanhempi liikkuu taas lumien sulettua - MGB 1965-mallinen. Vappuna veteraaniajossa.

    Mutta minä taas en ole muita nähnyt ... olisiko MG-miitin paikka, kunhan saadaa "koko porukka" kuulolle?

    Petri
     
  3. turboman1

    turboman1 3rd gear

    Tervehdys!

    M.G. Car Club of Finlandin toiminta ei hyljeksi uudempiakaan malleja, sillä ovathan nekin MG-merkkisiä harraste/käyttöautoja. Itse asiassa kerhomme kokoaa siipiensä suojaan myös niitä pienimpiä sporttisia britti-merkkejä, joille ei olisi järkevää perustaa omaa kerhoa Suomeen - siksi 4 kertaa vuodessa ilmestyvä kerholehtikin on globaalisti nimetty Brittisportiksi.

    MGF:stä en nyt muista kirjoitetun kuin yhden ansiokkaann ostoreissun verran ja joitain pienempiä uutisia, joten innokkaalle MGF-harrastajalle olisi oiva paikka syventää opintojaan jutun muodossa kerholehteen. Se ei oikeastaan vaadi kuin muutaman hyvän kuvan sieltä täältä, ja annoksen faktaa mitä, missä, milloin (ja minkä takia...) sekä teknisiä tietoja omasta yksilöstä. Tarvittaessa koostamme jutun vaikka paperikuvista ja ruutupaperille tehdyistä ranskalaisista viiruista... :eek: ...ja onhan se hienoa saada oma harrasteajoneuvo oikein kerholehteen, jää sitten mukava muisto, jos sattuu joskus vaikka myymään ko. yksilön.

    MGF:iä uustuodaan ehkä 5-10 yksilöä vuodessa, joten jos 35 yksilöön lisätään neljän vuoden saldo (20-40 kpl) mukaan, niin päästään haarukkaan 55-75 autoa. Oma villi veikkaukseni sijoittuu tuonne alkupäähän, koska ei noita äffiä, nyt niin kauheasti kesällä nää ja ei kerhossakaan nyt mitään huimaa ryntäystä ko. mallien osalta ole esiintynyt.

    Kaikki MGF-omistajat (kuten myös RV8, ZT yms. uudempien mallien omistajat ovat kuitenkin tervetulleita toimintaan mukaan. Kerhossamme voi olla myöskin jäsen, vaikka ei juuri tällä hetkellä omistaisikaan MG-merkkistä ajoneuvoa, vaan ajatus on päässä vasta hautumassa... :)

    http://www.mgcc.fi/

    T. Raksinen,
    Vpj, MGCCF ry

    Ps. toukokuussa ilmestyvässä lehdessä (deadline jotain 20.4.) on runsaasti tilaa kirjoitella kaiken kattava MGF-stoori tai sitten vain omaan kulkuneuvoon liittyvä juttu - kaikki kelpaa! (Muuten joudun itse väkäämään kokoon ko. keiton aineksia yhdessä päätoimittaja "mga-tomin" kanssa, mikä tietysti sivistää meikäläistä, mutta lisää kirjoittamisen tuskaa... :D

    Pps. Ja muuten "aarteinen" on tulossa elokuussa Historic Grand Racen MG-talkoisiin 20.-21.8., jossa mukavat edut talkoolaisille (pitkämatkalaisille mm. majoitus, varikkolippu, päiväsapuskat, kisan t-paita ja varikkoilta pöperöineen Ahvenistolla, Hämeenlinnassa). Jos homma kiinnostaa, niin ota yhteyksiä HistoricGrandRace(ät)gmail.com. Mahdollisen jutunkin kuvineen voi lähettää samaan osoitteeseen...
     

Kerro tästä muillekin!