mielipiteitä !!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja elky_^^, 25.5.2005.

  1. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    onko pyörä luokissa liikaa osanottajia ??
    oikeesti kun tuntuu siltä et ruppee nois pyöräluokis joka ikinen jannu joka omistaa yli 600cc fillarin... ei muuten mut on vaan hiukan tylsää kattottavaa kun sitä samaa rullailua voi mennä kattoon tampereellakin oikeestaan minkä vaan vähän isomman tien varteen.....

    tosin täähän on vaan mun mielipide.....

    mielipiteitä ???? asiallisia kiitos....
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei oo. Autoluokissa on vaan liian vähän. Raahatkaa ne vehkeenne kisoihin.
     
  3. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    niin no sekin on kyl totta... kylhän se olis kovaa vauhtia tulossa....8) mut kun tuntuu ettei se valmistu ikinä....
     
  4. Pekkaz

    Pekkaz 1st gear

    Voisiko niitä sääntöjä helpottaa ? Kaaret, nipot, napot jne... ei sellaisia moni viitsi alkaa väsäämään jos auto on muussakin käytössä
     
  5. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    niin no en mä tiä onko kauheesti järkee lähtee jättää jotain turvakaaria pois.... muutakun oishan se kiva kun ei tarttis upottaa 300 kiloo rauta putkee sinne sisään kun ensin on hirveellä vaivalla saanu sen pois autosta... mut kuitenkin on kyse moottoriurheilusta jossa kuitenkin on aina aika suuria riskejä sattua jotain... niin en mä ainakaan jättäis....
    ja ei ne mua ainakaan haitta mitenkään vaik sitä "käyttääkin" sitä autoo .....
     
  6. Muki

    Muki Gearhead

    Suoraan sanoen vaivaakohan hommassa (autopuolella) se että pitäis muka olla niin helkutin nopea auto heti lähtiessä. Kyllä autoluokkiin olis varmaan tulijoita mutta ei ilmeisesti 'kehdata' kun ei menekään 9/10/11/12 sec.

    Minusta ainakin on mukava katsella vähän hitaampiakin autoja. Ja erityisesti sellaisia joissa on matalalla budjetilla saatu aikaiseksi suhteellisen onnistunut suorituskyky.

    Pyöristä ? No joo, on vähän pää pyörällä mutta se johtuu vaan siitä että kun en niiden (tai kisaluokkien) päälle ymmärrä. Mutta onhan se hurjan näköistä menoa.
     
  7. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    joo no kylhän tommonen 10 tai vaikka alle 10 olis asiallinen mut kyl mä nyt ainakin pysyn realistisena ainakin viä aluks kun uus auto ja kaikki uutta niin kyl pyritään ensin johonki 11 joka kyl mun mielestä on jo aika kova aika....
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Me on rakennettu pari vuotta isolohko-pikuppia tavoitteena 12 sek ajat ja tuntuu että siinäkin on riittävästi haastetta kun tekee sellasen ekaa kertaa käytännössä ihan alusta asti. Vielä ei oo päästy testaamaan lopputulosta, mut onhan siinä semmonen takaportti että jos vartti ei mee tohon aikaan niin lyhennetään matkaa. Kyllä se 1/8 mailia ainakin sit päästään 12 sek vaikka potkimalla oven välistä tarvittaessa lisää vauhtia :rotfl:
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Lajissa kun lajissa on kulkuneuvoille erinäisiä vaatimuksia moottoriurheilussa. Ei noi dragracingin vaatimukset ole likimainkaan mielettömimmästä päästä. Tälle vuodelle hieman kai laskettiin tota turvakaarirajaa 12.49:stä 11.49 sekuntiin, jotta oltais saatu houkuteltua enempi katuautoja mukaan. Sinne saakka vaadittavat turvavarusteet ei niin kauheita maksa. 6x 50 mm latasta hitsaa kardaanilenkin, turvavyöt pitää olla ja bensalinjat sääntöjen mukaan. Ne lienee suurimmat "kustannukset". Sitten kun alkaa menee alle kaarirajan, homma mutkistuu hieman. Kehikon kaariputkiin menee ehkä kolmisensataaa euroa, ite kun oon noita kyhäillyt, niin aikaa on mennyt päivä-kaks. Yhden kisan saa luonnollisesti ajaa vaikkei aivan kaikkea täyttäiskään, kun ei ole vielä auton suorituskyvystä tietoa.

    Bracket luokassa voi realistisesti voittaa jos auto vaan kulkee alle 14 sekunnin. Viime viikonloppuna kokeilin sitä ekaa kertaa, ja on kyllä kilpailijalle todella antoisa luokka. Suosittelen, jos auton suorituskyky riittää niin se on vaan kuskista/tiimistä kiinni. Ja vähän tuuristakin.

    Entäs sitten varsinaiset stret luokat, B C ja D? B:ssä Erhomäki urheesti ajoi ainoana. Sinne kun olis mennyt kaks vakiota turbosaabia mukaan, niin toisella niistä olis ollut kotiinkannettavana kisan kakkospytty. C;hen oli ilmoittautunut yksi auto joka siirtyi Brackettiin. Eikö tässä maassa tosiaankaan enempää pikkulohkojenkkejä ole? D:ssä oli ilmoittautunut kaksi autoa, jotka myös siirtyivät Brackettiin. Siinä olis vaikka cadillac clubilla duunia, kerätä kolme etuvetoeldoradoa kisaan ajamaan 19 sekuntin tiivistä kamppailua, ja käydä kauden päätteeksi pokkaamassa mestaruuspytyt hyvinkäällä. Ne nimittäin tulee jo kaikkiin kisoihin osallistumalla, ja kisakohtaisesta osallistujamäärästä riippuen tulee myös kisakohtaisia pyttyjä. Kolme kisaa vielä jäljellä, ja pistettäkään ei oo Street luokissa (paitsi bracket) jaettu.
     
  10. Henski

    Henski 1st gear

    Ja street B Erhomäki 200 pistettä osallistumisesta katsastukseen. Tai jos tarkkoja ollaan niin 100p hyväksytty katsastus ja 100p lajittelusta.
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mikähän tossa C ja D luokkien osallistujakadossa on oikein syynä? Pari vuotta sittenhän homma tais olla lähtenyt pikkusen lapasesta eli autot alkoi olla jo melkoisia kilpureita ollakseen katuautoja, kustannukset karanneet pilviin jne. mut liekö ne autot nyt sit kaikki hajonneet tai kuskit ajaneet rahansa loppuun eikä varsinaiset katuautokuskit oo enää löytänyt takas harrastuksen pariin :-?
    No, toivottavasti vilkastuu taas. Meilläkinpäin on pitkästä aikaa kuulunut alustavia kaavailuja katuautokisan järjestämisestä. Uttiin ei enää luultavasti pääse, mut jonkinverran edenneitä suunnitelmia kuuluis olevan tapahtuman järjestämiseks ihan kadulla, luultavimmin sit vaan 1/8 matkalla ns. kadunmiehen rallittelutapahtumana mut olispahan tervetullut juttu jos onnistuu :wink:
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Vanhat on väsyneet, uusia ei oo tullut tilalle. Säännöthän on edelleen samat, eli jos automäärä lisääntyy, niin taas tulee jossain vaiheessa ihmisiä jotka panostavat enemmän kun muut, ja menevät kovempaa. Tota kalusto akuitenkin on pilvin pimein, menee johonkin kadunmiehen kiihdytyspäiville tai pienempiin kisoihin, niin streetman luokat pullistelee hyvän näköistä kalustoa. Se varmaan johtuu suureks osaks siitä, että on istuttu katsomossa ja haukuttu muiden suorituksia, eikä sitten ite viittitä mennä esittämään samanlaisia. Sääli, olis varmaan Erhomäestäkin kiva, ettei tarvis ajella itteensä vastaan joka kierroksella. J akivempaa se olis myös vastustajille ja katsojillekin.
     
  13. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Tota mäkin epäilen suurimmaks syyks. Ja tohon typerään naureskeluun ja haukumiseen johtaa se, että tuolla stripillä kun ensin ajaa 6-sekunnin metsku flopperi ja sitten sen jälkeen 12-sekunnin pirteä katukilleri, niin se katujen kunkkuhan näyttää MATELEVAN siellä radalla. Ja kuitenkin jo 12-sekan kyyti voi aiheuttaa ainakin asiaan vihkiytymättömälle joko ylimääräistä kosteutta alushousuihin tai ainakin hetken hiljaisuuden ajon jälkeen... :rotfl:
     
  14. Chrome

    Chrome 1st gear

    Itse en tuosta Drag racingistä välitä juuri lainkaan, olisikin mukavaa jos suomessa olisi enemmänkin noita rata-auto meinikiä.... mutta kun jääradatkin on kiellettyjä niin kuinkas tänne uusia asfalttiratoja saataisiin :mad:
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Käsittääkseni noita asvalttiratoja kyllä on muutama tässä maassa joihin pääsee ajelemaan. Ihan niinkuin noita kiihdytysratojakin, ei se suorituspaikkojen vähyydestä ainakaan vielä tänään johdu.
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Onhan täällä noita mutkaratoja mut mistäs sinnekin saatais kilpailijoita?
    Tosin silläkin rintamalla on ilmennyt vilkastumista. Itteä ei kylläkään noista nykysistä ratakisoista kiinnosta kuin historic- ja harrasteautoluokat eli ei paljon nappaa mennä edes katsomaan kun jotkut liki vakio bemut, hondat ja volkkarit ajelee radalla elikkäs siis esimerkiks tuo niin ylimainostettu Sport2000 -luokka vai mikä se oli nimeltään :-?
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ainakin Alastarolla sai Outlawssa ajaa kilvet kiinni. Tota kilpijuttua kantsii kysyä FHRA:n katsastusmiehiltä, niinku tietysti muitakin sääntöasioita. Tulipeltiä saa siirtää varsinaisissa katuluokissakin, mutta jousitus ja ohjaustyypin muutokset on niissä etupään osalta kielletty. EI kukaan kiellä ajamasta vaikka Comppia katuautolla, mutta tosta kilpipolitiikasta en tiedä. En kyllä löytänyt street luokkienkaan kohdalta mainintaa tosta kilpien poistosta, mutta se on ollut käytäntö (jos sellaset on).
     
  18. Henski

    Henski 1st gear

    Ei kai se voi henkisesti olla yhtään vaikeempaa ottaa niitä kilpiä pois ku fyysisestikkään? Ei vissiin vaikuta kulkuun? Se näyttää olevan katsastusmiehen tarkkaavaisuudesta kiinni lähteekö vai jääkö. Ohjeistus näyttäis kuitenkin FHRA:ssa olevan et kilpien kanssa EI ajeta! Meille ainakin tuli meisselihommia...
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Sama vika, leimasta lähtiessä sanoi, että kilvet sitten pois tai peittoon. Eikä pyyntö tullut kuten faksit, ennalta arvaamatta ja yllättäen. Aikaa operaatioon meni varmaan minuutti.
     
  20. Henski

    Henski 1st gear

    Ja sama juttu on myös niiden "sponssitarrojen" kanssa. Ne on pakko liimata, jos haluaa, että ajoneuvo on kilpailukelvollinen. Nyt niitä ei ollutkaan kun 4 erilaista/puoli. Alkaa katuautokin näyttämään pakosti kilpurilta :x
     

Kerro tästä muillekin!