Migin osto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja cuda69, 28.11.2015.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

  2. meteor

    meteor Gearhead

    Täytyy ottaa huomioon et vakiopaineen hinta on alv 0%, linkin jonka laitoin on sama myyjä jolta ostin ja tuli alle viikossa ja ohjekirjassa oli myös suomi ja sillä on mitään merkitystä.
     
  3. jarona

    jarona Gearhead

    Minä katsoin tooloutletin hinnan 969.- alveineen.
    Iso kiitos meteor linkistä!
     
  4. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Mullon ollu tollaim kempin valovirta MIGGER , ja olen ollu siihen kovin tyytyväinen.

    Tosin siihen on pitäny lisätä koneensisäisiä maadotuksia, mut sitte pelaa.
     
  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

     
  6. valpas

    valpas Gearhead

    Torissa oli Tarkastamattoman pullon kanssa Kempin 163S, 350 Euroa.
    Vanha kun taivas, mutta itsellä ollut samanlainen vuodesta -74 lähtien. Tehot on toistaseks riittänyt, ja siinä on kuumananto ominaisuus hiilipuikolla. Painava vehje. Saa kytkea valo-/voimavirralle. Langansyöttö, ja kaasuntulo venttiili korjattu, ei muuta vikaa koko aikana. Kahvan, ja letkun uusin just.
     
  7. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Kerrotko Hzemax lisää niistä maadotuksista? Miten käyttäytyi ennen ja jälkeen lisämaadoitusten?

    Sitten, mikä kärähti Kemppi Minarcmig Evo 170 koneesta? Heftin anto lyödä ja sitten hiljaisuus yhdistettynä ah, niin ihanaan palaneen sähkölaitteen tuoksuun.. Piirikortti? Maksaako hunajaa vai mansikoita?
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Tulipahan tuosta Esabin C151 luovuttua nyt 5 vuoden jälkeen ja tilalle tuli Kempomat 2500 vm jotain 2010 tjsp, käytännössä uusi, seisonu vaan varastossa.
    Ohan tuo vähän erimaailmasta kun pikku Esabbi ja huomaa kyllä jälestäkin jo, eipä räji ja pauka läheskään niin paljoa myös.
     
  9. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Nykyjään kun päivätyökseen hitsailee 400V migillä ni se oma 150A valovirta Kemppi alkoi tuntumaan pieneltä ja tehottomalta. No kaveri huoli sen ja hain kaupasta 200 Evon. Eihän sekään nyt ole FastMigin M;n vertainen mut ei tarvitse ollakkaan.

    Sairaslomasta ja oikean käden käyttökiellosta johtuen en ole vielä päässyt kokeilemaan. Kaveri osti 170 Evon ja kehuu sitä.
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tommosella 200evollakin päässy hitsaamaan, tosin sillä vanhemmalla mallilla ni ei voi kun kehua. On todella hyvä hitsattava valovirtavehkeeksi ja paukku kuitenkin riittää ~4-6mm levyyn railosta riippuen ihan täysin :)
     
  11. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Tuli vahingossa aloitettua hitsauskoneiden maahantuonti, tarkemmin sanoen Italiasta, Stel merkkisiä laitteita. Piti saada itselle jokin väline millä liittää auton peltejä toisiinsa.
    Otin sitten otettua tuohon valikoimaan sekä valovirta, että voimavirtavehjettä. Itse päädyin omassa käytössä valovirtakoneeseen pienemmän fyysisen koon ja helpomman säädettävyyden takia (siinä on synerginen ja manuaalinen säätömahdollisuus). Ai niin, saattoi vaikuttaa päätökseen myös, että lähimmät pistorasiat on aika kaukana, ja valovirtaroikkia löytyy, voimavirtaroikkia ei niinkään. Siksi toiseksi jos sen ainoan voimavirtapistorasian käyttäisi vaikka isommalle kompuralle, niin siitä olisi ehkä suurempi hyöty kuin suuremmasta hitsaustehosta.
    Voimavirtakoneen olisin ehkä ottanut jos mulla olisi voimavirtaa saatavilla ja jos olisi tarve hitsailla enemmänkin paksua tavaraa.

    Itse olen tästä Stel-hitsauskoneesta tykänny, toimii mun käytössä, sauma on ollut ihan ok (vaikka oon aika hutiloiva hitsari), säätäminen on kohtuu simppeliä parilla potikalla, ja säätömahdollisuuksia tuntuis riittävän, eikä ole turhaan särkyviä lcd näyttöjä eikä muuten ole kylmässä työskentelystä moittinut

    Pistin tuonne v8 markettiin ilmoituksen
    https://www.overdrive.fi/v8-market/parts-for-sale/ac40b5d18c1a948d52b1e03afc23a3b8/
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Saako niihin varaosia?
     
  13. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Kyllä. Omassa hyllyssä on jotain ja lisää tulee menekin mukaan sekä tietyti kuriirifirmat kuljettaa kokemusteni mukaan kohtuu edullisesti.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Mitä hitsailet ja kuinka paljon ois hyvä tietää?

    Jos pääsääntöisesti ruostekorjauksia sillon tällön ni mun henk.koht.mielipide on että paikalliselta sammutinpalvelulta ostat sammuttimesta tehdyn hiilaripullon. :)

    Sit jos hitsuuta on enempi ni esmes albeen misonipullo motonetistä on ihan hyvä vaihtoehto ja sit jos hitsailee jalompiakin metalleja ni argonia tietty.
     
  15. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Omassa 6kg co2 pullossa meni katsastus umpeen, sai vaihdettua liikkeessä 100euron välirahalla täyteen katsastettuun 20:seen alumiinipulloon. Muutenkin tuo pikkupullo oli aina tyhjänä ja suhteellisesti kalliimpi täytättää. Tuo albeen misoni tulee myös aika jalon hintaiseksi autohommissa, verrattuna hiilariin. Millä yleensäkkin perustelee tuon seoskaasun tarpeen autohommissa?
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei seoskaasua käytännössä tarviikkaan ellei hitsaile enempi rakenteita tms. Missä roiskeiden määrällä ois merkitystä. Siksi itekkin hitsaan hiilarilla kun ei tuo sammutinpullon täyttö maksa kuin 35e ja nykyisellä hitsailumäärällä sillä melkein vuoden pääsee.

    Toki kun uusi talli valmistuu ja pääsee oikeasti keskittymään taas harrastamiseen niin veikkaan että pari, korkeintaan 3krt vuoteen joutuu pullon täyttämään ni en pidä pahana. Tosin sit on kyllä edessä toisen pullonkin hommaaminen kun sit on kaks konettakin ja onpahan sit aina se varapullo :)
     
  17. xarper

    xarper Gearhead

    x
     
    Muokattu: 8.4.2018
  18. Sumu

    Sumu Gearhead

    Muokattu: 12.8.2018
  19. viijari

    viijari Gearhead

    Peltihommissa pärjää hyvin valovirtakoneella. Itsella kempomat 1980-luvulta. Ollut aina harrastekäytössä. Toinen samanlainen tuli viä appiukolta. Paljon hitsannut auton peltejä ja aina kylmässä talllissa säilyttänyt. Ei pahemmin ollut moksiskaan, mut pienen lattiavalun jälkeen ei toinen enää toiminut. Olisko joku diodi sökönä. Löytyy muuten viä ohjekirjatkin. Näihin on uutena myyty starttiapua, akun laturia ja lommon oikasuun "pistehitsi"työkalua.
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    On se kyllä kun vaihto valovirta koneesta voimavirtaan ni ei siinä kyllä paluuta oo, vähänkin yli 1mm ainevahvuuksiin mennään ni rupee jo kaipaamaan virtaa jos haluaa että täppäilessä polttaa hyvin läpi.
     

Kerro tästä muillekin!