Mikä etuakseli Willykseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja DC, 13.5.2008.

  1. DC

    DC Gearhead

    Kaveri tuskailee 50-luvun Willyksen moottorinvaihdon kanssa.SBC-tekniikka pitäisi saada katsastettua mutta autoon pitäisi saada kuulemma levyjarrut eteen ennenkuin onnistuu.Autohan on ollut 4X4 versio ja nyt pitäisi löytää joku helposti sovellettava etuakseli laitteeseen.Akselin leveys 155 cm ja maximissaan 165cm.Tarkoitus olisi vielä unohtaa ne lehtijouset edestä ja laittaa kierrejousilla.Taitaa nuo uudempien pick-uppien etupalkit olla aikas leveitä,mutta mites esim S-10(vai mikä se nyt oli),onko se malliltaan edes mahdollinen...Jospa jollakin olisi vinkkiä antaa aiheeseen.Kiitos.
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Wranglerin jäykkä vetävä etuakseli?? Levyt valmiina ja sopii lehtijousiin (ei tarvii siis jousimuutosta)!!
     
  3. duramax03

    duramax03 1st gear

    Niin se maailma muuttuu, aikanaan 80 luvulla hain lupaa ( ja sain ) -59 willykseni koneen vaihdolle, hurrikaanin tilalle gm:n V-6 . kysäsin saanko vaihtaa 7" rumpujen tilalle levyt, siihen ei suostuttu, näin mulla sitten oli ja on ABS jarrut willyksessä, 38" gummeilla edes soralla ei lyö lukkoon kaikkia fillareita. Tosin katsastusmieskin totesi silloin että levyt olisi pitänyt vaatia, eikä ainakaan kieltää, silloin sai jenkkilästä ostettua suoraan muutossatseja kumpaankin päähän, eli mulla on jeepissä dana 25 ( vai oliko 27)edessä ja 44 takana, uskoisin että moisia palikoita saa edelleen
     
  4. CJ-57

    CJ-57 Gearhead

    Wranglerin akselihan on melkein yhtä leveä kuin FSJ:n akseli ja murikkakin oikeella eli "väärällä" puolella. CJ:n akseli ennen -81 (vai milloin se leveni) olis kapeampi ja lehtijousilla.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Juu, tiedetään, mutta se olikin vain ehdotus!! Ja on muuten kardaani vasemmalla (eli kuskin puolella)!!
    CJ-7:ssa on etukardaani oikealla vuosimalleissa 76-86!!
     
  6. DC

    DC Gearhead

    Tämäkin projekti seisoo edelleen...Taisi tuosta aloitusviestistä unohtua se että tarkoitus olisi siis tehdä pelkkä takaveto ja sen takia on ollut se etuakseli vähän vaikeampi löytymään kun ei haluttaisi sitä nelivetoakselia sinne eteen...
     
  7. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Hi-ace?

    Yksi Toyota maasturi on aikoinaan laskettu tonttiin ja muutettu samalla takavetoiseksi. Kantavuus ainakin riittää ja levyt on sekä kierteet. Sovitepalaksi osa Hi-acen runkoa...
     
  8. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Miks pitää Willys muuttaa takavedoksi? Menee pilalle hyvä auto. Tiedetään, kukin tekee autoilleen mitä haluaa, mutta silti.

    Pienemmässä Dynassa saattaa olla I-palkki etuakseli, ainakin isommassa on. Se olisi helppo sovittaa sinne.

    Tuolta saa uusia -> http://www.rjays.com/Superbell/SB_front_axles.htm
     
  9. DC

    DC Gearhead

    Joo,piloillehan se menee jo koneen vaihdolla...ja joku perkele on sinne ohjaustehostimenkin jo laittanu...paaliin vaan... :D
    No on kaverin auto ja hän tehkööt kuten haluaa.Pitää ehdotella noita tojotan akseleita nyt ensialkuun...lisää vinkkejä varmaan otetaan silti vastaan.Kiitos.
     
  10. kmovat

    kmovat 1st gear

    Mie vahvasti eppäilen et tää johtuu taas niistä kemikaaleista mitä Simpeleen juomaveteen sotkettiin 60 ja 70 luvulla. Eihän tuossa oo taas mittää järkeä. kuka kylähullu haluvaa muuttaa nelikon takavejoks? häh? ettei olis taas joku insinööri asialla.

    t. A

    ps. Kyllä miun mielestä valtio olis meille korvausvelvollinen, niin kylän entisille kuin vielä nykysillekin asukeille..
     
  11. DC

    DC Gearhead

    Joo,kemikaalit on varmaan tämänkii takana...tiiä sitten onko niitä saatu juomavedestä :D
    No asiaan.Minkäslainen etupalkkihässäkkä on Aspenissa...lähinnä leveys kiinnityskorvakkeiden kohdalta jne. Siinähän olis kaiketi kaikki oleellinen pakattu yhteen...
     
  12. gb

    gb 1st gear

    willyksiä on ollut takavetosena sekä etuvetosena jäykällä etuakselilla sekä erillisripustuksella sekä tietysti nelivetosena mistä willyksen mallista on kyse pu,cj,wagon vai se paku willys kaikkia on tehty 50 luvulla.pu ja wagonin tekniikka kylläkin sama.
     
  13. DC

    DC Gearhead

    Pick uppihan se on...Eli edelleen hakusessa etupalkkihässäkkä jossa levyjarrut ja riittävä kantavuus SBC tekniikalle...
     

Kerro tästä muillekin!