Mikä firma mäntsälässä????

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja hoge, 7.2.2005.

  1. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Simppa saattaa olla "etelässä" käymässä, ainakin ennen kävi siellä melko tiheään....?
     
  2. hoge

    hoge 1st gear

    Selittäis sen että ei vastaa luuriin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tietääköhän nää miehet mitään laatikoista ? Sellaset 350 osat mitkä vaikkapa koskinen oy laittaa laatikkoon saa ehkä tolla 250 eurolla mutta kunnon sisuskalut maksaa aikalailla enemmän. Itse asiassa moninkertaisesti jos kerran vaihdetaan kuluvia reippaamminkin. Eli kyllä kunnon remontille kertyy hintaa lähemmäs 1000 egeä vaikka olis th350. Mutta sitten kyllä kestääkin. Ei tartte enää roplata
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tossa aiemminhan puhuttiiin OSIEN hinnasta ei kokorempasta. Oletko itse selvillä noista hinnoista. vaikka tuon th350 peruskorjausosat maksaa sen 200euroa. Eri asia on sitten jos esim öljypumppu on paskana rumpuja tai muuta sälää joutuu vaihtaan. Eli tästä voi vain vielä enemmän ihmetellä noita halpoja hintoja
    Niin ja kukaan korjaaja ei laita kisaosia laatikkoon jonka se aikoon rahankiilto silmissä myydä sille hölmölle joka tulee ovesta sisään. Niin ja jos tarkkoja ollaan niin osa noista "kisaosistakin" on ihan vakio osia. on vaan valittu niistä parhaan
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest


    On ammattimaisen palveluntarjoajan ongelma hinnoitella palvelunsa niin, että sillä voi elää. Mikäli asiakas tilaa ammattipajasta peruskorjatun laatikon, jonka voi hyvin perustein uskoa olevan ammattilaisen taidolla peruskorjaama ja siten useita vuosia täydessä ajokunnossa, on asiakkaan sellainen saatava. Turha siinä on laatikon myyjän itkeä mitään hinnoista, kun kerran pääsee itse tavaran ja työn hinnoittelemaan.

    Sama juttu, jos korjaamon asiakkaalla on liian kiire, pitää neuvotella toimitusaika sellaiseksi, että työnjälki on sillä tasolla, mitä siltä voi kohtuudella odottaa, eli tajuttoman määrän huolettomia kilometrejä jenkkilaatikon tapaan. Tosin moni tarvitsee autoaan ajamista varten, jolloin on luonnollista, että venyneistä toimitusajoista voi tulla kärhämää. Ne on kuitenkin neuvottelukysymyksiä, myös jenkki-alalla.

    Ihan eri asia on, jos erikseen viedään viallinen auto korjaamolle ja korjauksen edetessä työn tilaajalta menee huonot housuun ja aletaan remontissa säästelemään osissa ja töissä ja ehkä erikseen käsketään koota loota käytetyillä osilla, kun ne on vaan vähän sinisiä, muttei kokonaan. Silloin saa korjaamo mielestäni pestä kätensä koko hommasta, joskin hyviin tapoihin kuuluu silti, että asiakkaalle kerrotaan perusteellisesti, mitkä riskit tällaisessa toiminnassa on, ennen kuin käsky toteutetaan.

    Moni asiakas ei varmaan lopultakaan tiedä muuta kuin sen, että jää kersoilta aamupuurot väliin, jos pistää pirssissä kaiken uusiksi kerralla. Silloin ei aina tule mieleen, että jää vielä useammin ne puurot safkaamatta, jos kovin monta kertaa joutuu korjausta korjaamaan.

    Että näin, syitä siis löytyy sysissä ja sepissä, ken synnitön on, paiskatkoon ensimmäisen kiven ja sitä rataa.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    No minä paiskaan ensimmäisen kiven. Otin itse selvää aikoinaan parista paikasta että mitä laatikolle tehdään ja mitä ei. Ja missä menee laadun ja laaduttomuuden raja. Ja sitten kun hintakierroksen yhteydessä kyseli että mitä maksaa näin ja näin tehtynä alkoi parista paikasta kuulua että ei sillä väliä ja ei olla kuultukaan sellaisesta. Sen jälkeen oli helppo valita hinnakkaampi remontti paikasta missä asioista tiedettiin. Jos menee halvan hinnan perässä mitään kysymättä ja selvää ottamatta niin sitten voi jo syyttää itseään. Ei siinä yleensä niin kauhean suurista rahoista ole kyse jos homma tehdään huonosti tai hyvin eli maks ero on 1000 euron luokkaa. Ja sellasesta ei homma saa autoilussa olla koskaan kiinni. On muutenkin kallista puuhaa. Eli ajakoon ooppelilla jos on muutamasta satasesta kiinni homma...
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    En mä niistä kauheesti tiedä. Mutta oon kyllä aika monta tehnyt, jotkut jopa moneen kertaan. Edellisestä on reilu viikko, sitä edellisestä on pari viikkoa, seuraava tulee ehkä ens viikonoppuna ja jatkoakin on näkyvissä. Tosin ne on enempi noita "kalliita" mopareita olleet. Mutta, otetaans vaikka tollanen TF727 esimerkiks. Pumppu 25$, master kit 199$ Alton punasilla levyillä ja kolene teräksillä + kevlar pannoilla ja high flow suodattimella ym. Näillä pärjää 700 + heppasessa street & strip vehkeessä ilman breikkiä vuosikaudet. Vastaavasti vakio masterkitillä on hinta 62$. Siihen päälle kaikki puslat ja laakerit 80$, ja päästään suht täydelliseen remppasasrjan hintaan 182$. Loppu on pesua ja asentelua.

    Mutta oikeesti tää ei ollut se mitä mä ajan takaa. Vaan se, että kun tollanen niinkin mystinen osa kun automaattiloota hajoaa, se viedään korjattavaks. Sitten korjataan se mitä on pyydetty ja se hajoaa jonkun ajan kuluttua jälleen, niin johtuuko se hajoaminen todella siitä korjauksesta? Toi olis ehkä syytä pikkasen tarkemmin selvittää ennenkuin alkaa kauheesti uhoomaan sillä, ettei joku osaa korjata jotain. Mun käsittääkseni se, ettei joku osaa korjata jotain ilmenee siinä, ettei se tuu kuntoon. Ei siinä, että myös kaikki muut osat kestää seuraavat sata vuotta tai, että loota kestää vaikka ilman öljyjä ajon tai, ettei joku muu asia vois aiheuttaa vastaavaa vikaa uudestaan.
     
  8. Raider

    Raider 1st gear


    Laatu maksaa aina. Mulla on Husson tekemä TH400 ja erinomaisesti tuntuu toimivan - ja on saanut tukistusta.

    Tylyys voi selittyä myös sillä, että kaikki eivät jaksa kuunnella ainaista valitusta hinnoista. Halpaa ja hyvää kun etsii, niin useimmiten joutuu kaksi kertaa ostamaan...
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Juu, hyviä pointteja Mopeman :wink: .

    Kuinka usein tee-se-itse -mies hakiessaan rikkoutuneen vaihteiston tilalle korjattua vaihtovaihteistoa muistaa esim huuhdella ryönät pois jäähdytin linjasta. Aikas paljon näkyy linjoista paskaa tulevan kun niitä huuhtelee 8) .
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Just joo. ammattilaiset kehissä...
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja mitäs mä nyt sitten sanoin väärin :mad: :mad: :mad: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    JUST JA MÄ HERRA VITTUPÄÄ NIMETÖN TIEDÄN AINA KAIKESTA KAIKEN JA HAUKUN MUUT LYTTYY KERTOMATTA PERUSTELUJA


    :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

    Huh..tulipa avauduttua.. pahoittelen nimettömyyttäni, ei tule toistumaan :rotfl:
     
  13. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ja ne jotka ovat ihan itse asentaneet korjatun laatikon niihin virivirihöpöhöpökuljettimiin, voivat jättää kommentoimatta laatikkokorjaajien ammattitaitoa. On päivänselvää että laatikon toimintaan/kestävyyten vaikuttaa mm. moottorin ominaisuudet/laatikon ohjaussysteemien säädöt mm.(alipainemodulaattori, kaasuasentovaijeri/kick-down-vaijeri) perävälitys, öljynlauhdutus jne.

    Ne jotka ovat käyttäneet tekniikaltaan ehjän/alkuperäiskuntoisen auton vaihteistokorjaamolla, voivat arvioda palvelun/ammattaitaidon tasoa.

    Virihvehkeiden sekasikiöiden ja/tai epäkuntoisten autojen laatikoita korjautettakoon sellaisissa korjaamoissa jotka ko. palveluja mainostavat ja maksettakoon niistä pyydettävä hinta.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    10:stä rikkoutuneesta juuri rempatusta vaihteistosta 9 rikkoo sen paikalleen asentaja, joko vahingossa/tyhmyyttään/tietämättömyyttään!

    Turbiini on ollut huonosti paikallaan, pultteja löysässä, laitettu liian vähän öljyä, vaihteensiirtäjät ja kick-downit säädetty persiilleen ym. Lista on aika pitkä!
    Sitten on vielä lisäksi ne pajat jotka tekevät vain sen mitä pyydetään eikä mitään muuta ja ne menee suoraan asiakkaan piikkiin jos ei usko mitä sanotaan. Joku tekee lisäksi vielä autojobbareitten lootat ja niihin annetaan vain sellainen tekohengitys että sillä pääsee firman pihasta pois.

    Niinkuin täällä on jo mainittu, niin sitä saa mitä tilaa ja jälkeenpäin on turha vinkua jos on kädet täynnä juuri sitä paskaa minkä on tilannut! halvalla ei saa edes hautapaikkaa.


    DENNY CRANE 8) .
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Allekirjoitan edellisen täysin.

    Elämä ei ole kuin Halpa Hallin mainos; Hyvää, Helposti, Halvalla. Sama pätee laatikkoremppaan!

    Äijä on aina oikeessa. Äijä on Denny Crane! :D
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taitaa se tee-se-itse mies huuhdella ne paremmin kun moni korjaamo. Yleensä kun itselle tekee niin tekee viimesen päälle. Taas korjaamoilla jos jonkin näköstä sössöä asentelee ja kattelee samalla kelloa että olis menoa niin useesti tehdään vähän mitä sattuu. Kyllähän sitä pöljät rikkoo laatikoitansa mutta ei nää paskimmat korjaamot oo yhtään paremia vaikka osa niistä mainostaakin vaihteistohuoltoa ja korjausosaamistaan.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tämä olis muuten aika hyvä pointti heittää takuukorjatun laatikon hakijalle siinä tiskillä kun ottaa rahat pois. Vois pistää vaikka myyntiehtoihin, että takuu alkaa sitten takkuilee, jos ei ole paikkoja putsailtu kunnolla. Kaikille se ei ehkä tule edes mieleen, ainakaan harrastuksen alkuvaiheessa.
     
  18. PauliP

    PauliP 1st gear

    Eikä se lauhdutin edes puhdistu öljyllä huuhtelemalla, ehkä puhdistuu tähän tarkoitukseen markkinoitavalla erikoispuhdistusaineella. Varminta on jos takuuehtoihin laittaa ja ostajan pakottaa ostamaan lisälauhduttimen saadakseen takuun voimaan, tai ainakin edes sen puhdistusaineen.

    Nimim. Siperia opetti
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Siinäpä se. Ammattitaitoinen korjaaja ottaa huomioon tämänkin ja myy/heittää hyllyltä mukaan just sellasen erikoispuhdistusaerosolipullon. Vaan aika harva sitä tossa vaiheessa markkinoi...
     
  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Täytyy tunnustaa, etten oo ikinä putsannut tota öljynjäähdytintä. Oleellisinta mun mielestä on, että loota on kasausvaiheessa puhdas, filtterin pitäis kyllä pystyä suoriutumaan mahdollisista kököistä jotka on turbiiniin ja lauhduttimeen jäänyt, jos ei nyt mistään katastrofista oo ollut kysymys. Mutta kuten sanottu, EN ole ammattilainen autoalalla ja teen noita ainoastaan ittelleni ja lähipiirille. Eikä oo kauheesti valitettu.
     

Kerro tästä muillekin!