Mikä halvattu hyydyttää Coronetin? Ratkaistu!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Valapatto, 29.7.2011.

  1. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Alapallot lienee ainoiden joukossa rajattu vikakohteista pois :rotfl:

    Suunnittelin päissäni edetä seuraavasti:

    - Holley bensapumppu tai sähköinen versio.

    - Bensalinjan tarkastus vielä kerran, luupilla ja suurennuslasilla. Mahdollisesti myös tulppaamalla toinen pää ja paineilmaa sisään toisestä päästä.

    - Uudet tulpat, ihan varmuuden vuoksi, en tiiä koska viimeksi uusittu.

    - Uusi puola.

    - Kaasarin käytän auki ja putsaan. Taas.

    Mahdollisesti voisi harkita uutta kaasaria, esim Holley 350, mutta tätä täytyy vielä harkita..
     
  2. coronet-65

    coronet-65 3rd gear

    Tämmöiset tuli mieleen kun olen asiaa pähkäillyt

    Kokeile siirtää bensasuodatin pumpun ja kaasarin välille.

    Tarkista ettei hapetusta puolan navoissa sekä etuvastuksen navoissa sekä jakajan ja sytkäboksin välisessä johtoliittimessa. Puola on MSD blaster 2 oisko noin viisivuotta vanha.

    Tarkista jakajan alipainesäädin ettei kalvo rikki. Imaise letkulla tuleeko ilmaa läpi vai ei.

    Tulppien vaihto ei varmaan pahitteeksi ole.

    Venttiilien säätö. ryppyreunassa on mekaaniset nostajat.
     
  3. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Kiitokset vinkeistä.

    Ja samat sanat kaikille muillekkin osallistuneille.

    Enää tarvitaankin vaan rako jossa ehtii tallille, vika lomapäivä menossa ja kaikennäköistä "tärkeetä" menoa pukkaa joka suunnasta koko ajan :odroll:
     
  4. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    No niin, jotain talven aikana hiplattu mutta eipä toimi vieläkään, pääsin tallilta noin kilometrin :rotfl:

    - tulpat uudet
    - puola uus
    - venttiilivälykset tarkastin, ok
    - tsekkasin vielä bensaletkut+klemmarit, ok
    - Laitoin varmuudeksi teflonteipit kierteisiin bensapumpun lähdölle ja neulaventtiilin tulolle.
    - Kaasariin asentelin uusia nippeleitä nurkista löytyneestä huoltosarjasta, oli puhdas, putsaamista ei ollu käytännössä lainkaan.

    Taaskin auto toimi tallissa, pääsin sen kilometrin verran ja sit sammui. Huikka kaasariin ja käynnistyi, pääsin muutaman kymmenen metriä ja taas sammui. Sit lakkas käymästä kokonaan.

    Tässä vaiheessa paikalle oli pysähtynyt kaksi vanhempaa herrasmiestä (automiehiä selvästi) nappasin bensaletkun irti->bensaa tuli pulloon kun starttasin ja ukot vahtas silmä kovana. Laitoin letkun takas paikalleen, auto käynnistyi ja ajoin talliin. :odroll:

    Funtsitaanpa sitten jatkoa: Bensapuolen ongelmahan tuo on. Jos pumppu kerran futaa, niin ongelman on oltava joko kaasarissa tai jonkinlaisessa täälläkin ehdotetussa höyrylukossa.

    Mietityttää vaan että miten tuollainen höyryvaiva voi yhtäkkiä ilmaantua autoon joka on kuitenkin toiminut vuodesta 1965?
     
  5. Simo

    Simo 1st gear

    Yllättäviä sammumisia ja satunnaisia käynnistyongelmia aiheutti Dodgessani sytytyksen ohjausboksi. Tosin mitään käynnin epämääräisyyttä ei ollut, vaan aivan kuin virta olisi käännetty pois.

    Vaihdoin ns. oranssiboksin tilalle alkuperäisen takaisin. Ei kertaakaan sen jälkeen ko. ongelmia.
     
  6. sbf

    sbf Gearhead

    Googlella katselin että mopessa on irtonainen epäkeskorulla nokka-akselin päässä pultilla mikä käyttää pumpun vipua.
    Voisko se olla jotenkin löysällä että kun pumppu tekee painetta niin se luistaa eikä sit käytä pumppua?
    Hakuammuntaa...
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Tuolla aikaisemmin kyseltiin et onks sulla Valapatto siinä kaasarin alla se lämpölevy, enkä ainakaan huomannu et oisit vastannu mitään siihen? Koska jos sitä ei oo, ni se pensa rupeaa höyrystymään siellä kaasarissa ku kone lämpenee. Tai näin mulle on kerrottu. :rotfl:
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Meneekö kaasarin ja pumpun välinen putki läheltä pakosarjaa tai muuta kuumaa? Onko imupuolen bensaletkut varmasti kunnossa, ettei litisty tai ole sisäisesti rikki? Ja entäs se imuputki ja sihti tankissa?
     
  9. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Entäs jos laittaa kanisteriin bensoo,ja panee bensapumpun imemään siitä.
    Jos toimii ilman häröjä,niin sillon on tankin puolella jotain ongelmaa.
    Jos ei toimi,niin sit vika konehuoneen puolella.
     
  10. jiipee60

    jiipee60 3rd gear

    Tarkista virranjakajasta puolalle menevä johto. Kokeilisin myös tuota bensa-astia konehuoneeseen ja siitä suoraan imu pumpulle, se sulkee pois monta vikamahdollisuutta.
     
  11. kape

    kape 3rd gear

    Eihän neulaventiilli jumita kiinni asentoon ja onhan bensan pinta oikea, Itellä jumitti holleyssa viime kesänä neulaventtiiliä ja alkoi röpöttelemään ja sammuilemaan kun bensan pinta oli liian suuri. Kävi vielä silleen että polttoaineen painemittarissa ei näkyny painetta, no kävin pumpun kimppuun ja suodattimen kimppuun ja ei vain painetta näy mittarissa, niin syyksi paljastui auki oleva neulaventtiilli.
     
  12. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Kaasarin alla on sinne kuuluva, parin millin paksuinen "lämpölevy".

    Bensaletku tulee kaasarille pumpulta laturin tukiraudan välistä, lohkon kylkeä myöden, imusarjan päältä.

    Neulaventtiili uusittu viime kesänä, samalla tsekkasin bensapinnan tason.

    Sytkävaivat sulkisin toistaiseksi pois koska laite kuitenkin käynnistyi muutaman kerran huikalla suoraan kaasariin.

    Tuo erillinen kanisteri josta imu suoraan pumpulle on hyvä idea, sitä koitan seuraavaksi. Saanpahan ainakin rajattua vikapaikkoja.

    Kiitos taas osallistujille, hyvää keskustelua!
     
  13. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Joko on löytyny vian aiheuttaja?
     
  14. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    No niin, auto ajossa ja toimii, homma ratkesi, tänne en ole ehtinyt aiemmin raportoimaan kun syntyi esikoispoika tuossa puolitoista viikkoa takaperin..

    Hommahan ratkesi jotakuinkin seuraavasti: Ajeltiin autolla ensin niine hyvineen->ei toimi. Letkulla bensaa jerrystä suoraan pumpulle-> toimii.

    Kokeilin vielä vetää linjan pumpulta tankin otolle, ei toimi. Tällä sain vian rajattua tankin sisälle.

    Ei muuta kuin tankki alas ja imuputki käteen.

    Ja sitten se vika:

    imuputken päässä oleva karkeasuodin pääsi liikkumaan imuputkea pitkin, ja niinkuin kuvasta näkyy se on umpinainen päästänsä. Eli suodatin pääsi tukkimaan imuputken.

    Tämä selittää myös sen että oireet alkoivat aikoinaan kovemmassa kuormituksessa..

    Ratkaisin asian Näin. Bensaletkun pätkä estää suodattimen liikkumisen liian syvälle ja varmuudeksi putken päähän sivuille on porattu muutama reikä joka varmistaa aineen saanniin vaikka pääty menisikin tukkoon.

    Kiitokset vielä osallistuneille avusta ja vinkeistä!
     
  15. 2dht

    2dht 3rd gear

    Paljon onnea! Sekä auton kuntoon saamisen kunniaksia, että eritoten uuden perheenjäsenen johdosta!! :D
     
  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Samoin täältä! :D
     
  17. jiipee60

    jiipee60 3rd gear

    No oli aika erikoinen vika. Hienoa, että löytyi ja sait korjattua. Hyvä, että jaksoit kertoa ongelman ratkaisun myös meille muille noin selkokielisesti. Nämähän on kuitenkin pikkujuttuja esikoisen syntymään verrattuna, sen johdosta ONNEA! :D
     
  18. fisu

    fisu Gearhead

    Onnittelut myös täältä uuden harrastajan syntymän johdosta sekä siittä et vika löytyi :D
     
  19. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Tänään asensin autoon turvavyön että saadaan turvakaukalo asennettua ja juniori mukaan kruisaamaan : )
     
  20. okin

    okin 1st gear

    onnea kummasiakin asiasta :D
     

Kerro tästä muillekin!