Mikä laatikko voyagerin 3.3/3.8 moottorin perään RWD:hen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Väpsy, 12.9.2012.

  1. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    On tullut pyöriteltyä mielessä ajatusta kyseisen koneen asentamista A-bodyyn, mutta ei ole osunut mistään silmään minkälaisella kaavelilla laatikko tulee moottoriin kiinni. Eli sopiiko sinne joku pitkittäin pötköttävä laatikko suoraan, vai menisikö adapterin vääntämiseksi..?
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mielenkiintoinen ajatus, saattaisin itsekin soveltaa.
    Moottorin ohjaus vaatii perehtymistä jos laatikkoswappiin ryhtyy, kun käyttävät toistensa toimintaa ohjaamaan toisiaan... :poff: olipas hienosti taas sanottu...
    Tuolle koneelle tuskin on tehty mitään valmista ohjausboksia, jolla laatikon inputit saisi kytkettyä pois. Moparin takavetolaatikoissa ei taida olla ihan suoraan ohjauksiltaan vastaavaa?

    Megaruutta koneeseen ja adapterilla mieleinen aski perään, niin toimisi varmasti.
     
  3. sbf

    sbf Gearhead

    300m chrysyssä on ollu 2,7 ja 3,5 koneiden perässä takapotkumalliksi muutettua a604 askia.tai ainakin näin olen asian ymmärtänyt.
     
  4. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Ainoo mahdollisuus on joko hommata tosiaan Plymouth Prowlerin laatikko joka tosin on TAKA-AKSELISSA kiinni tai sitten sovittaa sinne LX eli 300C/Charger/Challengerista 3.5+automaatti tai sitten tämä aivan uusi 3.6 pentastar ja 8-vaihteinen tomaatti.

    Ite kyselin just samasta asiasta, mutta C-bodyyn. Kyllä se onnistuu, mutta tosiaan kaikki ohjausboksit tarvii. Eli ei ole saatavilla tarvikeboksia kuten HEMI swappiin.
     
  5. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Eikö voisi nelikko voikun askia hyödyntää. Ja taka akselia .. Ja kardaania... Tutkis vaan onko tapa deaktivoida etupyörien veto. Luulis onnistuvan..
     
  6. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Tietty kone ois edelleen poikkttain mutta mitä sitte.. Kyl se a koppaan mahtuu.
     
  7. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Taitaa olla aika hankalaa, jakolaatikko vissiin tasauspyörästön ja toisen vetarin välissä. Vision/300m/newyorker/intrepid lootasta jos poistais vetarit sekä tasauspyörästön ja kiinnittäis kardaanin lootan takapäähän (näissä siis kone pitkittäin) ketjuvälityksen ensiövedolle.

    Taitaa olla kaikkein helpoin tehdä 904:seen välilaippa.
     
  8. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    No toi laippa kieltämättä kuulostaa fiksuimmalle..
     
  9. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Tota moottorin ja laatikon ohjauksen koppulointia en pidä pahana/mahdottomana, moottorin jättäis alkuperäiselle ruiskulle hoidettavaksi ja kaivais sen tarvitsemat "ylimääräset" tiedot uudelta laatikolta. Mikäli keksisi käypäsen "nykyaikasen" laatikon koneen jatkoksi, niin sitä voisi käskyttää vaikka suprastickilla tai megashiftilla.
    Ilmeisesti mikään laatikko ei suoraan sitten istu, joten vaihdelaatikko-vaihtoehtoja löytyy mahdottomasti kun mikä hyvänsä istuu lähes samalla vaivalla... :D
    Jos ideaa kypsyttelee vielä valmiimmaksi, niin kyllä laatikon pitäisi olla automaatti, ja vähintään 4-pykäläinen. TH200 ehkä helpoin/halvin vaihtoehto, toisaalta joku tuoreempi keksintö kutsuis enempi.
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jos mulla tiedot ja taidot tuollaiseen "koppulointiin" riittäisi, niin pitäisin Aisin-Warnerin AW-4:sta hyvänä vaihtoehtona. Kestää ja pelaa. Eikä nuo välttämättä missään hirveissä hinnoissa edes ole.
     

Kerro tästä muillekin!