Mikä MÄTTÄÄ RP:n toimituksissa ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Markuk, 5.11.2010.

  1. Markuk

    Markuk 2nd gear

  2. BUMBA

    BUMBA Gearhead

    Itsekkään en ole käyttänyt RP:n palveluja enää muutamaan vuoteen, enkä myöskään tilaa osia omille asiakkailleni. Alkuun sieltä jotain tuli ihan hyvin, mutta sit alko tökkii; osia ei ikinä kuulunu, välillä ei ollu tilattukkaan, sit ilmotettiin et on tullu ja kun menin hakemaan niin ei niitä löytynytkään, mut kaikista pahin mun mielestä on se ettei oteta mitään kantaa näihin turauksiin, ja jos jotain ei jenkit voi toimittaa niin pitäis pystyä ainakin ilmoittamaan asiakkaalle ettei me voida sitä sulle saada.
    Tuumacidin ja Tradepartsin kautta hommat hoituu, tavarat tulee aikataulussa, asiakkaisiin ollaan yhteydessä ja varmistetaan mitä ollaan tilaamassa ja ilmoitetaan myös jos juttuihin tulee jotain muutoksia. Se ei ole paha jos jotain tavaraa ei saa, mutta asiakkaalle pitää olla rehellinen.

    Timo Eronen
     
  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Todella tuttua parilta viime talvelta..Jotkut osat oli vaan vähä pakko tilata sieltä,en itekkään vapaaehtosesti käytä enää kyseistä puljua. Ja se itse asiakaspalvelu on puhdas nolla,kaveri ottaa tilauksen vastaan ja yrittää vaan mahollisimman äkkiä päästä puhelimesta eroon.. :x ..
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tietysti, että voidaan olla sille asiakkaalle rehellinen, pitää myös jenkin olla rehellinen sieltä tilaajalle. Oman kokemuksen mukaan se ei oo mikään itsestäänselvyys. Ei oo itelle sattunut vielä verenpainetta kohottavia ostokokemuksia tuolta, mut jos/kun sattuu niin kauppa vaihtuu. Vaikeemmat ja "vaarallisemmat" osat otan ihan suosiolla suoraan ite mut toi perussälä on kyllä mulle tullut ihan ok. Oon kyllä kuullut aika paljonkin tuosta sähläilystä, ikäänkuin koko henkilökunta ei aivan olisi tehtäviensä tasalla. Lafkalle joka pelaa käytännössä täsin tilauskaman varassa olis kyllä elintärkeetä noiden tilausten toimivuus.
     
  5. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    buickin kannenpultit tilattu vuosi sitten, lopetin perään kyselyn 8kk sitten.
    pari kuukautta sitten kyselin camaroon korjauspeltejä kaveri lupasi soittaa koska saa ja luulen että toimitusaika on tosi piiiiitkä kun ei kahdessa kuukaudessa saa edes selville milloin osia saa. Enää en viitsi edes kysellä mitään, muut toimittajat kun osaavat kertoa heti että saako osia vai ei ja koska saa.
     
  6. Ricu187

    Ricu187 1st gear

    Tilasin th200r4 turbiinin kyseisestä mestasta ja sano että viikko menee, ja meni 5 päivää :eek: ajattelin että jes! nyt löyty hyvä mesta mistä tilailla, innostuin sit tilaamaan isomman kasan osia (lukkoperää yms) ja sano jälleen että menee viikko, no nyt neljä kuukautta venaillu. Ja sieltäpäin ei infota yhtään että mikä niitten kanssa on tilanne, oon sinne soitellut ja aina kaveri valittelee että ei oo ei oo.

    Yhdessä vaiheessa kun vielä elättelin toivoa saada chevy loppukesäksi ajoon kaveri lupaili "ne on ensi viikolla täälä" "ne on huomenna täälä" "ei tullu tänään, voi olla et huomenna"

    Ps. Tammikuulle asti meinasin odotella, sit voit tyrkkää osat ihan mihin lystäät
     
  7. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    itse tilasin muutamavuos sitten raidetangonpään tohon '72 caminoon. kerkesin jo unohtaa koko tilauksen kunnes varmaan yli 2kk päästä se kolahti matkahuoltoon. tätä vaihto-operaatiota kun aloin toteuttamaan huomasin että osa on ihan väärä, liian lyhyt ym eli väärä paketti tullut. osanro paketin kyljessä kylläkin on sama mitä sen piti olla eli ES406R

    soitin asiasta rp:lle ja siellä puhelimessa myyjä vakuutteli että osa korvataan, ei tarvitse laittaa takaisin kun tulee vaan matkahuoltokuluja kun eivät itsekkään tiedä että mikä osa siellä edes on, paketin kyljessä siis tuo tarra ES406R ja valmistaja XCP Precision Parts. Tyytyväisenä jäin odottelemaan uutta raidetangon päätä mutta ei sitä kuulunut. Laitoin mailia asiasta ja soitinkin varmaan vuoden päästä tästä ja lupasivat korvata asian mutta vielä tähänkään päivään mennessä ei ole sitä raidetangonpäätä kuulunut.

    Jos joku RP:n ukkeli tätä lukee niin saa laittaa 72 caminoon tuon raidetangonpään tulemaan Hiihtäjäntie 6 C 20 70200 Kuopio 8)

    perun sitten puheeni huonosta palvelusta ja maileihin vastaamattomuuksista jos 5v jälkeen asia vihdoin hoituu kuntoon.

    ps. tämä väärä raidetangonpää vielä löytyy samasta paketista koskemattomana täältä.
     
  8. Fastback

    Fastback Gearhead

    Sanoisin, että jenkkipellet osaavat kyllä pistää väärää paskaa laatikoihin siinä missä kinukitkin. Esimerkkejä on lukuisia. Reklamaatio prosessi on työllistävä kotimaassa. Myyjä on asiakkaan, tukkurin ja ehkä valmistajankin välillä vielä. En usko että tämä on ihan ainoa myyjä suomessa kenellä on ongelmia, saattaa jollakin yllämainituistakin firmoista olla joitain asioita kesken tai ei oteta kantaa.

    Kun olen päättänyt jotain tilata, niin olen toimittanut aina osanumeron kauppiaalle ja minun ei ole tarvinnut vielä ikinä pettyä. Aina on tullut oikea osa sillä osanumerolla minkä olen tilannutt. Minä en luota kuin yhteen Porilaiseen osatoimittajaan mikäli tilaan jotain murikkaa ja en tiedä osanumeroa niin sieltä tulee aina oikea kalikka. Kaikkien muiden kanssa toimiessa annan osanumeron, niin vielä ei ole tarvinnut pettyä.
     
  9. Markuk

    Markuk 2nd gear

  10. rammi

    rammi 3rd gear

    Sama täällä, en ole tilaillut vuosiin sieltä mitään, kun ei se homma toimi.
     
  11. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Ne pari kertaa, kun olen tilannut osia RP:sta ovat toimitukset pelittäneet ihan ok. Tosin tilasinkin iskarit ja uuden änkkärin katiskaani eli sellaista osaa, mitä löytyy Keski-Euroopan tukkureilta.
     
  12. MJMM

    MJMM 3rd gear

    Itselle riitti yksi kokeilu kyseisen putkan kanssa. Osilla ei ollut kiire, mutta kyllä vuosi on silti liikaa. Ja aina kun soittaa ja kysyy missä mennään, niin asia on kunnossa ja hoidossa. Mitään ei kuitenkaan koskaan tule. Vuoden soittelun ja ihmettelyn jälkeen tilasin itse kamat suoraan Year Onelta, tais olla kahdessa viikossa osat käsissä.

    En halua mustamaalata ketään, kunhan kerroin oman kokemukseni. Se puhukoon puolestaan.
     
  13. janiluo

    janiluo Gearhead

    Se on yleensä lopunalkua kun täällä netissä aletaan jotain firmaa haukkua...
    Olen kyseisen firman kanssa asioinut ja tiedän että perustavarat/varaosat tulee tukkureilta hyvin, edullisesti ja nopeasti. Jos on toimitus jenkkipäästä tökkinyt on lähetys siirtynyt seuraavaan viikkoon mutta on tullut. Olen myös itse toimittanut osanumerot.

    Mitä sitten tulee asiakaspalveluun niin asiakkaiden kyllä kannattaisi etsiä itse ne osanumerot että säästyy aikaa. Ne löytyy netistä googlettamalla tai Rockautosta kun tietää mitä haluaa. Vai minkälaisia tuntipalkkoja olette halukkaita maksamaan osanumeron selvityksistä ym. Itse en halua maksaa siitä mitään siksi selvitän ne itse. En ymmärrä kuinka mikään maahantuontifirma voisi palkata henkilökuntaa taputtamaan asiakasta selkään joka kyselee hintoja eikä sitten otakkaan osaa kun myyjä on ensin puolituntia selvitellyt varaosanumeroita, hintoja, toimittajia ja toimitusaikoja.

    Sitten on vielä eri ihmisluonteet jotkut on palveluhenkisiä ja jotkut eivät ja huono "fiilis" saa yleensä asiakkaan viemään rahansa muualle niin kuin tässäkin on varmaan monen kohdalla käynyt. Mikä on se mekanismi joka saa pienessä yrityksessä henkilökunnan vaihtumaan tai asenteet muuttumaan jos asiakas ei ole tyytyväinen? Minun mielestä sitä ei ole vaan asiakas äänestää rahoillaan ja yrityksen toiminta saattaa kutistua kasaan, valitettavasti
    :(
    - Jani -
     
  14. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Tuumacidillä paras palvelu,partsilla melko hyvä,sw-tradella aika nuiva,rp:llä moista käsitettä ei tunneta.Pika-analyysi noista paikoista missä ite on eniten asioinu.
     
  15. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Mulla on ollut hyviä sekä huonoja kokemuksia

    Positiivinen kokemus
    Camaron jarrupääsylinteri oli kulunut ja tarvitsin uuden. Soitin RP:hen ja he lupasivat saada sen parissa päivässä. Osa tulikin päivässä ja hintakin oli hävyttömän edullinen.

    Negatiivinen kokemus
    Camaron takalehtijouset piti uusia ja laitoin tilauksen sisään RP:hen. Puoli vuotta sain kuulla "Tulevat huomenna/ylihuomenn/ens viikolla/kohta" tai sitten "Pistä meilillä niin mä tsekkaan"...tai jopa "Oota mä soitan ihan kohta sulle takas". Soitin sitten lopulta itse ja sanoin että unohdetaan koko juttu. Sen jälkeen soitto Tradepartsiin ja jouset tuli Matkahuoltoon samalla viikolla.
     
  16. Verkkis

    Verkkis 1st gear

    onkos muilla ollut RP:n kanssa sitä ongelmaa että soitat jostain osasta niin se hinta on se ja se, niin haettaessa ei hinta olekaan sama kuin puhelimessa kerrottu, meinaan pari kertaa käynyt näin. se meinaan pännii itseäni vaikka ei monesta eurosta olisikaan kiinni ja en ole ainoa kavereistani jolle käynyt näin. ja useita tilauksia on saanut odottaa 2xkerrottu aika, jos tulee. näin minulla ja muitakin tuttavapiiristä ja puskaradio on kuulunut minunkin korviin kuten muillekkin näköjään.

    edullisesti olen kyllä osia saanut mitä muilla hinnat et siitä hyvä pulju.
     
  17. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Partsilla kannattaa olla hintojen kanssa tarkka,jotkin osat on normaalihintasia ja toiset taas rajusti kalliimpia kun esim.rp:llä. Ei mulla ainakaan rp:n kanssa tollasia hintayllätyksiä ole ollu,sen verran plussaa. Esimerkkejä toimituksen takkuilusta olis useempikin,mutta tää otti eniten pannuun:Tilasin pontsoon jarrut,jotka piti tulla kahen viikon päästä.Tuli 4 kuukauden päästä,2kappaletta samanpuolen etusatuloita ja takajarrut rumpujarrullisesta 2gen vehkeestä :mad: :mad: .Hyvittivät kuitenkin koko hinnan,olisko ollu vahingossa,sain siis yhen etusatulan ilmatteeks.Sillon vannoin etten tilaa mitään mutta joitain on tosiaan ollu pakko sitä kautta ottaa.
     
  18. Elky70

    Elky70 Gearhead

    RP?

    Mikäs lafka tää on?
     
  19. NineBall

    NineBall 1st gear

    Tilaamani normitavarat RacersPlacesta ovat tulleet ajallaan ja asiakaspalvelu liikkeessä on ollut kiitettävää. Viimeisintä tilaustani olen odottanut 4 viikkoa - 2 kpl Russel bensaliittimiä. Saa nähdä miten käy.

    Pitää muistaa, että ko. yritys pyörii ymmärtääkseni vain kahden henkilön voimin. Henkilökunnan määrä/liikevaihto on suoraan verrannollinen yrityksen toimivuuteen ja tuottoon. Aika on rajoittava tekijä. Käyttöpääomaa tarvitaan tilausten maksuun, sillä eihän asiakas maksa etumaksua, vaan odottaa saavansa tavaran. Tietty, jos maksut toimittajille viivästyvät, ei toimittaja halua myydä velaksi.

    Btw. käyn kerran pari vuodessa katsomasa UsPartsin (Hki) yrityshenkeä. Myyjät istuskelevat jakkaroillaan näpytellen tietsikkaa ja luovat kulmien alta pikaisen katseen asiakkaaseen, ikään kuin "mitä sä tänne tuut mua häiritsemään". Asiakaspalvelu on velttoa ja laiskaa ! RP:n asiakaspalvelu on kuin toiselta planeetalta verrattuna UsPartsiin.

    Kolikolla on aina myös toinen puoli.
     
  20. kapa

    kapa 3rd gear

    racers place
     

Kerro tästä muillekin!