Mikä olisi toimivin öljy MGB 3-sync vaihdelaatikkoon ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja 356, 12.10.2010.

  1. 356

    356 3rd gear

    Käyttöohjekirja (ja joku muukin) ihan vakavissaan väittää moottoriöljyä vaihdelaatikkoon kuuluvaksi. Ok, uskotaan. Onko öljyissä eroa synkronoinnin toimivuuden suhteen ? Olen tänä vuonna ajanut jo liki 10 eri Mg yksilöä 3-synkatulla lootalla ja joka toisessa on ollut ongelmaa kuluneen kakkosvaihteen synkan suhteen.

    Mikä öljy olisi siis sopivin jotta alasvaihdossa kolmoselta kakkoselle synkka selviytyisi mahdollisimman kauniisti ? Saman ikäisessä sakemannin laatikossa vaihteistoöljyn vaihto tavallisesta täyssynteeettiseen kaunisti kytkentää. Toisaalta olen kuullut kauhutarinoita joissa kitkanpoistajat ym lisä/ihme-aineet on oikeasti poistaneet kitkaa liikaa niin että synkka on toiminnut huonommin kuin ennen.

    Tarkoitus on ensi alkuun vaan vaihtaa loota toiseen käytettyyn ja sinne olisi tarkoitus heittää uudet öljyt samalla.

    Kesäajoonhan tämä tietysti tulee, vaikka näyttää nämä kesät venyvän aika pitkälle kun edelleen haetaan SU säätöjä ym pientä fiksausta valmiiksi ensi kevättä odotellessa.
     
  2. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    öljy

    itse olen ekan kerran laittanu joskus -90 luvun alkupuolella mobil atf 220 öljyt pikkusen kytkinakselilaakeri ja synkka vikaiseen toyota crownin lodjuun ja sen kokemuksen jälkeen en ole muuta enää manuaaliaskiin laittanutkaan , ihan sama taka tai etuvetonen , niin toi automaattiaskiöljy toimii aivan loistavasti , öljyssähän on kova pintapaineen kestokyky , ja sen on tosiaan huomannut.

    t.hessu
     
  3. kari1957

    kari1957 1st gear

    Moro,
    Itsellä ainakin 3 synkrolaatikko toimii loistavasti ilman välikaasua 3:selta kakkoselle. Öjynä Bilteman 20w50 sama kun koneessa.
     
  4. 356

    356 3rd gear

    Onko kukaan kokeillut tyypillistä paksumpaa laadukasta vaihteistoöljyä ? Castrolin TAF-X paransi saksalaisen laatikon kytkentää, mutta siinä nyt muutenkin kuuluu käyttää tyypillistä paksua lootaöljyä. Mitenkähän MG:n laatikko toimii vaihteistoöljyn kanssa ?

    Kyllähän tuo loota ehjänä on ihan ok, enkä kuvittele että öljy korjaa mekaanisen vian. Nyt siis korvaan nykyisen laatikon jonka synkka on totaalisen kuollut, käytetyllä arpalaatikolla ja katsotaan miten käy. Yrityksenä vaan löytää kerralla toimivin öljy käyttöön. Ellei toinenkaan laatikko miellytä, otetaan alkuperäinen loota osiksi ja kunnostetaan se.
     

Kerro tästä muillekin!