Mikä on hyvä? (puukkosaha)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja illi, 7.12.2004.

  1. illi

    illi Gearhead

    Eli kokemuksia eri merkeistä ja kestävyydestä, ja hintatietojakin saa laittaa.
     
  2. timppa

    timppa Gearhead

    Ridgid ja Atlas Copco on ainakin ammattikäytössä kestäviä, mutta taitaavat myös maksaa sen mukaan...

    Millwaukee ja Remskin ihan toimivia ovat. Näiden kahden kestävydestä en tiedä kun olen vain kerran tai pari sahannut noilla. Ainakin Rems on halvempi kun Copco tai Ridgid

    Niin, riippuu tietysti käytöstä itse on lähinnä tullut katkottua teräsputkia...
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    HongKong-tavaratalo ja Tarjoustalo myy jotain hobby-sahaa hintaan 25.90€. Tuli sellainen honkkarista hankittua ja on pelittänyt hyvin raksalla ja tallilla jo lähes vuoden. En näe mitään syytä miksi harrastekäyttöön pitäisi hankkia esim. 500€ maksava ammattikone. Harmittaakin vähempi jos vorot sattuu viemään.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    No ei voroista tallilla ole pelkoa. Pitäis olla sellanen että sais peltiä sahattua ettei se "vetelisi", ja siksi hyviä ja edullisia haeskelen ettei aina olis lainavehkeitten varassa.
     
  5. illi

    illi Gearhead

    minä ^
     
  6. ruuvari

    ruuvari 2nd gear

    Rems on tosi hyvä....samoin B&D n puukkosaha (merkistä huolimatta ammattitasoa) DeWaltin DW 306 on myös kestävä peli. Nämä tunnen kun kuuluvat ammattiin. Atlas copcoon ei kannata koskea. Red heat tiin ei saa enää osia (kuollut merkki) Jos ostat kiinalaisen, saattaa kestää. Todennäköisesti ei. Kun kiinalaiseen tulee vika, vaikka vaan hiilet loppuu. Se on kerralla hei hei. Niihin ei saa osia mistään, ei edes rahalla.
     
  7. jukka63

    jukka63 1st gear

    honkkarin sahan mukana tuli jopa varahiilet! ihan hyvin on sahannut kun ostin kunnon terät.maksoivat enemmän saha!
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest


    Miks ei?

    Meillä duunissa kaikki koneet copcoja ja toimineet oikein hyvin :) Laatu pelejä tosin laatu hintaan 8)

    Harraste käyttöön ehkä turhan tyyriitä...

    Mutta miksi ei kannata koskea??? :wink:
     
  9. illi

    illi Gearhead



    Mistäs ostit terät?
     
  10. JouniK

    JouniK Gearhead

    Juu mulla on kanssa Hong Kongin saha ja hyvin on pelittänyt (jopa pienoisen sahan lennätystuokion jälkeen :oops: , kahva poikki jne) Terät tosiaan kannattaa hankkia "oikeasta" työkaluliikkeestä.
     
  11. Scartman

    Scartman 1st gear

    B&D :eek: on meillä toiminut ainakin ihan hyvin, Vanhempi sellainen. Kunhan vaan käyttää kunnollisia teriä.
     
  12. illi

    illi Gearhead

    Ja kunnon terien merkki on....? Kiitos etukäteen. Olen huomannut että kallein ei aina ole paras eikä niihin olis varaakaan :rotfl: mutta jos viitsitte jakaa kokemuksia niistä teristäkin kun nehän sen työjäljen tekee jos sahaaja osaa ja kone ei vedä vituralleen.
     
  13. ruuvari

    ruuvari 2nd gear

    Copcon puukkosahan kanssa minulla on ollut enemmän ongelmia kuin fiasco vainaasta...se on paljon se. :(
     
  14. smuige

    smuige Gearhead

    eiks noissa honkkarin vehkeissä oo yleensä 24kk takuuta? me ostettiin pari rälläkkää talille honkkarist 10e/kpl ja takuu 24kk. ollaan jo 3-4 kertaa käyty hakemas uutta tilalle 8) eihän siinä mitään kunhan jaksaa käydä hakemas uutta tilalle... laatu: leikkasin 5mm alumiinipeltiä 25cm ja koko kone rupes saavuttamaan hullun lailla ja syttys palamaan :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  15. Beauville

    Beauville 1st gear

    Aeg ja ei ole ollut ongelmia...
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pystyykö tuommosella puukkosahalla työstää kuin paksua metallia? Esim. 5mmalumiini/3mm teräs?

    Entäpä paineilmatoimiset puukkosahat?, vaatiiko paljonkin tuottoa? Olisivatten vaan pienempiä fyysisiltä mitoiltaan.
     
  17. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    mul on Bilteman pieni paineilmasaha..sil voi sahata jotai 1.6mm:n terästä..mut noin harrastelijakäyttöön olisi parempi Bilteman se isompi pistoolimallinen saha..

    Mut Biltema on biltema..mul käytös on noi kestänyt mut jos Copcoon vertaa niin ne on ihan omaa luokkaansa..
    Myös paineilmatoimiset peltisakset on aika kiva vekotin.. :lol:
     
  18. illi

    illi Gearhead

    Kulmavaihteesta puuttu mulla harakiri rällässä vaselini kokonaan, hain 6 uutta ennekuin avasin ja tajusin jutun :rotfl: :rotfl:
     
  19. timppa

    timppa Gearhead

    Kyllä melko ohuttakin pystyy työstämään, kunhan sahattava kappale on kunnolla kiinni ja koneessa on hienohampainen kapea terä joka ei ole ihan pakasta vedetty. Jos sellaisilla 2-3mm leveillä valkosilla terillä missä on suden kuva (esim Ahlsell myy) rouhii menemään niin jälki on sen mukaista. Ainakin würthila on hienohampaisia, vaikka würthin tuottessa ei hinta ja laatu kohtaakaan...
     
  20. timppa

    timppa Gearhead

    Niin unohtu sanoa että olikos se nyt Flex millä on sellainen parin kulman taakse sahaamaan säädeltävä malli maksoi vaan ihan *piip*
     

Kerro tästä muillekin!