Mikä on oikiasti hyvä hylsysarja ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja ruostekasa, 9.12.2006.

  1. Mulla on 15-20v vanhat BAHCO työkalut. milliset sarjat (1/4, 3/8 ja 1/2 vääntimellä) ja samat tuumaisina. Kiintolenkit milli ja tuuma, jakoavaimet, kaikki pihdit, meisselit, ulosvedinsarjat, vasarat, putkipihdit, männänrengaspuristimet, expanderit, milliset ja tuumaiset kuusio sarjat (bondhus tekee nämä, ei bahco), piippuavaimet, lyöntivasara, rautasaha, kiintolenkit räikkäpäällä.

    Muuta ei ole tarvinnut. 2 pientä takuuhommaa. Toki meisseleitä mennyt, mutta yleensä ihan väärä käyttö.... Nyt pitäs täyttää yksi pakki samanlaisilla. Ollut käyttämättömänä yksi Snap On iso pakin yläosa ja sen meinaan traileriin pistää reissupakiksi.

    Minusta nuo on edullisia ja hyvä laatuisia. Välillä vähän laatu laski kun valmistus siirtyi jonnekin keltaisille miehille, mutta kuulemma homma korjattu....tiedä sitten.
    Jos joku tarvii bahco juttuja, mulle listaa niin tarjoan. Voi sitten noutaa ja maksaa jostain pisteestämme. Takaan että on kohtuullinen hinta.

    Aulis
    aulis.hameenkorpi@laakeri-center.fi
     
  2. Niin ja kiintolenkeissä ehdottomasti Bahco 1952M sarja. ja sama tuumaisena.

    Sopii käteen ja on oikea muotoilu/ kulma.

    ah
     
  3. Bukero

    Bukero Gearhead

    arg’h, normi työkalukauppiaan mainospuheita....:D
     
  4. urho3

    urho3 Gearhead

    Laita hintaesimerkkejä jos kestää vertailun vaikka Motonettiin.
     
  5. zero

    zero 3rd gear

    Ja mää taasen ostin bahcon mäyseleitä kesällä kaksi sarjaa motonetistä, taitaa kaksi olka ehjää. Muista katkesi kärki heti alkuun, tosin eipä ne maksanut kuin 20€ viisi kappaletta että ei voinut paljoa olettaa.
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Joo mää en oo niitä rikki yrittänytkään. Ruuvien vääntöön vaan.
     
  7. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Itse olen tykänny am pro hylsy sarjoista
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ihan jees, pihdit sain poikki kahvoistaan, kun 1 kädellä jalkaa vasten puristin.
     
  9. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Harjoittelit voimamieskilpailuun?:)
     
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Kärryyn vaihdoin käsijarruvaijeria ja puristin kiireessä jonkun klunssin siihen.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ompa sulla ohut jalka
     
    urho3 ja caprice305 tykkäävät tästä.
  12. Kuule, minä en myy työkaluja, vaan teen perkeleenmoista myyntiä laakeilla teollisuuteen ja jälleenmyyjille. En ole millään wurth-tyyppisellä provikalla vaan ihan oikealla kiinteällä ihan asiallisella palkalla. Enkä fyysisesti edes näe näitä työkaluja muualla kuin omassa tallissa, 14v kun olen kotikonttorissa tehnyt töitä ja tätä en vaihtaisi pois. piste.

    En minä tänne mitään listoja laita. ON HALVEMPAA kuin MOTONET.
    Jokaisen pitää itse katsoa tuotenumerot mitä haluaa ja panna lista sähköpostiin, niin sinne panen hinnat perään. Helppoa.

    Ajattelin vain että jos joku oikeasti on ostamassa jotain niin autan hyvillä hinnoilla.
    Mutta nythän se sitten nähdään että tuleeko postia vai meneekö sille "mää sittekö" meiningille tai siihen että naristaan ja haukutaan ennen kuin on edes kysytty.
     
    palontie, Karpov, caprice305 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Bukero

    Bukero Gearhead

    jaahas....eipä taida ainakaan motonetistä ostettu bahco laatu samaa kuin aikoinaan oli.
    syyhän voi hyvinkin olla niissä ”keltaisissa miehissä”
     
  14. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Knipexin pikkupihdit jäi mullekin duunista 15 vuotta sitten. Edelleen tyytyväinen pihteihin, vaikka painonappi hävisi jossain vaiheessa.
     
  15. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    pidetään mielessä tää tarjous jos tulee joku tarve jossain vaiheessa.

    jaa en tiennykkään että bahcon kuusiovääntimet tekee bondhus. (itte käyttäny oikeestaan aina bondhusseja siitä asti kun parempi laatusiin halpa kiinalaisista siirryin) ja nyt oon selvästikin hukannut yhden sarjan jonnekkin. (en oo nähny sitä kuukausiin)
     
  16. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Minulla on 1980 ostetut Bahcon hylsyt,nivelhylsyt ja kiinto/lenkkiavaimet.Ainoastaan yksi 22 mm hylsy halkesi kaverin kiriessä telapultteja 80 sentin jatkovarrella.Voin suositella vaikka olivat valmistettu Argentinassa,laadunvalvonta on toiminut
     
  17. lucky74

    lucky74 3rd gear

    Mulla on töistä periytynyt bahcon perushylsysetti. Olikohan se malli joku s910 nykyään? Kulki aikanaan huoltohommissa mukana kun omas sopivan setin sekä tuumasia että millisiä hylsyjä. Paljon on tuolla tehty niin hyvää kuin pahaakin. Laatu miun mielestä hyvinkin kohillaan. Ainoastaan pikkuräikkä meni het alussa takuisiin mutta hirveän russutuksen jälken sai uuden. Räikällä kun ei kauluspaitamyyjän ( ei pidä tulkita väärin samaa shaissee ite alleirjoittanut tekee myös nykyään, jännä vaan tuo seikka että nykyään vielä enemmän näitä vain kaupallisen alan käyneitä myyjiä joilla ei mitään kontaktipintaa tuotteisiin mitä esmes myyvät. Edes harrastusten kautta. Semmosta motonet touhua, kato vittu goglesta jos et ole ihan varma ite mikä ois paras parista vaihtoehdosta, myyjän tehtävä ei ole tietää mitään muuta kuin hinta ja tuotekoodi firman exelpohjasessa ohjelmistossa) mukaan saa vääntää mitään vain kevyesti pyörittää.. No tulkintaerot saatiin sovittua ja nykyään tuo setti kulkee noissa helvetin hyvissä harraste/ käyttöautoissa aina mukana.
     
  18. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jaa, oli tuumasiakin? nykyään tossa s910 setissä ei oo ku millisiä hylsyjä. on se silti aika kattava setti kyllä hintaisekseen (noin satasen, ja 80e nyt esim motonetissä joulu tarjouksessa) ja aika järkevän kokoinen laatikko mukaan otettavaksi.

    (tosin se bilteman satasen laukku, 150 osaa, on edelleen hyvä ehdokas "kokonaiseksi" sarjaksi. siitäkin tosin puuttuu ne tuumaset hylsyt)



    tuosta pienestä laatikosta tuli mieleen. onko kellään muulla valmistajalla vielä näkynyt näin pientä koteloa kuin teng toolssilla oli/on. mulla on tästä se 3/8" versio.. tosin en maksanut siitä silloin noin paljoo kun tällä on hintaa.

    https://www.ebay.com/itm/Teng-M1212...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

    mä oon tykänny tuota kuljetella autossa mukana ja nyt harkitsin jos vaikka ostaisin toisen samanlaisen. räikkä näyttää kauheesti samalta ja tuntuu samalta kuin bilteman lasikuituräikkä. luultavasti siis ovat vaan erivärisiä. :D oonkin odotellut jos biltemaan tulisi tuollainen samanlainen pieni kotelo sarja myyntiin halvemmalla.
     
  19. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

  20. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mun mistake. tota tarkotinkin, mutta katoin ja muistin väärin. on siinä siis niitä tuumasiakin. hyvä homma.
     

Kerro tästä muillekin!