Mikä on oikiasti hyvä hylsysarja ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja ruostekasa, 9.12.2006.

  1. räpylä

    räpylä 1st gear

    ei se wurttikaan huono ole hylsysarjana,vaikka on niillä huonoakin tavaraa,räikässä on ainakin tiheä porrastus,pystyy ruuvaan ahtaassakin paikassa,hylsyt 6-kanttisia ja istuu tosi hyvin,jatkovarret paksuja jotka kestaa pulttipyssyäkin,ei jousta niin kuin ohkaiset kuten bahco,wurt kestää takkuilematta tavallisen ammattikäytön(ei jatkovarsia),15-vuotta oon niillä ruuvannu,ainahan paremmista voi haaveilla :-?
     
  2. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    14 vuotta ollut Facomin puoltuumanen satsi,yhtään osaa ei ole hajonnut tai hävinnyt.
    Pirun kallis kylläkin.
     
  3. nikulas

    nikulas 1st gear

    Hinnat & saatavuus

    Mistä saisi halvimmalla semmosen Kamasan setin jossa on kaikki hylsy- ja lenkkitarpeet (oliskohan joku 100 osaa) ja mistä?

    Tai sitten jonkun muun merkkinen pakki olis hakusessa.. En mitään biltemoja aio ostaa ja sitten semmoset 250€ Bahcot tuntuu ehkä hieman liian kalliilta minun budjettiin ( :-? koulu..).

    Ihan harrastekäyttöön (pari autoa laitettavana) tarvisin kun 20€ sarja hajos :D
     
  4. T.S

    T.S 1st gear

    ^Tuollainen 91 osanen kamasan sarja kustansi juuri hieman päälle 200euroa. Ja se tuli hommattua ukista vakkasuomenvaraosakeskuksesta
     
  5. DaFox

    DaFox Gearhead

    Keskisen kyläkaupassa;

    Hyvä halpis-setti sinisessä laukussa, muistaakseni 79e.. On kolmea kokoa räikkiä + hylsyt + kuuskolot + yms päitä + tarpeet (ei lenkkejä). On aika täydellinen sarja ja yllättänyt positiivisesti laadullaan ja kestollaan. Huomattu on myös että samoja räikkiä myydään monella merkillä eri liikkeissä, keskisellä vissiin merkillä Meister :D

    ps. muut kuin tämä yksi laukku ko. puljussa vaikutti aika...
     
  6. voima

    voima 3rd gear

    Mulla on kriteeri että hylsyn pitää olla 12 kanttinen ja ohut seinämäinen 12 kanttinen käy kuusiokantaan mutta 6 kanttinen ei käy 12 kanttiseen pultin kantaan tai mutteriin,Kasasin viime talvena pontiacin 400:sen koneen kaikki ulospäin näkyvät pultit ja studin mutterit on 12 point.(pientä silmän ruokaa)
     
  7. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Ostin Hong Kongista Finnbullet merkkisen räikkävääntimen 1/2 hylsyille. Maksoi muistaakseni 14e. Vaikuttaa ihan jämäkältä kätöseen, mutta vielä en osaa sanoa minkä laatuinen työkalu on kyseessä. Onks tuttu kenellekkään?
     
  8. nikulas

    nikulas 1st gear


    mulla oli joskus keskiseltä ostettu paketti :eek: Oli kyllä halvempi kun tuo eivät kestäneet edes mopon huoltamista :lol:
     
  9. nikulas

    nikulas 1st gear

    Ittellä on tommonen ollut pari kuukautta vaikuttaa ihan kohtalaiselta.. Raskaampaa vääntämistä olen hieman testailut en usko että kestää sellaista käyttöä :)
     
  10. klasu

    klasu 1st gear

    Mulla on itelläni kamasan 166 osainen asentajasarja, eli se kaiken suurin sarja. Siitä löytyy 1/4"-, 3/8", ja 1/2- kokoiset vääntimet. Hylsyjä 4-34mm. pitkiä ja lyhkäsiä kuusiokolohylsyjä, torx-hylsyt ulko ja sisäpuoliset, ruuvipalavääntimet, avosilmukat, kiintoavaimet 6-22mm. ym.ym.ym... Ovh oli muistaakseni jotain 550€, mut sain sen tinkattua hintaan 270€.

    Ennestään oli jo kamasan 24 osainen 1/2" sarja ja 34 osainen 1/4" sarja.

    Sit mulla on kamasan erikoispitkä kiintoavain sarja ja joitakin stahlwillen irtotyökaluja.

    Tossa jokunen vuosi sitten alko itseänikin vi*****an soi pilipali kalut ko niitä aina hajos ko alko jotain oikeen kunnon hommia tekemään ja sillon päätin et ostan pikkuhiljaa kunnollisia työkaluja, ettei tarvi huonoilla pelata ja sen takia menettää hermoja remonttiin.

    Ajattelin et kunnon kalut kestää ja niitä tulee ajoittain rasvattua ja pidettyä tallessa.

    Noi hankinnat kirpaisee vaan kerran ja on pitemmällä tähtäimellä varmaan halvemmat.

    Tuumakokoja pitää vielä hommailla irtokaluina lisäksi.

    En oo ollu päivääkään tyytymätön noihin hankintoihin.
     
  11. nikulas

    nikulas 1st gear

    Halvalla sait :D
     
  12. klasu

    klasu 1st gear

    Jaa mää vai?? :odroll:
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    ite oon kanssa samaa mieltä tosta. mikään ei vituta enempää kuin vetää poikki joku halpis avain ja todeta ettei toista oo... mä oon joitain lenkkejä ostanu rompetoreilta ja muilta vastaavilta, yleensä saa hyviä merkkejä parilla eurolla, kunhan kattoo ettei oo ihan loppuun väännettyjä. sit on lisäks vielä craftsmanin n.160 osainen setti.

    kaverille oon tätä samaa yrittäny jankata mutta hän on enempi noitten kiinanpaskojen ostaja kuntaa, ainahan uuden lenkkisatsin saa vitosella jos joku hajoaa :argue:
     
  14. klasu

    klasu 1st gear

    Kyllähän noita kiinalaisia sarjoja saa edullisesti, mut eihän ton kamasan erikoispitkien kiintoavainten sarjakaan maksanu muistaakseni ko 60€, ja siinä on avaimet 8-19mm.

    Ja sit pitää myös ottaa huomioon se, et halvat avaimet ei "tarraudu" yhtä hyvin mutterin/pultin kantaan kun kunnollinen kalu.

    Stahlwillen myyjä esitti kerran mulle pyöristettyä pultin kantaa ja sillä oli muutama erimerkkinen työkalu mitä se koitti siihen, ni tyhjää pyöri. Sit se otti stahlwillen lenkin ja näytti samaa sillä, ni se nappas siitä kiinni.
    Siinä huomas et laaduissa on eroja et ei siinä pelkästä merkistä maksa.

    Joskus ko koittaa jotakin pulttia ahtaasta paikasta pois jollain paskalla kalulla, ja se lipsahtaa ja pyöristää kulmat, ni siinä vaiheessa yleensä ensimmäisenä työkalu lentää kädestä ja seuraavaks tekis mieli kaikkien suomalaisten voimasanojen lausumisen aikana kajauttaa nyrkillä auton kylkeen niin paljon ko irtoaa... :mad:

    Mulla itellä ei oo kokemusta bilteman lenkeistä. Sieltä sais parilla kympillä sellasen tuumakoon lenkkisarjan missä on se 10 vuoden takuu. Olisko sellanen järkevä ostaa, vai kannattaisko pistää vähän hintaa lisää ja ostaa joku toinen merkki? Tuumakoon avaimia en oo ite juuri ollenkaan vielä tarvinnu, mut hyvä nekin olis olla, jos ja kun niitä tarvii.
     
  15. nikulas

    nikulas 1st gear

    Jepulis.. ettenkä sanoisi että todella halvalla !
     
  16. klasu

    klasu 1st gear

    Aina pitää tinkata niin paljon ko mahdollista ja vähän sit vielä lisää!!

    Joskus toi toimii ja joskus ei.

    Ostan aina kaikki varaosat ym. autoon liittyvät tarvikkeet samasta paikasta, ni ehkä sekin auttaa asiaa :wink:
     
  17. jart$u

    jart$u Gearhead

    ei kai missään lue ettei saa.
    mutta onneks sentään on vapaus valita myös länsimaisten työkaluvalmistajien valikoimasta. :odroll:

    ja buick55, ihanko 25v. kokemuksen syvällä rintaäänellä suosittelet ostamaan oikeasti hyvän hylsysatsin sijaan muutaman halvemman sarjan?
    no, C. Eastwood:ia hieman mukaillen, mielipiteet on kuin p*rsreikiä, jokaisella niitä on vähintään yksi. ja jotkut on ihan kokovartalomielipiteitä. :lol:
    p.s. jossain toisessa topikissa epäilit mua sun äidinkielenopettajaksi.
    se ei voi pitää paikkaansa, siinä tapauksessa sulla olis vielä koulu kesken. :lol:
    eli en tajunnu.
     
  18. Buick55

    Buick55 Gearhead

    sinähän taijat sälli olla,toivottavasti ei ole vielä yöunet menny tämän takia?Sori kun tuli kirjoitettua niistä kullatuista avaimista,mutta ei voinut mitään kun oli muutama saunakalja tullu naukkailtua...edelleen olen sitä mieltä,että kyllä täytyisi tämä juttu mitä tarkoitan näissä työkaluasioissa selvitä noista aiemmista kirjoituksistani,en myöskään kovin syvällä rintaäänellä pysty uhoamaan,mutta kerron vain omasta kokemuksestani tässä harrastus touhussa...
    suosittelen lukemaan aiempia kirjoituksiani tästä asiasta,ihan hitaaaasti ja ajatuksen kanssa...kyllä se "juttu" sieltä pitäis aueta.

    Kaikesta"kireydestä"huolimatta,hyvää kevään ja kesän odotusta...(kaikille)
     
  19. Elevator

    Elevator 1st gear

    nyt järjestystä halliin! Tilasinpa sitte työkaluille sopivan peltisen laatikoston ja kaapin :rotfl: On se jo aikakin saada kalut pois lattioilta. Eilen sitten ostin Snap-on räikän ja hylsyjä. Nyt ku viel pysyis tallessa. Eiköhän se oo joka toisella se ongelma että työkalut on hukassa enne ku rikkinäisenä. Meil pitää hallilla aina järjestää suur-etsintä parit kerrat viikossa että löytyy joku avain tai hylsy. No alkaapa noita sitte olekki joka nurkalla joku mitä käyttää :poff:
     
  20. amusement

    amusement 3rd gear

    Hylsysarjoista kannatta ehdottomasti hankintaa tehdessä ottaa huomioon ja vertailuun myös IDG-Tools. Maahantuoja Suomen Teollisuustyökalut Kaarinassa, vehkeillä ikitakuu jota ei kylläkään kovinkaan usein tarvitse. Tsekkaa www.idg-tools.com
     

Kerro tästä muillekin!