Mikä peräksi -66 Darttiin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja vierailija3, 23.3.2012.

  1. vierailija3

    vierailija3 Gearhead

    7vartin tilalle tarvis saada jotain tukevampaa.
    Kokemuksia jonkun muun auton perän laitosta A-bodyyn?
     
  2. duster70blower

    duster70blower Gearhead

    Miksi pitäisi vaihtaa muihin merkkeihin? Voisiko kumminkin ajatella Moparin valmistamaa persettä? 8 1/4 on oiva vaihtoehto mikäli vahvempaa haluaa. Ainoa, että jako muuttuu isojaoksi (4.5") seuraava vaihtoehto on tietty 8 3/4 joka A-bodyn mitoissa niin säilytät pikkujaon (4"). 8varttisia voip löytyä enempi ja myös paljon halvemmalla...eli mitä ikinänä sitten haluatkaan...ite en kyllä laittas muitten perseitä alle kun on omiakin saatavilla vielä markkinoilta....nii joo ja täähän on vaa mun mielipide :eek:
     
  3. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Hiacen peräähän jotkut on laittanu.. Vaan juurikin 8 3/4 moparin perää suosittelisin. GM:llä ei noissa normi perissä oo juurikaan kummempaa vaihtoehtoa performance käyttöä ajatellen. Fordilla on tietty 9" mutta eiköhän mopari pitäs pitää moparina kuitenkin.
     
  4. 69

    69 Gearhead

    Vaan aika kalliita noi 8 3/4 varsinki kapeet a-koppaan sopivat, mulla makso pari tonnia akseli uusine lukkoineen, välityksineen, laakereineen ja jarruineen.
    Kyllä 7 1/4kin ilman lukkoo kesti monta vuotta 340+manuualin kanssa. Aikoinaan töihin menossa joka aamu palo kumi murhasaarenmäkeen Linnavuoressa, se kesti ja myin ehjänä eteenpäin.
     
  5. vierailija3

    vierailija3 Gearhead

    Mulle on periaatteessa sama(kunhan se toimii!), onko se Mopen tai jonkun muun perä. Lähinnä ajattelin tota hintapolitiikkaa... onhan mulla Darrassa jo muutenkin Taunuksen tehostaja ja pääsylkky... Oon kyllä ajatellut tota kasivarttistakin, minkäs ikäinen sen tarvis olla, että sopisi? missäs hinnoissa noi kasivartit pyörii?
    Vähän kyllä kiinnostaisi saada levyt myös taakse ja lukkokin olis kiva, jos nyt en saa Darttia myydyksi ennen peräprojektia...
     
  6. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ameriikan A-bodistit näkyy suosivan Fordin 8.8" (Explorer?) perää. On kuulemma "helppo löytää ja halpa". Myös levyjarruilla ja lukolla. Suomessa voi tuo hinta ja tarjonta olla jotain muuta kuin jenkeissä...
     
  7. duster73

    duster73 Gearhead

    itsekkin laittasin kasivarttisen.ja laitankin,jos tuo oma seiskavartti laukeaa jossakin välissä.minkä ikänen a-bodyn akseli käy.esim aspenissa jo leveämpi.hiacen perissä pääsääntöisesti aika tiheät välitykset.4,3 lienee yleisin?3,9 taitaa olla myös olemassa,mutta harvinaisempi.mahtaako harvempia löytyä?mitenhän muuten hiacen akselin kanssa tuo käsijarru,onko hankala rakentaa a-bodyyn toimivaksi?
     
  8. Make.S

    Make.S Gearhead

    Ite myin kunnostetun ja suoraan a-mopsiin modatun hiacen perän eteen päin.(tuli auton mukana).
    ...en ihan periaatteessa laita corollan osia, vaikka olishan siiinä ollut isot jarrut, lukko, 4.1 väl. ja järeät vetarit, jako 5 x 4.5"...

    Noh, nyt mennään 8 3/4:lla, yukoilla, lukolla ja 3.23 väleillä. Välitys muuttuu tod. näk. ens talvena pikkasen tiuhempaan.
     
  9. duster70blower

    duster70blower Gearhead

    Myin 300e täydellisen 8 vartti perän...myyntipalstalla näkyi juuri myyty 8 vartti ilman jarruja 100e. :eek:
     

Kerro tästä muillekin!