Mikä turbiini 350cid + PG yhdistelmään ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja atn, 10.6.2009.

  1. atn

    atn 1st gear

    Moi :D

    Mulla GM 350 moottori, hevosia noin 250hp, eli perusmoottori

    Laatikko on Nätkinin Pekalla peruskorjattu alumiini PG vuodelta -67

    Käyttö olisi cruising / matka-ajoa.

    Millaista turbiinia suosittelisitte omien kokemuksien perusteella ?

    Ja mistä kyseinen limppu kannataisi ostaa ?
     
  2. human62

    human62 1st gear

    Matka-ajoon passeli 1200-1800 stallilla oleva lähes uusi turbiini löytyy multa hintaan 150€...ovh oli 250€.

    Turbiini on valittava sen mukaan mitä autolta haluaa, ärhäkkyyttä saa vielä isommalla stallilla, mutta normaali ajettavuus kärsii.
     
  3. katris

    katris 1st gear

    löytyis 2000+ stall turbiini,muutoksen ja vahvistuksen jälkeen ajettu vain vähän.
    h.100€/040-5163368
     
  4. atn

    atn 1st gear

    Millaisia eri turbiineja olette vuosien varrella käyttäneet kyseisessä yhdistelmässä. Ja millaisia käyttökokemuksia ?
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Mulla oli n.1400 jarrua vasten antava turbaani omassa autossa ja se tuntui pikkasen liian miedolta kun koetti polkea kaupungilla,mut normi ajossa mitä mainioin ja turbaani löytyy multa edelleen...
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Vaikuttaa toi sun motti tehoiltaan ihan vakiolta joten vakioturbiinia kehiin :lol:

    Multa saat sellaisen huimaan 50 e hintaan :rotfl:
     
  7. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Es mes south west tradelta saa vakioturbaaneja, gm 350:n ja 350:n väliin kustansi 159e. Matka-ajoon ja kruisailuun en näkisi järkeä laittaa muuta kuin vakiostallista...
     
  8. atn

    atn 1st gear

    Käykö vuoden -67 250cid + PG:ssä ollut turbiini, V8 + PG yhdistelmään ?
    Sellainen löytyy itseltä....
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kyllä käy edellyttäen, että siinä askissasi on PGn sisäänmenoakseli :D
     
  10. atn

    atn 1st gear

    Tarkoitin että miten V8 käyttäytyy suoran kutosen orkkis turbiinin kanssa ?

    Onko edes vaihtoehto laittaa sitä kiinni ?

    Vai ostanko TCI:n lauantai illan spesiaalin ?

    -Antti-
     
  11. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Sun olisi hyvä kertoa myös auton paino ja perävälitys. Painavassa autossa ihan saman turbiinin todellinen stall on hivenen korkeampi kuin kevyemmässä..Samaa vaikutusta perävälityksellä - tiukka vs. harva.

    Sama turbiini , joka toimii mahtavasti samanlaisella tekniikalla olevassa poniautossa ei toimi välttäättä täyskokoisessa fullsize lotjassa yhtähyvin..

    Ja nuo tehot 250hp kyllä kallistaisivat ihan vakioturbiinin.
     
  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kiinni vaan ja kovaa ajoa :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!