Mikä uusi kaasutin 307:n päälle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja the_spy, 18.3.2008.

  1. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Eli jos ottaa '87 mallisesta 307:sta alkuperäisen sähkö rochesterin pois niin mikä "aftermarker" kaasari ois kannattava laittaa tilalle? Aattelin vaan kun us partsilla oli veekasissa kaasareista tarjouksia.
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    En sopivasta kaasarimallista osaa hatusta vetäen malleja sanoa,
    mutta ECM-ohjattu jakaja pitää sitten vaihtaa kans ennakonsäädöltään mekaaniseen malliin koska ECM ei enää saa kaasuläpän asentotietoa.

    Turbiinilukonkin menetät.
     
  3. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Tuota turbiini lukkoa vähän ihmettelen, voiko sen menettämistä millään estää? Ja mitä haittaa sen puuttumisesta on?
     
  4. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Tälläinen http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=134263 käyttöautossa tosin suurin vaikutus on kulutuksen kasvaminen hivenen l/ 100/km..
     
  5. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Ok, suurkiitokset linkistä vaikken ihan kaikkea tajunnutkaan, oiskohan ton turbiini lukon laittaminen katkaisija ohjatuksi kauhean vaikeeta/kannattavaa?
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mulla olisi peruskorjattu 307:n uudemmanmallinen (86-89) Quadrajet joka on säädöissä ja tällä hetkellä kiinni talli-isännän '87 Chevyssä. Toimii täydellisesti. Uusi TPS ja Front Vacuum Break.
    On varmasti edullisempi ja huomattavasti parempi kuin uudet mekaaniset kaasuttimet autossasi. Rikastin, kaasuvivusto, kaasuasentovaijerivivusto, polttoaineen tuloputki, turbiinilukon ohjaus jne. toimivat ilman mitään ihmettelemistä.

    Samoin tuo orkkis Quadrajet antaa parhaan mahdollisen hevosvoimatehon vakiovehkeessä. Vaihtokauppana 100€.

    Laita yv. jos kiinnostaa. Voin vaikka työmatkallani tulla käymään kun asennat niin voi varmistaa että muutkin systeemit toimii.
     
  7. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Kiitos tarjouksesta, täytyy harkita vakavasti. Pitäis vaan hankkia valmiiksi uusia letkuja ja vaihtais ne samalla.
     
  8. buick

    buick 3rd gear

    suosittelen tuota alkuperäis sähkö kaasaria sinne niin ei kulutus hyppää taivaisiin. ja toden näköisesti ei tehotkaan ainakaan nouse jos aftermarket kaasarin sinne laittaa.
     

Kerro tästä muillekin!