mikäs th200-4R:ää vaivaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jpanu, 24.6.2004.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Sama aski, vain kirjoitusmuoto eri.

    Vähän kyllä kummastuttaa jossei edes yritä nelosta päälle. Onhan shifteri säädetty oikein että on varmasti nelosella? o_O
     
  2. rafu1

    rafu1 1st gear

    No joo.toi shifteri tuli tos mieleen.On Camaron 3 vaihteinen oma.Siinä voi olla yksi syy.Se toimi kyllä mutta.... sen saa siirettyä apparin puolelle ja takas.voiko se mennä sekasin siitä ?

    Tällainen shifteri
     
    Muokattu: 4.10.2017
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Elikkä siinä on vissiin joku tehtaan "räikkäshifteri"?

    Jossei se oo suunniteltu 4loviselle niin sen liikkeethän voi jättää 4sen kokonaan pois tai sit jäädä pykälän "puoliväliin" huonolla tuurilla?? :eek:

    Että itse ainakin suosittelen hommaamaan oikeanlaisen shifterin ihan ekana ettei ainakaan sen takia riko askia. Mudis tai joku viisaampi voi varmaan vielä tarkentaa onko mahdollista kuinka herkästi porsia aski jossei pykälät osu kohdalleen? o_O
     
  4. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Eikös kolmonen ja nelonen oo samassa pakassa? Eli jos olis levyt palanu niin ei toimis kolmonenkaan? Auton alle tarkistelemaan että liikuttaako toi shifteri vivustoo tarpeeks...
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Nelosella oma onneton pakkansa, mutta kytkeytyy näin ulkomuistista samalla direct-pakan kanssa o_O

    Himassa ois kirja mistä varmistaa iltasella :D
     
    wiwwe tykkää tästä.
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tämä ploota on ihan perus 200 jonka edessä on loikkari. Se loikkari tai nelonen ihan miten vaan ei ole heikko vaikka siinä on orkkiksena vain kaksi kitkaa koska halkaisija on niin iso niin kestää vääntöä. Myös levyjä puristavan männän pinta-ala on melko iso.
    Nelonen ei ole samassa pakassa eikä kytkeydy directin kanssa samaan aikaan.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Noniin, hyvä että joku korjasi jo ennenkuin ehdin opuksesta vilkuilemaan :oops:
     
  8. rafu1

    rafu1 1st gear

    Juu.Shifteri voi olla syypää.Ainut on että on toiminut tällä kokoonpanolla ennen.Luulis et jos nelkku olis palanu niin ainakin se loota hakis sitä ja se sit luistais vai?No jos jollain on sopiva "keppi" niin ostetaan ;)0504142980.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En usko sihteerivikaan kun lootassa ne manuaaliventtiilin haitat on ihan samoissa paikoissa oli 3 tai 4 pykälää.
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    En tiedä sen tarkemmin ko. Shifterin rakennetta mutta pystyykö sillä "herkuttelemaan" d:n ja n:n väliä että jos vaijeri on venähtäny tms. Ettei vaan tajua mennä od:lle? Ni yrittäs löytää sen sieltä deen ja ännän välistä? o_O
     
  11. rafu1

    rafu1 1st gear

    Camino79-Juuri niin kuin kuvailit se on toiminut eli n-d välissä 4:nen toimi ?(
     
  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    Jos lopettais arpomisen ja vääntäis sifterin D:lle ja sit auton alle kattoo et onko manuaali vena D:n pykälässä...??? Vai mitä pitäis tehdä?
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No ainakin ite lähtisin siitä että laatikon päästä ennen liikkeellelähtöä pykälä VARMASTI od:lle ja sit ajolle koskematta shifteriin. Jos toimii ni shifterin säätö/vaihto ja jossei ala toimimaan ni sit pääsee varmaan ainakin jonniinmoisen lodjurempan tekemään...
     
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos se menee N:lle, niin kyllä se menee OD:llekin. Itse olen ajellut ja monta vuotta kolmilovisella Hurstin kepillä. Nyt siinä kyllä on nelilovinen keppi ja parempihan se toki silleen on kun saa pakkoykkösenkin päälle.
     
  15. Substitute

    Substitute Gearhead

    Muistelen että kaverilla oli yksi lootagurun (ei kirjoittele täällä) korjaama th200 4r. Siinä oli kaasuasentokytkimen männän takana oleva jousi jäänyt männän ja venakoneiston valun aukon väliin ja kaasuasentotieto ei säätynyt oikein.
    Toinen vastaava ongelmalaatikko oli sellainen, että kaasuasentotunnistimen linkku oli junttaatunut jumiin "päälle" asentoon, eli loota kuvitteli aina että ajetaan kaasu pohjassa.
    En muista varmaksi että menikö noissa nelonen päälle, mutta vaihto-ongelmia noissa molemmissa oli.
     
  16. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Mikäs voisi olla vika-analyysi, kun auto ei D:llä lähde liikkeelle, mutta kun lähtee liikkeelle 1:llä tai 2:lla ja heittää sitten D: lle niin vaihtaa normaalisti.
    Itse arvelen venttiilikoneistossa olevan jotain pielessä. Auto on seissyt kilvettömänä parikytä vuotta, muuta tietoa historiasta ei ole
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Takimmainen vapaakytkin paskana.
     
    6PPC ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  18. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Oho, elikkä laatikko irti ja osiksi. No tuleepa tutustuttua tuohonkin aiheeseen. Menee hyvin harjoitustyönä ennen Turbo Buickin laatikkoa
     

Kerro tästä muillekin!