Miksi ei MG-foorumia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja 75b, 6.12.2007.

  1. 75b

    75b Gearhead

    Käväisin taas äsken mainiolla www.mgexperience.net -sivustolla ja ihmettelin jälleen, että eikö suomalaisilla MG-harrastajilla todellakaan ole tarvetta omalle foorumille. Lähestulkoon kaikilla muilla merkittävillä merkeillä ja autoharrastuksen lajeilla Suomessa on netissä omat palstansa, mutta ei MG:llä. Kerhokin sanoo, että foorumia ei ole tulossa, ja ohjaa tänne. Eikä siinä mitään, tämä on ihan ok sivusto, ja kertoo, että jenkkiharrastajat kyllä ovat hyvin aktiivisia, mutta hiukan orvoksi täällä brittiharrastajana itsensä tuntee.
     
  2. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

    Kerropa terveisiä, että Overdrive.fi voi tarjota MG-kerholle täysin oman palstansa täältä, jolloin me huolehdimme ylläpidosta ja muista resursseista eikä politiikkamme mukaisesti maksa kerholle mitään. Vaihtoehtoisesti, jos brittikerhot kokevat ajatuksen hyväksi, voitaisiin perustaa oma osionsa yleensä brittiautoharrastajien "erikoisaiheille" jotka muutoin hukkuisivat muun keskustelun sekaan.
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eikös tämä ole vähän niinkuin sinnepäin, voorumikin löytyy (hiljaisenpuoleinen tosin): http://www.roverfriends.fi/

    Etusivulla ainakin on MG:n logo, teksteissä tosin ei erikseen mainita ko. merkkiä. Itse en ole jäsen, mutta foorumilla olen kirjoitellut sillointällöin.
     
  4. gipsy

    gipsy 1st gear

    Eikö tuollakaan ole keskustelua? Merkki löytyy ainakin.:http://www.roverfriends.fi/

    Täähän olikin jo..
     
  5. faulteroy

    faulteroy 1st gear

    Ei taida MG olla kovin yleinen merkki täällä päin, tehtaan kohtalokin on vissiin epäselvä, muutoinkin brittiläinen autoteollisuus on vain varjo entisestään, kylla ainakin meikäläinen miettisi moneen kertaan ennenkuin hommaisi mitään MG:tä..
     
  6. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Eikös juuri "pienen" kerhon kannata keskustella täällä.Yleisluontoisiin kysymyksiin -vaikka entisöinti töistä - löytyy täältä roppakaupalla enemmän kokemusta kuin koko suomen brittiharrastajilta yhteensä.Mitenkään heitä aliarviomatta.

    Joukossa on voimaa 8)
     
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ilmeisesti Oldsit ja Hudsonitkin ohitat sitten ripeästi, ja Tojotan kohdalla pysähdyt vähän pidemmäksi aikaa autokaupoilla ollessasi? :wink: Ja toisaalta mitä se Brittiläisen autoteollisuuden nykytila meinaa, tässä tuskin ollaan uutta autoa ostamassa/harrastamassa - eikä sellaista tällä hetkellä saisikaan.

    Eipä kyllä ainakaan meikäläinen ole juuri huomannut eroa "kuolleen" tai "elävän" automerkin harrastamisessa. Nimittäin sekä Olds että Rover oli hengissä vielä kun ne itselleni ostin. Seuraavaksi vissiin kupsahtaa GMC, jos sama logiikka pelaa...

    MG:n ottaisin ihan mieluusti, monta kertaa toki miettisin ennen kaupan tekoa, mutta se on sama kaikkien merkkien kohdalla. MGF-kaupat oli toissa kesänä jo aika lähellä kun avoautokuume oli pahimmillaan.
     
  8. mga-tomi

    mga-tomi 3rd gear

    Olen MG Car Club of Finland ry:n perustajajäsen ja ole aikoinani pykännyt parikin MG-aiheista foorumia. Ensimmäinen oli MSN-yhteisö ja toinen tavallinen foorumi. Keskusteluja ei oikein syntynyt kummasssakaan tapauksessa. Itse olen kirjoitellut http://www.mgcars.org.uk/ bulletin boardissa ja joskus täällä overdrivessä. Olen ohjannut keskusteluista kiinnostuneet tänne overdriveen, jonne voisi hyvinkin perustaa oman palstan MG Car Club of Finland otsikon alle.

    MG-tehtaan kohtalo ei muuten ole mitenkään epäselvä. Omistaja on jättimäinen kiinalainen valtionyhtiö, jolla on resursseja kehittää firmaa vaikka kuinka. Uusia MG7 autoja tehdään jo Nanjingissa Kiinassa. Englannissa aloitellaan uudestaan MG TF:n tekemistä Euroopan markkinoille. http://www.rover.co.uk/

    MG Car Club of Finland ry:ssä on tällä hetkellä 150 jäsentä (MG-merkkisiä autoja on Suomessa n. 500kpl). Yhdistys julkaisee Brittisportti-lehteä, josta voi ladata mallikappaleen klubin kotisivulta http://www.mgcc.fi . Kesäkuun alussa ovat perinteiset Haikko Picnic ja Viron retki. Myöhemmin kesällä tavataan esim. Britit kohtaavat ja Historic Grand Race tapahtumien yhteydessä. Jäsenmaksu on 15,- per kalenterivuosi. MG-merkkisen auton omistaminen ei ole edellytys jäsenyydelle. Klubissa on muutama kokonaan autoton ja useita muiden brittimerkkien omistajia, jotka haluavat lukea Brittisportti-lehteä.
     
  9. 75b

    75b Gearhead

    Tämä palsta on hieno juttu etenkin vanhempien mallien ylläpidon kannalta. Tietoa ja ylimäääräisiä osia saattaa löytyä kotimaan talleistakin, eivätkä kaikki harrastajat varmaankaan pyöri Helsingin piireissä. Mistä päin Suomea muuten löytyy esim. MGB-harrastajia, ja paljonko noita autoja mahtaa olla ajossa? Viime vuosina on tuotu maahan useitakin, mutta ainakaan Turussa ei autoja ole liikenteessä vaivoiksi asti.
     

Kerro tästä muillekin!