miksi holley uittaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja eekoo, 31.3.2013.

  1. eekoo

    eekoo Gearhead

    chevy 350:n päällä 2 kurkkuinen Holley http://www.carburetion.com/CarbNumber.asp?Number=R6164 jonka kyljessä numerot R 6164 A ja L 0462 , muita tietoja en löytänyt . Kaasutin toimi 200 km moitteetta , pensaa tosin meni rauhallisessa matka ajossa 20 l mutta nyt kaasutin tulvii . Ed omistaja ei ole laittanut paluu putkea tankkiin vaan nysä on kaaasuttimesta pitkällään. Tuosta paluu nysästa ruikkii suoraan oik. pakosarjalle.... ja kaasuttimen päältäkin tulvii.. onko neulaventtiili jumissa vaiko mikä... tuo venttiili löytyy ilmeisesti kun kaasuttimen kannen tähtipäät avaa....
    Autossa orkkis mekaaninen pensapumppu.

    https://picasaweb.google.com/1001652928 ... 5898334994
     
  2. eekoo

    eekoo Gearhead

    .....
     
  3. onre

    onre 3rd gear

    Kattosin sen neulaventtiilin nyt ihan ekana.
     
  4. eekoo

    eekoo Gearhead

    ne on kai kertakäyttö kamaa jos mitää irtomoskaa ei löydy..? Löytynee suomen vauhtikaupoista..Tuo paluuputki kai voi olla noin kun pumppuna on vakio, neulaventtiilin pitäis kestää paine, onkse nii?
     
  5. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Onko se paluu, vai vaan huohotin.
    Huohotin putkesta ruokkii nyt yli, jos neulaventtiili ei saa suljettua bensan tuloo.
    Bensan pinnan korkeus voi olla liian korkea, vaik neula toimiski.
    Kohot tai koho voi olla rikki, mut harvemmin ehkä kuitenkaan enää vika on siinä.
     
  6. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Nin tuo kulutus viittais ehkä siihen, et polttoaineen pinnan korkeus väärä. 20 litraa on liian paljon.
     
  7. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ääni tälle. Ja itsellä on huohottimena se kohokammion päältä lähtevä nysä ja paikasta päätellen semmoinen se alunperinkin on ollut.
     
  8. eekoo

    eekoo Gearhead

    Otin kannen irti. Puhaltaessa neulaventtiili sulkeutui kun koho oli muutamaa milliä vaille yläasennossaan. Taitoin neulaventtiiliä painavaa väkästä niin että venttiili sulkeutuu kun koho on noussut n 3/4 liikeradastaan. Mitään näkyvää roskaa ei ollut kammion pohjalla eikä neulaventtiilissä. Nyt tyhjäkäynti ok ja vastaa hyvin kaasuun paikallaan, Tiellä en ole vielä kokeillut...Olisiko pensan pinta ollut niin nippanappa piripinnassaan että ajoittain ruikki huohotin - ja paluu putkesta.. .Ihmetyttää kun toimi ekan 200 km vaikka kulutus oli kova....
     
  9. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Varmaan ollut ihan siin nippinappa. Sitten on ehkä auton painojakauma muuttunut tai lämpötilamuutos.
    Voisihan myös olla tuo hukkaputki ollut jotenkin ylempänä, eli aine ei oo päässyt nousemaan ylös.
    Ihmeellisiä nää välil on kunnes vika löytyy.
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Sen voi myös säätää niin kuin kuuluu, tai voi arvata kuten nyt on tehty.
     
  11. eekoo

    eekoo Gearhead

    paas laittaen ohje.
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Säätöohjeet tulee hygraden tai hollikan omien korjaussarjojen mukana.
    Tai hollleyn sivuiltakin ne voi löytää.

    Noi satsit maksaa pari kymppiä, tulee uudet tiivisteet, powervalve, neulaventtiilit yms...
     

Kerro tästä muillekin!