Miksi mustangin jarru ei palauta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja tonsku78, 12.7.2013.

  1. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    -68 tehostimella...Painan jarrun pohjaan, ja se jää sinne, jarrut toimii kyllä, mutta jäävät päälle. Varpailla kun nostan polkimen ylös, vapautuvat taas. Oire tuli talven seisottamisen jälkeen, alipaineletkut kävin jo läpi.
    Kiitos ideoista,
    Tony
     
  2. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    No sillon ei voi rummut jumittaa jos vetämällä palautuu. Eikä periaatteessa pääsylinterikää ku sehän ei oo kiinni polkimessa eikä työntötangossa. Voisko olla rasvanpuute polkimen kiinnityksessä? Käytä irti ylhäältä ja voitele vaseliinilla. Tein saman operaation vähän aikaa sitte tohon '69 Falcon farkkuun.
     
  3. lunki

    lunki 1st gear

    Tehostimessahan on sisällä semmonen venttiili, joka jarrua painettaessa estää alipaineen "pääsyn" tehostajan kalvon tulipellinpuolelle ja samalla päästää ilmakehän paineen sinne tulipellinpuolelle tehden sen tehostavan paine-eron. siinä venttiilissä on vissiin jonkun sortin palautusjousi et kun nostaa jarrun ni se sama alipaine palaa molemmille puolille kalvoo, mut voisin kuvitella et jos se jousi on katki tms, niin mikään ei sillon automaattisesti palauta jarrua. Kustannussyistä pidetään peukkuja et pikkukallen lääke toimii...
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tehostinventttiili tehostimessa paskana, uutta tehostinta tilalle!!
     
  5. grantorino

    grantorino Gearhead

    Männät voi olla jumissa, onko jarruneste vaihdettu säännöllisesti.
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Männät ei vaikuta yhtään polkimeen, tehostimen palautus toimii vaikka pääsylinteri olis jumissa männät pohjassa, ei oo käyttövarsi kiinteästi kiinni mäntään, muuten kuin työnnössä...
     
  7. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Yks mikä voi olla kans syynä tuohon,niin jarruletkussa murtuma/"palkeenkieli" sisäpuolella=paine menee jarrua painettaessa ihan niinkuin kuuluukin,mutta ei palaakkaan takaisinpäin ("palkeenkieli" letkun sisällä tukkii letkun,ja paine jää päälle"...Näitäkin on joskus kohdalleni sattunut. :-?
     
  8. kuli

    kuli 3rd gear

    Oletkos tarkastanut jääkö kaikki jarrut päälle? Jos jää esimerkiksi vain takajarrut päälle niin vika on luultavasti jarruletkussa tai sen lähellä jarruputkessa. Esim likaa letkussa tai letku hajalla. Sama jos vain jompikumpi jarru jumittaa.

    Toisaalta jos kaikki jarrut jää makaamaan niin luultavasti vika on tehostajassa tai jarrupääsylinterissä. (varsikin jos on kaksipiirijarrut) Joskus voi myös olla likaa jarruputkessa tehostajan lähellä.

    Kuli
     
  9. cadi-60

    cadi-60 Gearhead

    Mulle kävi joskus 66 galaxien kanssa niin, että tehostimen takana rintapellin tasalla oleva akseli oli ruostunut jumiin. Tehostin irti ja rasvaa kaikki ne linkit jotka menee polkimelle.
     
  10. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    kyllä se vika taitaa tässä tapauksessa löytyä jo ennen pääsylinteriä. tehostimesta tai polkimen vipustosta.
     
  11. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    kiitos vinkeistä, alan käymään läpitte....Kyllä se tehostin taitaa olla sökö, kun ohitan koko möykyn, jarrut palauttaa normisti...Oisko jollakulla tehostinta tarpeenvaatiessa?
     

Kerro tästä muillekin!