Millä käyttiksellä ajat 10v kuluttua

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 6PPC, 7.1.2015.

  1. 6PPC

    6PPC Gearhead

    Tuossa pähkäilin että millaisia halpis käyttökatiskoita on tarjolla 10v kuluttua. Kaikki tee se itse korjattavat on paalissa tai keräilykohteita. Halvoilla saa ajaa pelko hanurissa että milloin joku x^x auton arvon hintainen osanen hajoaa tai sitten korjaamolla saa kuittauttaa vikavaloja 100e laaki

    Pitäisiköhän alkaa etsiä jotain ikiliikkujaa vai ostasko toppahousut ja muuttaisi ajatusmaailmaa että se uuden toyosukin omistaminen on vaan niin ihanan fantsua

    Mitä mieltä muut?
     
  2. 69

    69 3rd gear

    Luultavasti samalla kuin nyt mb w201
     
  3. timant

    timant 2nd gear

    Varmaan tuolla E39 Bemarilla,tosin tuostakin vikakoodit täytyy lukea mutta harrastajia näille varmaan 10v kuluttuakin löytyy ettei korjaamopalveluita ole pakko käyttää. Ja saahan noita ohjelmia vikakoodien lukuun itselleenkin hankittua.. Toisaalta jos jossain vaiheessa muuttaa pois pk-seudulta eikä talvisin tarvitse ajella kehäteiden suolapaskassa niin käyttis vois hyvinkin olla 60-luvun jenkkifarkku
     
  4. 69

    69 3rd gear

    Volvo 240 tai 740 olis varma valinta. Ja kyllä niitä siistejä vähän ajettuja muitakin merkkejä näkee, just kattelin 85 mallin corollaa joka oli kun uus.
     
  5. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Jos sitä vielä toiset 10 vuotta tuolla Firebirdillä.
     
  6. faikku66

    faikku66 Gearhead

    Fairlanella ajettu 25 vuotta ja jatketaan niin pitkään kun kuskissa henki pihisee.Löytyy myös Rambler American STW ja AMC Hornet tuossa pikkuhiljaa valmistuupi.Yritän välttää nämä nykykikkareet kaikin tavoin.Kesät ajellaan sit 40-luvun kalustolla.
     
  7. 69

    69 3rd gear

     
  8. faikku66

    faikku66 Gearhead

    Niinpä pähkäilitte.Mulle nuo jenkit on noita teidän halppis käyttökatiskoita.Ajatteln ihan vaan sitä,että miten paljon ihmiset ajelee jollain ropposilla kun senkin ajan pystyis nautiskelemaan.Kerranhan täällä kai eletään ,jos olen ymmärtänyt oikein :wink: .
     
  9. JnZm

    JnZm 3rd gear

    Eiköhän se käyttis ole 10 vuoden päästä joku silloin ~15 vuotta vanha max. parin tonnin ropponen. Vikakoodit sun muut ei pelota, johan kaapeleita ja lukijoita saa ostettua ja koodeja nollailtua, sekä varaosia saa hankittua edullisesti ja helposti ulkomailta asti. Merkkikohtaiset keskustelupalstat, YouTube ja Alfamer/Haynes-kirjat tukena onnaa varmasti perushuollot jatkossakin.
     
  10. juhamann

    juhamann 2nd gear

    Kyllä Excursionilla olis haaveissa ajaa pitkään. Ehkä Cummins/Allison swappi sitten kun ne pettää. Koria ym.hitsailla kun tulee tarvetta. Excussa mittarissa tällä hetkellä 88 tml. Toisena pelinä 960 Volvo, jolla mittarissa vasta 205 tkm eli paljon vielä matkaa edessä silläkin.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    Samoilla linjoilla.

    Jos nyt kunnollisen lukijan saa 150€ hintaan, saa sellaisen tulevaisuudessa vielä halvemmalla.
    Ohjelmat kehittyy ja halpenevat. Eli noiden tuoreempien autojen fiksailu tulee halvemmaksi ja helpommaksi.


    Missä otetaan 100€ vikakoodien nollauksesta? Vaikuttaa sen verran hyvältä bisnekseltä että kannattaa viereen perustaa firma mikä niitä nollauksia tekee hiean halvemmalla.
     
  12. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Kyllä se hyvin lähelle tuota on merkkiliikkeissä, siis ihan pelkkä koodien luku. (tai ainakin multa veloitettu)

    Aihetta hieman sivutaan Yle:ssä tänään,mm. Veholta sanotaan että akku ei ole suunniteltu käyttäjän vaihdettavaksi. Niimpä niin, toiseen saksalaiseen merkkiliike antoi juuri akunvaihdon hinnaksi 560eur. (sama akku itse ostettuna noin 150eur....)

    http://yle.fi/uutiset/itse_vaihdettu_ak ... sa/7717689
     
  13. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    Luulen että ei ole pelkkä vikakoodien nollaus satasta, ehkä mersuihin voi olla.

    Snap-On valmistaa kohtuullisen laajalti toimivaa nollauslaitetta, maksaa muutaman tonnin, sillä nollailee ja vaihtelee jarrupaloja aika pitkään ja rupeaaa tienaamaan jossain vaiheessa.
     
  14. idiot

    idiot 3rd gear

    no huh, 100e vikakoodien luku :eek:
     
  15. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Toisaalta universaalilla systeemillä ei ymmärtääkseni voi hoitaa niin laaja-alaisesti muuta kuin nollailua, eli silloin tarvitsee merkkikohtaisen (esim. Vagcomin (vaikka Audi), Starin (Mersu) yms.)


    Audilla oli muistaakseni 89eur koodien luku, taitaa olla samaa luokkaa mm. Mersu ja BMW (siis merkkiliike).

    No toisaalta ompa toi japanilainen isompi kauppakassikin ollut useampi kertaa pikkuvikojen takia takuukorjattavana, ikää huimat 7kk. :D
     
  16. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    BMW:n inpaan yms. sopivaa kaapelia löytää n. sataseen Ebaysta.
    Sillä jo ohjelmoi boksit uudelleen.

    Autocom esimerkiksi lukee 95% automerkeistä, myös ABS, bägit, ilmastoinnin, keskuselektroniikan yms. maksaa myös sen muutaman tonnin, tai jos hieman jaksaa surffata, löytyy halvemmallakin.

    Onneksi noi murheelliset yksilöt menee lunnaiksi suth nuorena, joten niitä tuskin kukaan omistaa kymmenen vuoden päästä.
     
  17. JnZm

    JnZm 3rd gear

    Satasen Motonet-lukija luki kahdesta VAG-autosta turboon liittyvän venttiilin koodit (-00 ja -10 VW:t), kuittasi -08 Audin bägivalon ja pääsi jopa -97 Golffiin käsiksi. Myös ostaessa lukijasta oli hyötyä ja sain tingittyä "olemattoman" vikakoodin turvin jo laitteen ostohinnan verran.
     
  18. 6PPC

    6PPC Gearhead

    Entäpä jos vika ei kuittaannukkaan? Löytyykö motonetista/biltemasta tietokonebokseja? Jenkkifarkkua tuossa olen etsikellytkin Powerwagonin kaveriksi.
     
  19. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    Tuskin motonetist/biltemasta bokseja löytyy, www.ebay.com sieltä löytyy mitä hyvänsä.

    Tosin, kannattaa se vikakin korjata, ei se pelkkä vikakoodinluku ja nollaus hyödytä.
     
  20. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    Ja löytyykö jenkkifarkkuun osat biltemasta tai motonestista?
     

Kerro tästä muillekin!