Millä käyttiksellä ajat 10v kuluttua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 6PPC, 7.1.2015.

  1. rb

    rb Double Gearhead

    Jotkut tykkää golffata, jotkut purjehtia, joku saattaa olla lintubongari, joku toinen taas kerätä postimerkkejä ja joidenkin harrastus saattaa olla amerikkalaiset autot.

    Kaikki noi on joillekkin tärkeitä asioita, eikä mikään noista millään mittarilla ole toistaan parempi. Riittää kun se tuottaa harrastajalleen jonkinlaisen mielihyvän.

    Mut sit "jos homma on ns verissä" eli yhdestä asiasta tuleekin se ainoa oikea ja sitä sitten kunnon lahkolaisen tavoin muillekkin saarnataan, niin sit ollaankin jo fanaattisuuden puolella, mistä itse henkilökohtaisesti haluan pysyä mahdollisimman kaukana.

    Toisinsanoen;.... En kestä faikun kaltaisia puupäitä, joiden mielestä se oma tapa olla, elää ja harrastaa on se ainoa oikea.
     
  2. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Enhän tässä kyl tommosta oo väittäny.Jokainen tamplaa tyylillään,eihän siinä mitään.Tääl näyttää vaan olevan suuri osa sellasta sakkia,että heti ärsyynnytään kun joku on aivan eri mieltä kuin enemmistö asiasta kuin asiasta.Ja voihan se tietysti ottaa päähän,jos esim. eukon painostuksesta ei saa tehdä niinkuin itse haluais.Anteeksi kun jälleen kerran pahoitin joittenkin mielen.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No niin, alkaa tulemaan tästäkin topikista taas kaikki ulos nenät verillä :rotfl: Mut eihän sen tartte tunnelmaa latistaa.

    Muistetaan kumminkin että täällä on useampiakin kenelle pelkkä jenkillä ajaminen ei ole edes riittänyt elämäntavaksi -- täytyyhän siinä (amerikkalaisuudessa) olla jotain syvempää kuin kehonsiirtimen merkki. Tarkoitan tietysti mannerta vaihtaneita. Jotkut meistä ajaa jopa jenkkiautoilla, monet ei.

    Emmä oikeen tiedä mitä yritän edes sanoa, kenties sitä että suomessa pelkillä jenkeillä ajava on varmaan fanaattisempi jenkkifani kuin enemmistö jenkeistä itsestään :lol: Joku greencard tms heille kuuluis kumminkin.
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  5. |Lake|

    |Lake| 3rd gear


    Tunnistan itseni tästä kuvauksesta :rotfl:

    Joo ja Capricella ajelen varmaan vielä kymmenenkin vuoden päästä, persaukinen kun olen... Ja on se vaan niin hyvä auto :poff:
     
  6. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Toi greencard olis kyllä mukava.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei tylsisty niin helposti kun ajaa välillä tavallisilla autoilla.

    Kaikki normaali/pienipalkkaiset/työttömät/opiskelijat joilla tulee vuoteen 40tkm+ niin huutakoon hep. Jos ajoa tulee 50km vk niin sama millä ajaa.
     
  8. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Ei tylsisty,mutta armotonta vitutusta se ainakin meikäläiselle aiheuttaa. :lol: .Ja tulee noita kilsoja se 30tkm vuodessa,että se siitä 50 kilometristä/viikko.
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    Tuo on totta että pinnaa kiristää ajella säästöpossulla :mad:
    Ja hep. Ajua tulee helposti tuo 40tkm.
    Joskus kun saa ajoa vähennettyä, niin tulee joku 60 lukunen käyttis. :p
     
  10. 1320

    1320 Gearhead

    Mikä tekniikka on Faikku66:n Fairlanessa jos tosiaan on ympärivuotisena käyttiksenä ja kilsoja tulee noin paljon? Eihän tässä voi muuta kun nostaa kuvitteellista hattua, hienoa että vanhuksia näkyy liikenteessä talvisinkin.

    Mulla on nyt '87 Chevy Van 6.2 Dieselillä. Sitä on paha sanoa, et mikä on 10 vuoden päästä alla, mutta toivon ja pyrin siihen, että se on USA-valmisteinen ja takavetoinen. Mielellään samainen laite kuin nytkin, jos vaan pysyy ehjänä siihen asti (Kilsoja on nyt vasta 480 000).
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pitää nostaa hattua penninvenytyksestäkin. Syön ja elän nuukasti ja silti ottas koville iskeä 40tkm bensat 15litran keskikulutuksella.
     
  12. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Hep. Joku reilu 40tkm tulee vuoteen, eikä tulis mieleenkään ajaa sitä millään vanhalla läjällä, ei eurolla, japsilla tai jenkilläkään... Kai mä sit oon tulossa vanhaks kun ei hermo kestä sitä jatkuvaa ropaamista mitä ton ikäset härvelit yleensä vaatii toimiakseen.

    Tämä ei ole kohdistettu keneenkään tässä topicissa kirjoittavaan, vaan ihan yleisesti... Mä olen ihmetellyt miten moni näiden piilofarkkujen sun muiden käyttöjenkkien nimeen vannova selittää suu vaahdossa miten aikoo ajaa sillä maailman tappiin, mutta auton hoito on sitä tasoa että hyvä jos härveli pysyy kasassa kaks seuraava vuotta.
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Nyt alla olevalla nissanilla laskettiin tänään, et ois 84L bensaa mennyt 500km aikana :eek:
    Voi olla, et on lastutettu kun powerfilter on konehuoneessa, niin se ainakin on mennyt oikein soppaa palaa, mut tapahtuma on meteliä :odroll:

    Tänään kanisterista laitoin 10 litraa kun valo sytty saas nähä syttyykö se huomenna :poff:


    Samanmoinen nissan oli aikanaan entinen tullin pysäytys auto sillä pääs kauniisti tai sit 8-10km keikkaan sai palamaan 10L ja oisko ollut 10 min kun keskustasta postit hain enkä ajanut yli nopeutta, mut jakso se kolmosen tappiin sutia kuivalla puhtaalla asvaltilla eikä tarttennut kytkinpommia



    Sit porukat vielä viisasteli et volvo jota ehdottelin et kävisivät kattomassa kuulemma kuluttaa liikaa :odroll:
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Hyvin oot nisulla saanu bensaa palamaan.

    5,7 hemppa vie nurkka-ajossa semmoset 15 - 17 litraa sadalla.

    Toki enemminkin saa palamaan, mut ton se vie sillai kevyellä kaasujalalla muun ruuhkan mukana kruisaillessa.

    Mut onneks mulla ei nykyisin tule kun sellaiset 20 tonnia vuodessa, niin tuon kulutuksen vielä jotenkin kestää.

    Jos se ajomäärä ois 40 tonnii, niin siinä tapauksessa mulla ois joku litrasella moottorilla varustettu riisikippo alla.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    650-700€ riippuen litrahinnasta menee vaan kk jos tuo vähän päälle 3tkm tulee ajoa. Siittä ruoka,vuokra/vastike ja laskut päälle.


    Mulla mahollisuus tankata venäjällä mutta siltikään ei opiskelijana varaa laittaa 300€ kuussa bensaan.

    Nostan kaikille amerikkalaisilla ajaville hattua!

    Mutta joo eihän tää ollut kenellä on ja ei varaa ajaa topic.
     
  16. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Euroharrastepuolellakin, kun on joku kokous tms talviaikaan, niin parkkis täytyy tojota avensiksista, vaikka samaan rahaan ja bensankulutukseen saisi sen "oman" merkkisenkin.. eikä kaikki ole firman autojakaan.

    Onhan se hiukan vaikea ymmärtää sellasta sivutoimiharrastamista, kun ei itse ole koskaan omistanut "vain käyttöautoa" vaan elää ja hengittää harrasteautoilua ja kaikki pitää ite tehdä.

    Moottoripyöräpuolellakin pääsi yllättämään, että suurin osa ei tunnu tietävän pyöristään keskiverto korollakuskia enempää, huollot tehdään liikkeessä ja itse vaan ajetaan kaunilla kesäsäällä.

    Pääsee aina unohtumaan että harrastaa voi vähemmälläkin ymmärryksellä ja sitoutumisella.
     
  17. peltsi

    peltsi Gearhead

    Jokanen voi itse tehdä valintansa haluaako nyppiä käyttökikkareitaan, se tuskin on osaamisesta kiinni.

    AutoBildissä olivat purkaneet yli miljoonan ajetun diesel bemarin koneen ja automaattilootan.
    Koneessa ei ollut mitään kulumaa ja hoonausjäljet näkyvissä.
    Lootassa alkuperäiset öljyt sisällä.
    Auto kulki edelleen saman mitä uutena eli kelas mittariin 210km/h.

    Pitää varmaan ruveta kattomaan bemareita mistä on ajettu kalliit kilsat pois.
     
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Peltsi kirjoitti:

    Jokanen voi itse tehdä valintansa haluaako nyppiä käyttökikkareitaan.

    Ei voi, sillä aina löytyy joku arvostelija, jonka mielipide on ainoa ja oikea:) Itselläni riitti parikymmentä vuotta ameriikanautoja, vaikka aikoinaan muuta uskottelinkin.

    Hantta
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Vai halvat? Jossain vaiheessa niistäkin ne suuttimet, turbot ja muut kuluvat osat ottaa ja korkkaa, kuten kaikista autoista. Bemarifoorumeitakin seurannut, niin kummasti siellä(kin) vaan valitellaan automaattien sekoilua, vaihdellaan niihin öljyjä ja jos sun jonkunlaista kremppaa on.
     
  20. peltsi

    peltsi Gearhead

    Mahdatko sekoittaa volkkariin, niillähän paukku suuttimet, moottorit ja vaihdelaatikot.

    Hyvin noi bemarit näyttää paketissa pysyvän, ei ainkaan työkavereilla ole ollu mitään systemaattista ongelmaa, tosin ajavat niillä vaan 3-4 vuotta ja 100tkm.
    Kaikki nykyautot jotain pientä jumppaa vaatii. Sähköviat on kyllä yleisiä nyky laatikoissa mutta kyllä ne taitaa muuten olla mekaanisesti aika vahvaa tekoa (saksalaiset takavetoautot).
    Se että joku haluaa niihin öljyä vaihtaa joka vuosi ei varmaan ole laatikon vika.


    Jos moottori on noin hienossa kunnossa miljoonan kohdalla niin se kertoo jotain laadusta.

    Ford ilmoitti että niiden 1.0L Ecoboost koneen elinkaari olisi 230tkm. Ei varmaan kannata ostaa 10-vuotta vanhana ja 300tkm ajettuna.

    Eiköhän tällä palstalla löydy kaikkeen vastaväittäjä ja paras on ku kunnon käyttöautolla pitäis pystyy kuivaamaan pyykkejä ajon aikana ja ajamaan 7-hengen kuormalla meksikosta aspeniin laskettelemaan :)

    No itse haaveilen että 10-vuoden päästäkin olis töissä eikä tarttis ajella millään paskaläjillä kädet rasvassa joka vitun viikonloppu.

    Juu ja en ole kyllä bemaria koskaan omistanut mut jos seuraava olis sellanen.
     

Kerro tästä muillekin!