Millä käyttiksellä ajat 10v kuluttua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 6PPC, 7.1.2015.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    No kannattaa kuitenkin ihan avoimin silmin noita bemarifoorumeitakin lukea. Varsinkin jos halajaa dieseliä ja / tai automaattia. Ei ne ihan ongelmittomia taida olla.

    Toi esimerkkitapaus oli käsittääkseni bensa ja manuaali, että niillähän taitaa kyllä laskea pitkälle.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ensin täällä kinasteltiin mersuista mutta että bmw. Rohkeaa puhua luotettavasta ja kestävästä samassa. Vanhemmatkin kun ei ihan mutkatta kilometrejä niele ja vuodesta 2001 kokemuksia uusien murheista jo luovutuksn ensivaiheilta.

    Tähän vielä lisätään kalliit osat ja mersuakin monimutkaisempi ja nirsompi alusta?
    Vaikka osat tilaiskin "netistä" halvemmalla, jää hintaa silti.
     
  3. peltsi

    peltsi Gearhead

    Oli diesel ja automaatti. Turbo oli jossakin välissä vaihtunu.

    Kaikki on jonku mielestä paskaa mutta se millä itse kuvittelee ajavansa 10-vuoden kuluttua perustuu ihan omaan mielikuvaan. Ei tarvii bimmerifoorumeita kahlata läpi.
    Oma mielikuva on ettei volkkari tuu mun omistukseen ihan lähivuosina eikä ainakaan käytettynä.
    Toinen varma on että kun on joutunu broidin kahta ranskan pullaa korjaamaan ja muiden tuskaa sivusta seurannu niin niistäkin pysyn kaukana.

    Katsotaan nyt mihin asti tuolla nykyisellä autolla pääsee, voihan sekin olla viellä talossa 10-vuoden kuluttua mutta toden näköisesti ei. Siinäki voi pietzo suuttimet ruveta 200tkm jälkeen ryppyilemään ja alustan puslia kulua mutta niitä sitten korjaillaan.
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Se autobildin juttu oli E39 koppaisesta 525tdsa Bemarista.
    Mulla on parit vastaavalla tekniikalla ollutta.
    325tdsa otti askin puolesta siipeensä kun mällätty öljynjäähdytin sylki öljyt ulos.
    Motti sanoi heipat kun mentiin turhan pitkään lämä tiskissä.
    Uus motti sanoi heipat veden puutteeseen. Kummatkin oli omia mokia.
    Muuten oli motti sisältä kuin uusi, n. puol miljoonaa ajettuna, lakrut virheettömät ja hoonijäljet näkyvissä.

    Suuttimia tuosta jakajapumpullisesta koneesta ei mene, ahdin kuluu, kuten kaikista muistakin.
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ei se nyt ihan noinkaan mene. Neljästä viimeisestä käyttiksestä 2 on ollut amerikkalaisia ja 2 saksalaisia. Amerikkalaisten keskikulutus 9,1 ja 9,9. Saksalaisten 9,9 ja 10,7. Eikä ne nyt ainakaan pirteämpiä ole olleet. Neliveto toki vaatii veronsa.
     
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Omista käyttiksistä Sitikka ja Volkkari on olleet parhaat. Maanantaikappaleita varmaan. Sitikka uusi ja Volkkari käytetty.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin, totta.

    Ajattelin vaan että tosiharrastaja ajaa täyskoneella jolloin lähempänä 15 keskikulutus jossei sitten mahottoman uus.
    Parilla fullsize v6:lla maantiellä kyllä päässyt alle kybän, sekasessa ei.
     
  9. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Bemareist oon tykänny aikasemmin käyttiksinä/harrasteina, on ollu luotettavia jos ei ite oo hajottanu.
    Nyt tykkään kuitenkin käyttöautona sellasesta mikä on käytännössä ilmanen ostaa, pitää ja ajaa.
    Luulen ettei kymmenen vuoden päästä oo muita vaatimuksia ku se et vie luotettavasti töihin ja takasin (jos on töitä) sit talvel sais olla lämmin ja kesäl tarvii aukeevat ikkunat. Ja vuoden ajasta riippumatta rokkenrollia radiosta
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Aattelin siirtyä kohta takaisin bemareihin, ajettu ihan tarpeeksi audilla.
    Vaihteisto jollottaa, vetää edestä, kallistelee mutkiin.. Yms. Kiva kampe tommonen parin sadan A4 -99 2.5tdi muuten on.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jos maailma pysyy jokseenkin samanlaisena, varmaan jollain 40-80- luvun autolla. Ne korkeahkot juoksevat kulut ei mua haittaa ellei ne nyt ihan silmittömiä ole, vaan enemmänkin ne korkeat yllättävät kulut. Nyt Oldsissa saan muutamalla sadalla toisen koneen tohon ja jopa hyvässä lykyssä auton kaupan päälle, kun taas jostain 2000- luvun V8 ja V12 bemarin palikoista saa maksaa ittensä kipeeksi.
     
  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ei vittu.. Ja sä uskoit. :lol:
    Oliko oikein kuva hoonausjäljistä? :odroll:
    Liekö ollut "hoonausjäljet" pystysuunnassa. :wink:

    Joka tollasta väitää, ei ole ainakaan itse pyttyjä ikinä hoonannut.
     
  13. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ja aiheeseen. Jenkeillä ajan LÄHES joka kilometrin.
    Vaihdossa on jokus tullut "riisikippoja", mutta niillä ei pää kestä kauaa ajaa, vaan vaihtuu aina jenkkiin mitä pikimmiten. En vaan PYSTY ajamaan noilla uusilla kopperoilla.

    Mulla on ollut käyttiksenä myös V8 Mersu ja V12 Bemari. Saman ne vie mitä jenkitkin.

    Kerran täällä vaan eletään, ja haluan nauttia kilometreistäni. En kituuttaa jollain vitun vähäpäästösillä koppimopoilla. :mad:

    Joidenkin on ehkä pakko, MUT MUN EI!

    Osittain myöskin valintakysymys. En käy ulkomaanmatkoilla, säästän kaikessa muussa, yms. koska laitan rahat mieluummin autoihini.
    Myönnän, että joissain jutuissa joutuu nuukailemaan, mutta kuitenkin.
     
  14. Benqvist

    Benqvist 1st gear

    Talvet jenkillä, kesät (jenkki)prätkällä. Tai näin on tavoite. Jos vakuutusmaksut prätkissä pomppaa taivaisiin niin ympäri vuoden jenkillä. Tällä hetkellä mielessä siintää Buick Roadmaster tai vastaava kulkine. Aika näyttää mitä tulee hankittua. IhQ, nyt lähti muuten foorumineitsyys. Vuosia tullut luettua juttuja mutta eilen viimeinkin tein tunnukset tänne.
     
  15. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    W124 300D sai väistyä viimeviikolla kun tuli haettua 335D Coupe Bemari käyttikseksi, toivottavasti en aja sillä enää 10 vuoden päästä kuitenkaan 8)

    ihan kivasti sysää diisseliksi :eek:

    melkein sama vääntö kun dodgen 10 litrasessa ja kulutus kymmenesosa, ajo-ominaisuuksia nyt ei kannata edes verrata :poff:
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Dodgen 10 litrasessa tuskin kuuluu pellin alta sitä härärärärärä mikä ainakin mulla laittaa hanttiin noissa diisseleissä. Jonkin w124 kutos koneella voiskin ostaa kun käynti on edes vähän siedettävän kuulosta eikä mitään transit pärinää mikä ei mun mielestäni kuulu 2000-luvun autoon, eikä edes 90-luvun.

    Muutenkin huvittaa noi Q7 diesel audit yms. vastaaavat kun ihmiset ovat ostaneet parin sadan tonnin auton joka kuulostaa joltain 80-luvun chevy vanilta :poff:
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kyllähän Volvon D5:ssakin on tavallaan ihan hauska kurnutus.
     
  18. Holley

    Holley Gearhead

    10 v kuluttua on tarkoitus ajaa alkukeväästä loppusyksyyn työmtkat moottoripyörällä ja muuten jenkkiautolla, 60-80-lukuisella. Jos jotain muuta, on jotain mennyt varmaan pieleen.
     
  19. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

  20. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Päivitämpä itse aloittamaani ketjua, Ostin w123 farkkumersun, joten näillä näkymin sillä.
     

Kerro tästä muillekin!