Millä käyttiksellä ajat 10v kuluttua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 6PPC, 7.1.2015.

  1. DX

    DX Double Gearhead

    Nii, emmätiä, tossa ei oo enää mitään merkki X on hyvä ja merkki Y on paska, koska ne vaihtelee vuodesta toiseen ja merkistä toiseen, pääsääntönä voi pitää sitä, et jos X on saanut lujapeltisen maineen ja vanhaa kalustoa on suhteellisen paljon siistinä liikeenteessä, se ei enää ole sitä.

    -90 luvun pikkuranskikset esmes oli kaikkea muuta kuin rapeita ranskalaisia, kun taas kakstuhalukulaisista häipyy pellit kokonaan ja salaa kovan "mersumassan" alta kun esmes helmat on kuorrutettu sillä kokonaan, sisäkautta ne ruostuukin kauttaaltaa kestäen nippanappa koritakuun ylitte.

    joitain suht tuoreita pikkuranskiksia korjausmaalannut kolhujen takia, kriittisistä paikoista, kuten helmoista puuttuu kokonaan pintakäsittely mm. etusiiven takaa ja parivuotias auto on jo niin tukevasti piiloruosteessa sinkinkin jo häivyttyä, että se alkaa olla ennakkoon pelastamisen tuolla puolen.

    useisiin ns. laatuautoihin on ympäristöpintakäsittelyn johdosta tullut pre 2007 mersuista tuttu seittiruoste riesaksi, paneelit ovat kauttaaltaan etäpesäkkeiden valtaamia ilman että varsinaista kasvainta on edes osoitettavissa ja kymmenvuotiasta autoa on jo maalattu kolmeen neljään kertaan ruostumisen piilottamiseksi, eli joka kerta kun se on ollut vaihtoautona liikkeessä.

    turhauttavaa kaivaa omistajan osoittamaa pientäkin kiveniskemää puhtaaksi kun ei sitä puhdasta peltiä tule tule vastaan koko autossa jos jatkaa kaivamista,
    puhtaaksi myllytetty pinta sormia ja valoa vasten antaa samanlaisen fiiliksen kuin yrittäis tyhjätä itämerta äyskärillä, sinkkikuohunnan puskemia patteja kattoa myöten.

    tuntuis menevät 2010 tuoreemmat matsdat ooppelit tojotat ja audit kaikki tohon samaan kastiin.

    tommoset vehkeet on uutena pilalla ja tarttis vähintään maalata uudestaan ennenku kilvet ekan kerran ruuvataan kiinni.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tota seittiruostetta kyllä on mutta sillä kestää aika kauan että menee reijäksi asti. Ruman näkönenhän se on.

    Tosin ei uusien Audienkaan maalipinta mikään häävi ole uutenakaan. Kävin autoliikkeessä kattelemassa noita ihan mielenkiinnosta kun oli joku tapahtuma ja ihme jos joku rahamies noita ostaa. A7 oli ihan appelssiinipinta, ei kukaan kotimaalarikaan voi saada niin paskaa jälkeä autoonsa. Melkein kun olis telalla vedetty lakka siihen päälle. Näky vielä hyvin autoliikkeen kirkkaissa valoissa kun auton väri oli tumman harmaa ja tuntu sormella. Miten ne kehtaa myydä tollasia?
     
  3. Lyijykelkka

    Lyijykelkka 2nd gear

    Jos käyttis vaihtuu yhtä tiuhaan, kuin ennenkin, ajelen kymmenen vuoden päästä tolla -91 Capricella...
     
  4. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Joo maailma oli pikkuisen toisenlainen v 90. ei ollut nettikauppoja, eikä edes Internettiä tässä laajuudessa. Toisekseen menee hankalaksi jos käyttöToyotan osat pitää hommata Australiasta. Varsinkin jos Mersun varaosia myydään 10km päässä, ja hyllystäkin löytyy aika hyvin. Kiva oli tosin nähdä että noille Coronille on omat Foorumit sun muut. Tiedä vaikka olisi joskus aikaa laittaa oma Corona taas liikenteeseen. Senkin ostin muuten ekalta omistajalta, kuten em Mersunkin
     

Kerro tästä muillekin!