Millä käyttiksellä ajat 10v kuluttua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 6PPC, 7.1.2015.

  1. repas-90

    repas-90 3rd gear

    Mites se taas menikään,se koira älähtää johon kalikka kolahtaa,vai miten se nyt oli.
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    :rotfl:
    Enpäs muuten hoksannut ollenkaan. pistetään siis tavoitteeksi, että 10 vuoden päästä käyttiksenä olisi 100 vuotias kori 50-vuotiaalla alustallaa. tai 76-vuotias auto.
     
  3. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    X 2, paitsi että aamukaffit! :rotfl:

    Ite kuvittelisin ajavani 15-20 vuotta vanhalla hemimoparilla jos sillon vielä bensaa saa ja omat kilometrit pysyy noissa mitä tällä hetkellä... Emännälle pitäis hommata joku järkevämpi menopeli jonka sais kotona ladattua vaikka tuulivoimalla. :poff:
     
  4. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Kun ei tuota kristallipalloa ole, niin sitähän ei koskaan tiedä, vaikka silloin olisi kulkupelinä rollaattori :odroll:
    Toisaalta 10 vuoden päästä työelämää pitäisi vielä olla jäljellä 4-6 vuotta (ellei 2017 jälkeen tule taas uutta eläkeuudistusta, joka nostaa tuota tavoitetta) :D
    Todennäköisin arvaus nykyisellä tietämyksellä on takavetoinen kasikoneinen jenkki. Jos bensa loppuu, niin maakaasu voisi olla vaihtoehto.
    Tässähän kyllä olisi se 10 vuotta aikaa kerätä ne 12 museoautoa, joilla sitten ajelisi kuukauden kerrallaan (kuten toisessa topickissa suunniteltiin / pelättiin) :rotfl:
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    Tämän hetken arvaus, että caminolla niin kauan kuin selkä taipuu ja K-rauta myy peltiä.
     
  6. DD6

    DD6 Gearhead

    Nyt kun tulee ajettua 12-vuotiaalla Lancia Thesiksellä, niin kymmenen vuoden kuluttua... pitää siis katsoa jotain suht tuoretta tämän päivän laitosta.
    Mietitääs. Bensaa saa kuitenkin.

    Maserati Ghibli 2014 ->
    Maserati Quattroporte V 2008-2014

    Oikeastaan ainoita, jotka nyt herättävät tuntemuksia. Toisaalta maximum vitutation, koska Masen muotoilu on saksalaistettu: keulassa BMW:tä, perästä silkkaa Audia.

    Niin, ja kait tuo -58 Plymouth on edelleen ajossa.
     
  7. speedy

    speedy Double Gearhead

    Einyt oikein ymmärrä,minkätakia pitää esim. mersusta ottaa noin kovasti itteensä, perkele käyttöromu se on siinä missä muutkin. Varmasti on kurjempiakin kulkuvälineitä harrastajilla, ja niilläkin pääsee vaan kummasti paikasta toiseen ja takaisin! Siinämielesää voin ehkä ymmärtää, että on niin perse kasvanu jenkkiin kiinni, että ei millään luonto anna periksi siitä että on muitakin autoja jota voi omistaa tai niillä liikkua :poff:
     
  8. plymouth 64

    plymouth 64 3rd gear

    Toivottavasti Tuk Tukilla liikun ja sitä ajaa joku muu kuin minä.
    Senverta vituttaa nää tämän maan verot.
     
  9. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Se on mukava nähä aina Pikku-Kallenkin Falconia liiknteessä. Samat peukalot voipi pistää 66 Faikullekin! Farmari Fordilla toivottavasti vielä itsekin vielä ajellaan.
     
  10. karra

    karra Double Gearhead

    Onneksi joku muu kun minäkin huomas tän mersujutun. En kehdannut kommentoida alkuun.

    Mersu keksi auton. Ja viimeiset autot tulee oleen mersuja.

    Ei vaineskaan... , en allekirjota että nykymersut on niitä enää mitä diggaan kun rahaa eikä haluakaan niihin ei ole; ne näyttää, tuntuu, tuoksuu ja vetää eri päästä mitä minä olen tottunut. Eiks tää ooo sama asia jenkkimiehillekin? Eli saman asian kanssa painitaan, peace.

    Mutta nuo ennen viimestä yyberfaceliftiä eli about 1993 tehdyt on jollain tapaa loogisia. Jotkut ennen tuota vuotta suunnitellut on ihan ok vielä myöhemminkin. Niillä voi ajaa vielä 10 vuoden päästä, muilla ehkä ei.
     
  11. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Karran seikkailuja vanhojen mersujen kanssa on ollut mukava lueskella mersufoorumilla.
    mistähän alkaen autoissa on menty väylätekniikkaan, jossa ohjaustieto kulkee yhtä väylää pitkin osoitetiedon kanssa.
     
  12. karra

    karra Double Gearhead

    Heh, tais eilen mersumies ihan herkistyä kun: Last night I had been consuming some beverages that may have been enriched with alcohol. Lainaus Fast N Loudista :D

    Uuteen W140 ässämersuun tuli väylätekniikkaa 1990 ja samalaista "esiväylää" oli samalla veekasilla varustetuissa 400 ja 500 E mersuissa noina aikoina. 1993 uusi C sarja sisälsi myös väylätekniikkaa ja noissä kaikissa mainitsemissani autoissa on iso muistaakseni 34-pinninen testeripistoke.
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Mahdollisimman vähän atk-tekniikkaa sisältävällä takavedolla.
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Ei paineita Karra.

    Jokainen ajakoon millä tykkää.

    Mullakin tuttavapiirissä yllättävän monella on mersu käyttiksenä ja pari diggaa niistä enimmässä määrin, eli muita automerkkejä ei ole ollut eikä tule.

    Joskushan siitä mersun tähdestä (kaksi sakaraa näyttää hinausnarun paikan ja yksi mistä apu tulee) voi kasvotusten niille vähän vittuilla, mutta aina "jenkkihöpö" on saanut takaisin ja kuulla amerikkalaisten autojen aatamin aikaisesta tekniikasta hevoskärryn aikaisine akselistoineen, joten siinä mielessä tasoissa ollaan. :wink:
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Suurin osa tykkää ja vetää johtopäätöksiä ilman kokemuksia tai vanhoilla väärillä muistikuvilla. Oli merkki milä vaan.
     
  16. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kieltämättä aiheutti pienen naurahduksen... Ehkä Harrin kannattais kokeilla niin tiedät mistä puhutaan? :wink:

    Ennen mäkin pidin saksalaisia premium-merkkejä ihan pelletouhuna ja ylihinnoiteltuina vehkeinä, mutta niin vaan on pihassa nykyään BMW ja Mersu... Noista ei kumpikaan oo koskaan ollu hintaansa nähden mitenkään hyvin varusteltu auto, 80-luvun MB oli perusmallina jopa spartalainen, ja mun mielestäni vaatii vähän pidempää tutustumista aiheeseen että ymmärtää mikä noissa laitoksissa viehättää. Ymmärrän hyvin että 80-luvulla vaikkapa w124 on vastaavan hintaisen Camryn tms. rinnalla tuntunu ihan "neekerivehkeeltä", mutta kun ajaa molemmilla sen 1000km lenkin niin alkaa ymmärtämään miksi se MB on niin hyvä auto... 80-luvun MB ehjällä alustalla on yhä tänäpäivänäkin tosi hyvä auto ajaa.

    Ja amerikkalaisen ja MB:n kokoonpanon laadusta nyt ei kannata puhua edes samana päivänä... :rotfl:

    Alkuperäiseen kysymykseen en lähde sen suuremmin spekuloimaan, muuta kun että uskaltaisin väittää että kymmenenkään vuoden päästä ajoneuvoni ei ole ranskalainen tai italialainen.
     
  17. 360fourbarrel

    360fourbarrel 3rd gear

    Kahdeksan vuotta on tullut ajettua 2001 mallisella LC100 Toyotalla, eikä se ole miksikään muuttunut. Voi hyvinkin olla, että ajan kymmenen vuoden päästä vielä samalla autolla...
     
  18. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Vaikka kuin tykkään autoilusta,niin tään armaan Suomen valtion auto ym. muu verotus menee siihen suuntaan,että ilmeisesti ei 10 v. päästä pysty ajamaan edes polkupyörällä.Koko maa tapetaan verotuksella,kun olis varaa muuttaisin johonkin lämpimään,missä ei kaikkea tuloa viedä veroina.
    Trans Am ja Chevy Pick-Up vielä omia,mutta kuinka kauan? Suomi on paska maa.
     
  19. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Ei osaa yhtään sanoa.

    paljon riippuu missäpäin asuu (suomessa vielä vai onko jo paennut täältä jonnekkin järkevämpään maahan) ja mitä tekee elääkseen.

    teoriassa tuo nykyinenkin farkkumersu (w124 300td) voisi riittää minulle. tai toiveessahan oikeastaan olisi samanlainen vastaava mutta sellainen jossa olisi jo ilmastointi. tilat ovat ihan hyvät, isompaa en tarvi, pienempi voi käydä ahtaaksi. kulutus ja muut käyttökulut riittävän pieniä ainakin nykyisillä hinnoilla. kestävyyskin ollut hyvä ja osien hinnat järkeviä. ajettavuuskin riittää sekä maantiellä että kaupungissa.

    ja jos nyt mittarissa olevat kilometrit pitävät paikkansa sekä omat ajokilometrit pysyvät samoissa lukemissa kuin nykyään, niin eihän sillä olisi vielä kymmenenkään vuoden päästä ajettu vielä 700tkm. teoriassa pitäisi kyllä pärjätä senkin puolesta. paljon niitä kun tuntuu nykyäänkin siinä ja suuremmissakin kilsamäärissä kuitenkin vielä liikkuvan.

    jos taas varallisuus muuttuu huomattavasti niin sittenhän voi alkaa haaveilla käyttävänsä jonkinlaisista muistakin autoista kuin nykyisen kaltaisesta vanhasta kulkineesta.. uudemmista, vanhemmista, hienommista sekä kalliimmista.
     
  20. impala67

    impala67 Double Gearhead

    veikkaisin dodge avengeria, sebringiä tai maakaasukonversoitua- bensakoneista maasturia.
    tommoset on olleet lähimpinä harkinnassa seuraavaksi. linja on ollut parissakymmenessä vuodessa 66 dart-75wagoneer&cherokee-80caprice-87caprice-91wrangler-79dieselcamino-90-luvun buick...

    ei vaan noiden eurokinnereiden kyydistä viittis mitään maksaa, edes niitä vähäisiä bensakuluja.
     

Kerro tästä muillekin!