Millä käyttiksellä ajat 10v kuluttua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 6PPC, 7.1.2015.

  1. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    tässä on melkein kaikki oleellinen :lol: paitsi että mie mersu miehenä oon vannonut etten osta edes seuraavaa :poff:
     
  2. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    Niiiiiii tosta mersusta vielä :rotfl:
    Viime aikoihin asti vannonut fordin ja ford sierran nimeen ..
    Mutta kun vähä sattumalta osu kätee tuo w201 pikkumersu niin pakko oli "nöyrtyä" että onhan tämä mersu nyt aikalailla parempi matka-auto kun sierra.
    Kaikilla aina vain on mielikuvia asioista ja sitten tunteet ottaa vallan ja tehdää johtopäätöksiä ilman empiirisiä tutkimuksia.
    Tänäpäivänä pidän että mersu on parempi matka-auto.
    Ohjaus kyllä,,,,,keskialue ei ole fordin veroinen.

    Siitä vähän yllättynyt kun sanonut monelle sanan "pikkumersu" niin moni kysyy,,,niin mikä mersu se on,,mulle on niin päivänselvää aina ollut mikä on "pikkumersu"....... HELMI :rotfl:
     
  3. peltsi

    peltsi Gearhead

    Juu merkkiuskollisuus on sairaus :)
    Omat kokemukset rajoittuu ooppeleihin, tojotiin, volvoihin, volkkareihin ja mersuihin. Harrasteautot sit erikseen.
    Volvo V70D5 ehdottomasti toisiks paras käyttis mitä olen omistanu. 9-vuotta pelkillä huolloilla ja parilla nivelen vaihdolla.
    Ooppeleilla ja volkkareilla saa muut ajella.

    Toivottavasti 10-vuoden kuluttuaki sakemannit myy edukkaasti muutaman vuoden käytettyjä saksanrautoja.
    Se että onko sillon töitä ja varaa ajaa autolla on kyllä paljon epävarmempaa.
     
  4. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mersulla mennään jos hengissä ollaan.Onhan noita ollu Audista Volvoon ja siitä välistä.Parhaat kyydit Mersu antanut thaityttöjen jälkeen mutta
    nekin vanhenee,Mersu vaan paranee vanhetessaan!??Nostalgia toimii autojen kanssa,ei naisten!Ja kun aina väännöistä puhutaan,niin turbodiiselimersun vääntö on hirmuinen ohjelmoituna.Pensakoneilla mitään mahiksia.Siinä kurmuuttelevat mutta käytännön ajossa turbodiiseli ehdoton ykkönen!!Mukavaa vaivatonta menoa halvalla,kyllä toi CDI niin pienruokanen on.Ja sitten kun ottaa silmän käteen ja kattoo,ettei sitä nättiauton halvinta ota! :rotfl:
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Onkos nämä Mercedes-Benz miehet koskaan edes ajaneet jollain suhteellisen nykyaikaisella full-size USA diesel pickupilla? Tarkoitan Chevy Duramax, Dodge Cummins tai Ford Power Stroke laitteita? Olen liki 100% varma ettei yksikään ole.

    Menee jo hieman överiksi tuo guntherien kyhäämän pienen, tylsän, munattoman ja masentavan takavetoritsan suitsutus. Saattaahan se sierran tai jonkun vokkelon tai vollen jälkeen tuntua oikeen Autolta, mutta ei se sitä kumminkaan ole :eek:
     
  6. BSW 69

    BSW 69 Gearhead

    Kyllä tollanen kankea ja pomppiva ameriikan raktori, mihin pitää tikapuilla kiivetä on aika totinen käyttöauto....
     
  7. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    No joo,kyllä TuraaMax sai mun mielen mielen muuttumaan,ehkä se Eltoraato
    sitten kuitenkin olis kova juttu?Takavetoritsa?Saakos diisselinä?Munista niin väliä kun itellä,ehkä paremmin naisille? :rotfl:
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    Chevyn duramax on kaverilla ja sen kyydissä on tullu oltuu. Vastaa aika hyvin ominaisuuksiltaan nykyaikaista traktoria. Ei ole näemmä sullakaan tuossa listassa kyseisiä autoja eli ilmeisesti puhut vaan mielikuvista? :rotfl:
     
  9. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    No juu määkin kerran olin tommoses pikapis kyydis,joku Cumminsin kone oli.
    Korkea se on,tuntuu kuin kunkku katselis alamaisiaan.Manuaalilaatikko viel,
    ihmettelin kun jaksoi hämmentää,melutaso aivan kauhee,kyllä Lapin reissu olis aika tuskaa tommosella Mersuun verrattuna.Toki ymmärrän masokistejakin,
    mutta ehkä se max.15km suunta riittää mulle.Tosiaankin maajusseille tehty
    työkalu jolla voi viedä karjalle rehua tai vaihtomoottorin kaverille.
    Pitempi reissu on kyllä melkoinen kärsimys. :rotfl:
     
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jenkeissä asuvalla kaverilla oli aikaisemmin Lexus. Nyt vaihtoi Mersuun, mutta sanoi vaihtavansa seuraavaksi autokseen taas Lexuksen. Mersu on kuulema laadullisesti niin paljon huonompi.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eli ei ole ajanut, ja sen huomaa.

    Omista on -- vaikken edes puhunut omistamisesta vaan ajamisesta -- tuo -97 jo 7.3 Power Stroke, automaatilla. Todella mahtava matka-ajossa. Kokeilkaa ajaa vaikkapa jenkkien läpi, kanadan rajalta meksikon rajalle 3000km, kolme ja puoli päivää. Ja sit takas. Millään kinnerillä viitsis siihen ryhtyä. Uudemmat mallit, kuten muidenkin merkkien, on jo sitäkin paljon tehokkaampia ja hiljaisempia. Toi 97 onkin äänekäs verrattuna uuskoppaseen 6.0 versioon.

    Duramax on ainoa millä tosiaan en ole ajanut, toki chevyn pikupeilla mihin sellaista saa. Luulisin että 1000nm vääntö ei ainakaan huononna ajokokemusta.
     
  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    Tässä taisi olla tähän asti kysymys siitä millä kuvittelee/toivoo ajavansa 10-vuoden kuluttua mutta powerstroke lähti ylistämään omia autojaan jotka näyttää käytännössä olevan vanhoja fordin lava-autoja.

    Minkähä takia pitää koittaa toisille ylistää omia lotjiaan dissaamalla muita?

    Ei kyllä tullu mieleenkä hankkia jenkeissä jotain traktoria kun ajelin siellä 3500km viimekesänä. Eikä kyllä tehny sen reissun jälkeen mieli hommata mitään nyky bulkkijenkkiä. Vittu mitä moottoreita noissa jenkkikoslissa on nykyään.

    Purehell, kaveritko sulle kertoo mikä on hyvä ja mikä on huono?

    Koittakaa nyt päästä mersukopleksista yli ja jatketaan haaveilua vaikka muista metkeistä ettei tuu enempää näppylöitä.
     
  13. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kaikki kunnia isoille pick-upeille mutta nykyiseen elämäntilanteeseen se ei kyllä oikein mitenkään nyt kävisi, tuskin kymmenen vuoden kuluttuakaan. Tuskin kakkosautonakaan mutta pienempiä/henkilöautomaisempaa pickuppia olen miettinyt, ykköskäyttöauto olisi silti todennäköisesti jotain aivan muuta. Jollekin se kuitenkin varmasti on parhain mahdollinen valinta.
     
  14. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Täytyy myöntää, ettei oo ajettu,kyydissä oltu ja ihmetelty melutasoa!
    Toki poppikoneet voi laittaa kovemmalle niin hämää!Sen sijaan,vaikka Mersulla ajelenkin,niin hiljaisinta kyytiä olen saanut E39 Bemarissa.
    Pesee vieläkin kaikki alle 60t€ nykyautot,ja siitä on jo aikaa.Halvalla saa nykyään,toki omat vikansa niissäkin,mutta jos tykkää "sound of silence"
    niin siitä sitten!HÖH,pikkasen karannut otsikon aiheesta,mutta kiva ränkätä konjakkipäissä!Jokainenhan tietysti ajelee millä tykkää! :rotfl:
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Mersuissa istuimet on muuten todella huonoja selälle, tosin ei ne kaikissa jenkeissäkään sen parempia ole, mutta ton huonon istuimen takia ei voi edes jatella Mersua.
     
  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No sen verran on tullut autojen kanssa tekemisissä oltua, etten kyllä uudempaan (1989 eteenpäin) Mersuun koskis pitkällä tikullakaan. Vanhemmat on hienoja, nää uudet on... ihan samanlaista paskaa kuin kaikki muutkin. Ennemmin BMW, ne isommat on sentään tyylikkäitä.

    Kyllä mä kaveria uskon sen verran, etten lyö kättäni paskaan, jos niin varoitetaan. :rotfl: Lexushan on laatumerkki. :wink:
     
  17. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tuttavan 2004 S320 Mersu olis sen mielestä muuten ihan hyvä, mutta penkit on huonot. Sillä on toisena työautona 2000-luvun Lincoln ja sen jakkarat on ihan eri planeetalta. Suunniteltiin jo, että voiskohan sellaiset laittaa rönttäänkin. :rotfl:
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mihin sä räntä/pakkaskelillä pakkaat tommoiseen pikkariin neljä-viisi henkeä, niiden kamat, matkalaukut ja muut romppeet, kun ei niissä käsittääkseni ole missään juuri tavaratilaa muualla kuin lavalla?

    Olen moista itsekin kiikaroinut mutta en mä halua että lapinreissulla kaikki vaatteet ja muut ovat a) jääkylmiä tai b) läpimärkiä perille päästyäni. No toki lavakuomun voi laittaa, mutta ei se siitä tilasta silti lämmitä tee ja pirullinen homma ryömiä perältä hakemaan jotain kalikkaa pimeässä ja kylmässä. Jäi pois hankintalistalta, vaikka monta ominaisuutta olisikin joka kiinnostaa.

    Joku Durango voisi toki olla aika pop, mutta ei taida saada kuin bensakoneilla.
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eipä ole tähän mennessä tarvinut ajaa kertaakaan ameriikan mantereen poikki (jos olisi, niin tuskin olisi omalla autolla sitä tullut tehtyä) eikä 3000 km reissuja kovin montaa ylipäätään (ne kaikki matkailuautolla, lavalla nukkuminen ei vaihtoehto). Joka työpäivä pitää kuitenkin auto saada mahtumaan työpaikan minimalistiseen parkkiruutuun, jossa kahden Bemarin välissä Passatistakin ulospääsy teettää akrobaattisia liikkeitä. Lisäksi viikoittain tarvii parkkihalliin tai keskustan parkkipaikoille parkkeerata, joissa niissäkin Volkkari tuntuu ihan riittävän isolle.

    Jos oikeasti tarvii isoa pikappia, niin onhan nuo varmaan ihan jees, mutta jos ei tarvi niin ehkäpä Merssukin vois mennä käyttiksenä. Kummistakaan ei ole mainittavia omakohtaisia kokemuksia.
     
  20. karra

    karra Double Gearhead

    Voisin toki vastata aiheeseen ihan asiallisestikin, tähän asti ollut taloudessa yksi pääkäyttis, ja sitten kakkosauto ja kesällä tietysti muitakin ajossa. Mutta kun kehitys kehittyy niin pääkäyttiksen "uudehkona pitäminen" alkaa tulla kalliiksi, siis huolto/korjauskulut kun niille ei voi kohta itse mitään tehdä. 2002-2013 pääkäyttis oli luotettava, yksinkertainen ja sillä tavalla varma Chevy Tahoe mutta menin viime viikolla myymään sen. 10 vuoden päästä tilanne on oikeesti varmaan hankala, jos siis valtiovalta antaa vielä käyttäkulujen (bensa + käyttömaksut) osalta mahdollisuuden ajaa fossiilisilla.

    Katselinkin jo viime viikolla blocketista siistiä 1996 vuotista bensakuutos W124 mersua (pari tonnia siellä) mutta mihin sen taltiois, ei ole paikkaa ja autot ei seisottamisesta tykkää. Tutulla on isohko (talvella puoli)lämmin halli ja hän osti jemmaan pari siistiä W124 mersua Virosta, aikoo, jos pääsee eläkkeelle, 10 v päästä ajella sitten niillä. Ja ihan tosissaan on, mikäs siinä kun 20+ autoa on niin pari ylimääräistäkin sinne mahtuu. Itsellä vaan ei ole tuollainen keräily mahdollista.

    Mutta, perheessä pitää varmaan yksi moderni auto olla (lähinnä vaimon vaatimus) jolla "kehtaa" ajaa, mikä se on 10 v päästä en osaa sanoa? Isäni on 84 v ja ajaa vielä, toivon että hänellä on vielä pitkään ajoaikaa mutta juteltiin jo että häneltä joskus jäävä auto sitten tulee meille, ja ylläri - sehän on mersu ( käännytin ford-opel-miehen mersuihin 2008) vasta 55 t ajettu 2004 MB C180 automaatti. Jos sillä ajelis sitten 2025.
     

Kerro tästä muillekin!