Millä käyttiksellä ajat 10v kuluttua

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 6PPC, 7.1.2015.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Niin, mähän oon huonoa porvoota koko mies... Caminon moottorinvaihtoproggis kuulostaa hyvälle, kummalla germaanidiiselillä hyvänsä.
     
  2. Joe Hunt

    Joe Hunt Gearhead

    Caminon moottorinvaihtohan on suomiperinnettä parhaimmillaan;tiisselöidään se janoinen kamiina ja mennään edullisesti(vaihtoproggishan ei maksanu oikein mitään)...

    Mut mitäs jos sen V8 cdimersun taikoisi kustomihengellä kamino-tyyppiseksi pikkikseksi?Semmosesta kupeesta sais varmaan sopusuhtaisen näköisen.

    Oma vastaukseni muuten tähän topikkiin on: Bensakasilla käyvä taka-tai nelivetoinen Auto.
     
  3. rb

    rb Gearhead

    Jotenkin noin.

    Reilu kymmenen vuotta tossa tuli Dieselillä kolisteltua vaikka sitä ennenkin olin pikkasen sitä mieltä että, bensalla ajetaan ja naftalla pestään osat.

    Vielä edellisellä vuosikymmenellä diisselissä oli joku tolkku kun hintaero bensaan oli selkeä, mut nyt kun sitä ei ole ja sit kun ne vielä kekkas ton ammattiajo kortin ja uudempiin kevytkuorkkeihin nopeudenrajoittimet niin funtsin että perkele, antaa olla!!!

    Nelivetoa mä en tosin tarttee, vaan mulle riittää kymmenen vuoden päästäkin takapotku missä on bensa kasi keulalla.. 8)
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Eipä ole Audin penkkiä gullut kokeiltua, mutta Avensiksen penkki yllätti positiivisesti, kun vertaa nuiden Toyotien penkkeihin.
     
  5. riviera56

    riviera56 Gearhead

    Ottaen huomioon ajat ja tavoitteet päästöjen ym vähentämiseksi, tuohon on mahdoton vastata. Toivottavasti autolla ylipäätään saa ajaa silloin vielä...
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Perustuu kokemuksiin yli 10 merusta, niin uusista kuin vähän vanhemmistakin. Niillä on ehkä ajettu yhteensä vähän enemmän kuin toi 800 000 km.
     
  7. Rusty

    Rusty Gearhead

    Kokemuksia?
     
  8. Stang_81

    Stang_81 Gearhead

    Millä lie etuvetoisella kipolla. Kun ei tohon omaan hintaluokkaan mitään ihmeempää kuitenkaan löydä.
     
  9. Jza

    Jza Gearhead

    Hyrysysy 300M? Eivät ole kalliita, eikä ainakaan oma ole koskaan tielle jättänyt. Talvella menee kuin juna, kun painosta on etupyörien päällä varmaan 70%... Vaihdelaatikon ohjausboksi porsi joskus ja sen ostin ebaysta viiteen kymppiin. Hihnan/ketjun ja vesipumpun kanssa noissa vissiin saa olla tarkkana, ellei ole vaihdettu. Tiedän kyllä että täältäkin löytyy eriäviä mielipiteitä, mutta oma oli 2006-2014 alla (pois lukien pari vuotta kun oli toisella omistajalla, jolta ostin takaisin), eikä valittamista. Mittariin tuli tuolla välillä sata tonnia.
    Valot on vanhemmiten kylläkin surkeat ja täkäläiset varaosahinnat huikeat. Rockautosta löytyy vähän järkevämmillä summilla (1:10) kamaa.
    Ex löytyy tuosta ja lähtee varmasti kolmeen tonniin: http://www.nettiauto.com/chrysler/300m/6944919
    Ominaisuuksista tai omituisuuksista voi kysellä allekirjoittaneelta.
     
  10. Mokaman

    Mokaman Gearhead

    Jos hyvän automaatin haluat nimenomaan, niin katse nousevan auringon maahan päin... Ainakin Toyotan tomaatti yllätti meikäläisen positiivisesti, muutaman vuoden oli käyttiksenä -95 Corolla ja ehkä parasta koko autossa oli laatikon toimivuus.

    Mitä nykyjapsitomaatit on, ei ossoo sannoo...
     
  11. st. vitus dance

    st. vitus dance 3rd gear

    VAG:ineissa ZF automaatit. Paskoja jos ne paskaks ajaa joo.
    Volvoissa ja Tojotissa oli Aisin Warnerit, sama juttu.


    Missään ei ilmennyt itsetuhoviettiä.
    Luetaan hyväksi onneksi.
     
  12. Karpov

    Karpov Gearhead

    Kyllä kehtaan väittää että aisinwarner kestää paremmin. Enempi näkynyt 400tkn ajettuja aisineita kun zf. Nissankin osannut ainakin maximoihin kestävät laatikot tehdä.
     
  13. Stang_81

    Stang_81 Gearhead

    Eipä varmaan hassumpia olisi noikaan, mutta ite ajelen nää päivittäiset ajot pikkukipoilla. Sieltä säästetään päivittäisissä kuluissa missä voidaan, eli työmatkakuluissa. Varsinkin jos mamman auto porsii, niin sitten ajelee mun autolla, eikä mulla perse kestä hänen työmatkoja maksaa
     
  14. Se Ville

    Se Ville 1st gear

    Kyll, kyll merzedes on sentään .... :odroll:

    http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201 ... 9_v0.shtml
     
  15. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    No helevetti, liikkuu vaikka tulipalon osuessa kohdalle.
     
  16. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Jaguar XKR-S vm 2015. Ahdettu V8 edessä ja takaveto. Kylä lähtee!
     
  17. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Voin yhtyä samaan henkeen ja vereen. Ollu itellä alla ysärin kolme- ja kolme+od -lovimallit Corollissa ja eräällä kaverilla ollut vuosikaudet tollanen oodeella varustettu rolski, eikä sitä oo helpolla päästänyt. Ei niitä vaan rikki tunnu saavan. Eikä tuo 4A-FE -konhes siinä rollassa mikään huonompi vaihtoehto ole sekään, ehkä vähän laiskahko vaan automaatin kaverina johtuen kai turbiinin suht korkeasta stallista?

    Mutta todellakin käyttisten käyttis toi -92-98 Tojota ja tomaatti.
     
  18. Rusty

    Rusty Gearhead

    En pidä Toyota hepposesta olemuksesta ja kovasta rengasmelusta (emännällä '05 Avensis). Mites tommonen 10 vuotta vanha S-type Jagge? Jossain luki että niissäkin olisi automaattivikoja.. Kolmen litran koneella kulutus näyttäisi olevan samaa luokkaa kaksilitraisen Saabin ('02 9-5) kanssa.
     
  19. karra

    karra Gearhead

    Nuohan liikkuu maailman tappiin asti, ei ole uutinen :lol: . Vai oliko tuo Christinen reinkarnaatio chrysleristä daimleriin :mad:
     
  20. Qjet

    Qjet 1st gear

    Eikös noilla firmoilla jotain yhteistä ole nykyään...?
     

Kerro tästä muillekin!