Millä maali pois peruutustutkan antureista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja 68FuryIII, 25.2.2011.

  1. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Ostin juuri 07 Sebringin jossa Valeo 632002 peruutustutka. Ihmettelin, kun ei toimi ja pikaisella googletuksella havaitsin, että niitä ei saisi maalata ja kyllä ne mulla on ihan puskurinväriset? Tosin voi johtua pakkasestakin toimimattomuus, mutta epäilisin ettei tuo maali niille hyvää tee? Milläpäs sen maalin sais pois?
     
  2. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    On niitä joitakin saanut maalata.

    Pistä se laite päälle ja laita korva ihan siihen anturiin kiinni. Jos anturit kunnossa pitäisi niistä kuulua pientä raksutusta.
     
  3. Kylänvanhin

    Kylänvanhin 3rd gear

    Ei toimi ollenkaan vai huutaa koko ajan?
    Olen niitä muutamia laittanut ja ne on maalattu aina puskurin väriin spraymaalilla. Ilman mitään ongelmia. Tossa käyttiksessä on molemmissa päissä alkuperäiset tutkat ja lumikelillä tulee helposti tilanne jossa se peruutettaessa ilmoittaa etäisyyden olevan jo käytetty. Ei tarvinnut paljoakaan olla lumipölyä päällä.
     
  4. lake ender

    lake ender Gearhead

    Saahan ne maalata, muttei sitä kehyksen ja värisevän keskiosan väissä olevaa uraa! Sormenpäällä tuntee kanssa toimiiko anturi ylipäätään vai ei.
    Itse koittasin ehkä ensin raaputtaa maalit pois sieltä urasta.
     
  5. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Olen maalannut myös noita Valeon antureita ja toimii moitteetta. Sen uran "puhtaanapito" on tärkeää mutta maltillinen sprayaaminen ei näy haittaavan. Jos esim. pensselillä vetelee tai tunkee tolkuttomasti spray-maalia niin varmasti aiheuttaa ongelmia sen anturin toiminnassa koska sen keskiosan tosiaan pitää päästä värisemään. Cobran Parkmaster -tutkassa tuli mukana sellaiset rinkulat jotka laitetaan siihen uraan maalauksen ajaksi.

    Maalinpoistoaineella voisin kokeilla maalin poistamista ja siihen vettä perään nopeasti jotta anturin muovi ei sula. En tosin ole joutunut kokeilemaan.
     
  6. harri60

    harri60 Gearhead

    Jarrunesteellä lähtee maalit pois, Mutta varovasti 8)
     

Kerro tästä muillekin!