millä uutta ilmetta 80 luvun usa farkkuun?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja velaks, 24.3.2006.

  1. etna

    etna 1st gear

  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ehjä, hieno orggis on aina tyylikästä.

    Eri juttu jos on liikaa työtä, sitten on mietittävä muuta..
     
  3. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Tee jotain ihan erilaista ja epäsovinnaista joka sopii tyyliin!
    Oman autoni hankinnassa miellytti erityisesti jonkun aikaisemman omistajan tuunaamat puskurit jotka oli sovitettu rehelliseen 60-luvun tyyliin istumaan korilinjojen muotoihin! klik
    Kävi siinä samalla mielessä että miten mahtaisi sopia cutlassin alkuperäiset kromipuskurit fullsizen korilinjojen sisään, ikäänkuin kavennettuina ym..

    Ymmärsiköhän kukaan mitä ideaa ajattelin? :odroll:

    Siis omassa autossa nuo puskurit on kavennettu, lyhennetty, maalattu ja ties mitä, mutta jos tuon pikkukoppaisen alkuperäiset puskimet kävis vastaavasti isokoppaiseen sellaisenaan ja alkuperäisissä kromeissa?
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Mulla on tollainen kliini..orgis. Autosta löytyi build sheet. Autossa on melkein kaikki deletet - eli varusteet ja koristeet jätetty asentamatta. Vain kuskinpenkki toimii sähköllä. Samalla kylkilistat ja muut koristetrimmit ovat jääneet ruksaamatta. Samoin kattoteline . Jopa orgis takapuskurissa ei ollut sitä astinkumia, vaikka auto on tilattu 8-paikkaisena. Halvimman mallin kapselit. Jopa mustat turvavyöt hinnat alkaen deletenä. Todellinen laihialaisen-erikoinen :poff: Ei ole juuri mitään, mikä voisi mennä rikki ..

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img936617.jpg
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kokeilin itsekin tuota puskureiden tuunaamista ruostuneilla aihioilla. Kavensin vaan senveran että ei heti huomaa, tavaraa lähti kuitenkin pois sellainen 4-5cm. eikä edes huomaa.

    Kuveja (vaaii kirjautumisen):
    http://oldsmobi.asiakkaat.sigmatic.fi/c ... 1154513861

    Mutta tänää tuli loistoidea STW customointiin: Kaksiovinen henkilömalli ja STW:n takaosa yhteen. Kaksiovinen (pitkät etuovet) matalakattoinen farmari. Takaosahan vaatii madaltamisen, mutta mikäs siinä, kohtuukulmikasta tavaraahan se on. Mitähän katsuriukko sanoisi?
     
  6. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Miksi ei helpommin? Kaksiovisen ovet kiinni piilofarkkuun. Takaoven jämä osaksi koria. Jossain netissä on kuva 2D Caprice farkusta 2D Capricen ovilla..

    Siis B-pilari taaksemmas. Takaovi hitsaten ja lyhentäen kiinni koriin. Takapenkin kohdalle Pikku-ikkunat. Ovet 2D Deltasta. Tulos 2D farkku, joka olisi voinut tulla tehtaalta. Tekijämies teetättäisi lasit ja soveltaisi koneiston vanhasta HT-autosta ja leikkaisi oven karmit mäkeen. Saisi 2D HT -farkun..

    Muuten kori voisi olla orgis.. varma päänkääntäjä aihetta tuntevien parissa.
     
  7. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Tuollaisia visioita mulla oli joskus myös eräästä autosta.
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mitkä nuo vanteet on? Tommoset saattais sopia Caminoonkin..?
     
  9. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Camaron Iroc vanteet, sopii Caminoonkin koska siinä on sama pulttijako.
    Tuota edellä pähkäiltyä kaksiovisuutta olen myös miettinyt! Jos löytyisi jostain 2d cutlassin ovet niin... :wink:
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jaa juu, niinhän siinä luki.. :oops: Aika hienot, mahtaakohan ne olla kovinkin kortilla tässä maassa. No, jos jollain on ylimääräinen ehjä kierros niin saa tarjota.
     
  11. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Mites laikka-avo... Tein äkkiä tuollasen mallin omasta leppäkyljestä... Siihen turvakaari päälle niin muutoskatsastuksella kilpiin???

    [​IMG]
     
  12. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tampereen swapissa on muutaman vuonna näkynyt laikka-avo STW. Aika karkeaa tekoa mutta kyllä sen auton huomaa liikennevirrassa.
     
  13. Holley

    Holley Gearhead

    Onhan Treen swapissa näkynyt keltainen Delta 88 avonakin, se näyttää minusta ihan henkilömallista tehdyltä avolta. Hauskan näköinen - varsinkin katto auki -10 asteen pakkasella liikenteessä.
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead



    Joo, visioita oli minullakin joskus mutta kun tuo toteutus ei oikein minulta toimi, niin enää ei viitsi visioidakaan.
    2-ovisen chevyn kuva oli joskus Mukin laittamana 80's delivery otsakkeen alla mutta ei näy kuvaa enää.
    Saattaisi minulla olla jossain vanhassa varmuuskopiolevyllä tallessa tai sitten ei.
     
  15. studio57

    studio57 Gearhead


    kaverille tehtiin tuollanen sedan joskus ja kaminon ovilla mentiin... muutos oli helppoa kuin heinän teko... pilari irti caminon ovi paikoilleen ja vanhasta takaovesta peltikuori takaoven jäämän päälle... sullehan passaa sama ovi, eikös niiin.
     
  16. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Mahdollisesti. Tuota Caminon oven muotoa olen jossain välissä tutkaillut mutta en ole ihan satavarma onko pintapelti saman muotoinen. Sen vuoksi puhuin varmuuden vuoksi 2d cutlassin ovista.. Hiukan harvinaisemmat niin ei ihan heti tule vastaan.
    Voisihan sitä caminon ovivaihtoehtoa tarkastella jossain vaiheessa ihan tosissaankin että jos vaikka sopis? ;)
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead

    minusta se on sama! eikös siellä tallilla oo yhdessä kommuunissa 2d malibu samaa koria siitä vaan tutkimaan...
     
  18. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Eikös se suurin ero Caminon ja Malibun ovien välillä ole se ikkunan erimuoto? Mutta sehän onkin karmiton. Mutta kai niissä jotain eroa taitaa olla G-body Chevy > Olds.. ? Ei varmaan hirveästi maksa nyky taalanhinnalla ruosteettomat Cutlass ovet Arizonasta?
     
  19. studio57

    studio57 Gearhead


    eikös suurin ero ole siinä että kaminon ovi on pidempi kuin 2ovisten mallien...näin ainakin muistelisin ..noh asiasta on vierähtänyt jo reilusti yli 10vuotta :) lasin voipi tehdä millaiseksi vaan jos pahvista tekeepi mallin

    järkevin tosiaan on varmaan hommata ne ameriikoista siellä ne tuskin maksaa 10dollaria enempää...hehe mut rahti onkin sit jotain muuta.
     
  20. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Toki. Mutta kyllähän noita Suomeen tuovia firmoja piisaa. Konttiin vaan, jos ei ole kiire.. Hups, Ups, Dhl .. maksaa maltaita.
     

Kerro tästä muillekin!