Millainen harrastetila/oma autotalli teillä on?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kuulokeliitäntä, 16.8.2012.

  1. ChevaMan

    ChevaMan 2nd gear

    Onko jollakin käytössä talliosake?

    http://talliosake.fi/

    Millaisia kokemuksia on, hyvät ja huonot puolet? Kiinnostaa tietää, että paljonko kulut ovat kuukautta kohti, vesi, sähkö, hoitovastike?
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    Tuntuu hyvältä bisnekseltä pyörittäjälleen.
    Jos kimppatallia / Palatallia halajaa niin voihan sellaisen kaveriporukalla ostaa / rakennuttaa. Ei ainakaan kalliimmaksi tule kun yrittäjältä palatallin ostaminen.
     
  3. pas2

    pas2 Gearhead

    Ihme hiihtäjä :poff:

    Ja tosiaan suurinta osaa harrastajista ei varmaan auton rakentelu ja korjaaminen kiinnosta ykkösasiana vaan se, että autolla voi ajaa. Mua ainakaan ei parhaillaan kiinnostais konerakennus ollenkaan, olisi kiva kun moottoriton auto olisi kunnossa. Jos olisi rahaa siis niin ostaisin valmiin moottorin plops paikalleen ja menoks.
    Eikä kiinnosta toisen tässä tallissa makaavan aarteen peltihommat etenkään kun takaraivossa on takapihan muut peltiä odottavat pommit. Teettäisin aika paljon jos ei olisi rahasta kiinni.
     
  4. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Harrastetilana autokatos sekä minuuttivuokratalli. Nosturi Tikkurilan Nesteellä ja tämä lähempi talli n. 7 km kotoa: http://www.itsepalveluhallit.fi

    Tosi mageehan se ois oma talli omalla tontilla, toistaseks kuitenkin pärjätty näin kun autot ei varsinaisia projekteja.
     
  5. Jorrma

    Jorrma Gearhead

    Tota raitapaitaa noissa mainoksissa olen kyllä kuolaten katellut....
     
  6. Mutku

    Mutku Gearhead

    Hyviä mielipiteitä. Tärkeintä on, että harrastaa. Talli on sitte plussaa tai miinusta siihen päälle.

    Ite (minä oravanpyörässä vikisevä kaupunkilaispelle) oon harrastanu tätä lajia:
    - ilman tallia taivasalla
    - vuokralla 2,5x5 kerrostalon autotallissa (senttipeliä, kuskin ovea ei todellakaan avattu kokonaan)
    - isossa kimppatallissa
    - omassa omakotitalon 6x6 tallissa
    - vuokralla omakotitalon 4x7 tallissa (...mitään isompaa kiinteetä/raskasta työkalua/laitetta viitti toisen talliin investoida...)
    - vuokralla 3x7 kerrostalon tallissa
    - omassa omakotitalon 5x7 tallissa.
    Noista on hyviä muistoja:
    - taivasalla olosta (oikeesti, sitä nuoruuden kiimaa ja luodinkestävyyttä, kun vesisateessa selällään lammikossa maaten saa vaihdettua ne manuaalikikkulat automaattiautoon),
    - kimppatalli: "Ollin oppivuodet" --> tämmöinen tumpelokin oppii rakentamaan pelkän purkamisen sijaan, ja ennenkaikkea saa apua ja oppia
    - omat tallit: kukaan ei koske sun tavaroihin.

    Vuokra- vs. omistusasumiseen kanssa omat aivoperut:
    - ite oon siis asunu vuokralla parissa kerrostalossa ja omakotitalossakin
    - omissa (eiku PANKIN!) kerrostalossa, rivarissa, paritalossa ja omakotitalossa
    - itelle on mieluisin oma (eiku se PANKIN) omakotitalo, kun hermo menee aina tosi sutjakkaasti kunnon sosiaalidemokraattien kanssa niistä taloyhtiön asioista väitellessä. Ja mulle tärkeintä: kukaan ei tule käskemään minua saati kalustoani minun talosta ulos.

    ^rispekt. Että jossei seteleillä niin sitten sisulla.



    Mikä ihme se sitten ois ultimate talli?
    Jees. Tommosesta olis kiva lähtä kokeileen.
     
  7. Mutku

    Mutku Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]

    Aivan mahtava. Oikeesti. Apinoin tuosta itelle suurimman osan. Kiitos!!!
     
  8. Jukkaw

    Jukkaw 1st gear

    Vanhempien tyhjilleen jääneeseen navettaan tehty n. 6,5*8=52m2 talli jonka sää lämmitettyä tarpeen vaatiessa tarpeeksi lämpimäksi. Ei siis jatkuva lämmitteinen. Työkaluja sitten haalinut tarpeen mukaan, hitsi, kompura, hiekkapuhallusvermeet, jne. ei mitään hienompia erikoistyökaluja perus ruuvaus kamppeet. Navetassa lisäksi kylmää säilytystilaa parille autolle ja aika suurelle kasalle irtosälää. Piharakennuksissa lisää tilaa autoille/romppeille. Vanha maitohuone toimii maalaustilana ja vanha maatilapaja hyvänä työkalu vuokraamona, josta tullut takavarikoitua välillä työkaluja omaan käyttöön...

    Tällä hetkellä tilanne aika hyvä asun itse vuokralla alle kilometrin päässä tallista, joten helposti pääsee pyörähtämään tallilla.
    Joskus tuli aloiteltua pimeässä ja kylmässä karjaladossa tai pihalla, mutta kyllä se aika nopeasti rupesi tökkimään kun ei ollut hyviä tiloja, eikä huonoissa oloissa viitsinyt aloittaa mitään isompia projekteja. Nyt projektit ja työkalut voi jättää talliin levälleen ja tulla jatkamaan kun huvittaa.

    Vielä olisi suunnitelmissa jos saisi tehtyä paremmat maalaustilat. Joko koko autolle navetan puolelle. väliseinät jne. tai sitten paremmat tilat pelkästään osille vanhaan maitohuoneeseen. Sekä jonkinlainen hiekkapuhallushuone, niin ei tarvitsisi aina kärrätä kamppeita pihalle.
     

Kerro tästä muillekin!