Minkätehoisia 225 suoria kutosia on?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ruumis, 20.1.2007.

  1. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Mikä on tehokkain ja mikä vähiten? ja minkätehoisia 225.:tosia oli vuonna 1966? :-?
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mä oon joskus löytänyt itteni tollaseltakin sivulta kuin http://www.allpar.com/slant6.html En tiiä mitä vittua mä oon tuollakin tehnyt :eek: mut tolla sivulla olevan taulukon mukaanhan kaikissa 60 -luvun 225 slanteissa näyttäis olievan vakiona 145 sen ajan pollea :wink:
     
  3. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    saman tiedon omaan minäkin :eek:
     
  4. apukuski

    apukuski Gearhead

    Näinhän se taitaa olla 145. ja uudemmissa muistaakseeni 110
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    61-malliin sai dealeroptiona (Valiant/Lancer) HyperPak varustuksen, 196 HP. Export-autoissa oli jo 60-luvulla kakskurkkusella kaasarilla ja hieman räväkämmällä nokka-akselilla (marine?) oleva varustus. Noista on ilmoitettu 155-160 HP (Aussisivuilta bongattu). 145 heppanen kone muuttui 110 heppaiseksi vuonna 1972, jolloin alettiin käyttää nettohevosvoimia. Kone ei ainakaan just tuossa 1971-2 muuttunut miksikään. Jälkimmäiset hevosvoimat on lähempänä nykyisiä mittaustapoja. Kehitys kehittyi ja tunkkaisin Kalifornia moottori oli jotakin 85-90 heppaa. Teknisesti edelleen sama kone. Nokka-aksilan ajoitus oli ehkä vähän sivussa, pienet sytkäennakot ja todella pienivirtauksinen "economaster" kaasari.
     
  6. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    tosta ´66 aina vuoteen ´71 oli toi 145. vuonna ´72 oli 110hp ja sitten ´73 olikin 105.

    jos mää oikein kunnolla muistelen.
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Mitähän :soosoo: Tuolla swapissa oli muuten niitä moparin takkeja myynnissä :poff:
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ei tarvi vielä noita takkeja, meillä näytti kyllä olevan tallilla vielä reilusti rättejä ja trasselia jäljellä :poff:
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Aivan,niin se sanoi "malibumieskin" :lol:
     
  10. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    "Mopari-takki ois kiva!"

    nim. entinen chevymiäs.
     
  11. DX

    DX Double Gearhead

    Suomimallin (export) -79 Aspen Supersix huoltokirjassa DIN 116hv/3600rpm, vääntö 25kpm/2000rpm, puristus 8.4/1

    Maahantuojan, Aro-yhtymä lisäksi, näyttäis olleen 71kpl valtuutettua huoltokorjaamoa ympäri Suomea, mahtaako olla enää.
     
  12. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Valtuutettuja on varmaan puolen sataa mut kukaa ei tiä Aspenist hölkkäsen pöläystä... :D
     
  13. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    hei nyt kun näistä tuli puhe, niin pitäs tulkata pikkuveljelle vähän nummeroita, mää en osaa näitä oikein lukasta, eli oisko jollain jelppiä tähän?

    koneesta; O 225 R1 21 2E
    Lootasta; PK 4029463 5303 9456

    ja sit toisesta koneesta, tälläset, eri paikoista
    330-3
    0030
    AAWJ


    thäng juu
     
  14. DX

    DX Double Gearhead

    Joo, nämä nykytekniikan ihmeet on aika vaikeaselkosia varsinkin ton diagnostiikka systeemin takia. Menee varmaan vielä vuosia ennen kuin pojat hallitsee kaikki ne vaativat huoltotoimenpiteet joita nämä nykyautot vaativat. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!