Missä Buick Special -64/-65:t ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kj, 21.2.2010.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ei se kestänyt se hitsattu, katkennut oli. Ja se tulossa oleva ei kyllä ollut käypäinen; erilaiset päät ja pituuttakin liikaa. Etsintä jatkuu.
     
  2. makesgarage

    makesgarage Gearhead

    Kannampa korteni kekoon, mulla -65 special avona ollu punasena valkosella katolla kouvolan suunnalla joskus kultaisella -90 lu ulla. Nyttemmin vaalean vihreänä oli pari vuotta sitten maalaamattomana myynnissä humppilassa. Sitte löytyy pellitettävänä oleva (on seissy hämeenlinnassa ainakin 20v) -65 skylark avona, ilmeisesti ollu valkonen jonka mukana tuli pilkottuna vihreä/violetti ilmeisesti -64 special.
     
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Vaihdoin perskaantuneen takakontin tiivisteen. Melko paljon oli UAW:n iskurityöläinen Fischerin koritehtaalla laittanut jotain liimaa asennuksen yhteydessä. Sitä sai raapia pois urakalla. Ja siinä tuli naarmuja sinne kanaalin pohjaan niin että varuiksi maalasin koko uran ruostesuojamaalilla ennen uuden asennusta. Samalla tuli maalattua se peräpaneeli mustaksi. Siitähän ei tosin näy paljoa kontin kansi kiinni mutta siistiytyi ne takavalojen ympärykset. Jossain vaiheessa sitten etuoven tiivisteiden vaihtoon. Pahus kun en hokannut samalla tilauksella ottaa sopivaa liimaa asennukseen rockautosta, mitä vastaavaa motonet/vast tuotetta suositellaan?
     
  4. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Outokummussa pyöri 80-luvulla -65 Special farmari.Mattaharmaa oli väriltään.Pitkää luisua pojjaat sillä talvellakin kylillä veteli.300 cid V8 + rattimanuaali siinä tais olla.Tämä auto vaikutti paljon siihen,että näihin jenkkiautohommeleihin tuli hurahdettua.Joku taisi sitä jossain vaiheessa kunnostaa ja joku metallinhohotus sininen siitä tuli.Minnekähän hävis sitten koko auto.Perskule,kun en rekkaria enää muista.Tämähän pitäisi palauttaa siihen mattaharmaa lookkiin takas,jos multa kysyttäs:D.
     
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Niin siinä sitten kävi, että tuo minun 67 Special Deluxe siirtyi jo 5 vuotta sitten ilmoittautuneelle ostajalle. Uusi omistaja vaikuttaa myös tällä palstalla ja saa kertoilla lisää jos haluaa.
    Kai tuo 67 4d sedan special deluxe on sitten melko harvinainen, kun yhtään toista en koko omistamisaiķana nähnyt. :p
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Uusimmassa Mobilistissa !
     
    eeko ja isalmela tykkäävät tästä.
  7. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Buick muisto;

    Kaveri tilasi Suomesta "1964 Buick Skylark'in 300 koneella jossa PITÄÄ olla alumiinikannet! Tulee aihioksi kisa-autoon joten kaiken kuntoiset käy mutta kone pitää olla konainen."

    Ajattelin ensin että sekoittaa 215 koneeseen joka on kokonaan alumiinia.

    Pika kysely romiksen (oli nääs ennen Nettiä ja Kuukkelia) Jose'lta ja sain tietää; "Totta on, mutta tehtiin vain 1 vuosi, 1964, onnea etsintään!" Sanoi on "kysytty osa".

    No löytyihän se kun etsin. Menin katsomaan kauan seisonutta autoa ja raaputin 1/4" likaa pois kannesta ja alta paljastui alumiini. Kokeilin pyöriikö, teki niin joten oli OK.
    Ostin auton ja panin konttiin. Ostaja oli tyytyväinen.

    Kun myöhemmin kyselin auton ja projektin perään kuulin että oli jäänyt projekti kesken omistajan kuoleman vuoksi. Surullinen uutinen.

    Veikkaan että ideana oli alukansien käyttö luokassa jossa sallittiin vain aluperäinen materiaali! Sehän avaisi tehokkaiden alukansimallien käytön, ainakin teoriassa?

    Kuvia; http://forum.britishv8.org/read.php?11,67117
     
  8. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Mulla oli avo 64 Skylark 300cid koneella ja siinä oli juurikin alukannet. Jäähdytystä oli varmistettu sähköflektillä, varuiksi.
     
    TopyCa tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!