Missä kaikki -60:t avo Cadit ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Kalikali, 5.8.2003.

  1. Kalikali

    Kalikali Gearhead

    Mihinköhän ovat hävinneet otsikossa mainitut Käkkylät?
    Olen jutellut parin omistajan kanssa puhelimitse, mutta pariin-kolmeen vuoteen liikenteessä en ole nähnyt yhtään, -59 avoja sentään neljä kpl.
    Vaikka jotkut eivät käytäkään niitä käyttöautoina, niin luulisihan niitä sentään autotapahtumissa löytyvän, vai käynköhän väärissä, pitäisikö mennä mobilistitapahtumaan?

    Ilmoitelkaa, jos olette esim. tänä vuonna nähneet jossakin pyörivän.
     
  2. mike

    mike Gearhead

    Turun suunnalla on Jylännön Jarilla tekeillä vihreä/vihreä avo. Kyseessä on todella viimeisen päälle tehty entisöinti. Ollut työn alla jo vuosia, valmistumis ajankohta avoin.

    -mike-
     
  3. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Salon seudulla majailee keltainen avokas.Ei ole liikenteessä ollut muutamaan vuoteen,omistajan harrastuksen suuntauduttua Harrikoihin.(niin en kyllä 100% varma oo ett auto on tallessa,mutta uskoisin vakaasti niin)
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Osa Ruotsissa, osa Ovako steelin tehtaalla, osa ruostumassa muutenvaan ja osa harrastajien hellässä huomassa :wink:
     
  5. Kalikali

    Kalikali Gearhead

    Yes.
    Sen vihreän tiedän olevan entisöinnin alla, kun Menopeliverhoomo pyysi minulta mittoja sisustan napitukseen/ruudutukseen.
    Siellä Turussa pitäisi majailla myös se punainen punavalkoisella sisuksella, jossa on kromattu kaikki uudelleen, myös maski (vaikka se ei kuuluisikaan olla, mutta varmaan tyylikäs) ja jota on entisöity yli 17 vuotta. Muistaakseni koeajoi kärryä viimevuoden kesällä lypsyjakkaralla, joten sisusta oli ainakin kesken.

    Keltaisesta avosta olen nähnyt kuvia, mutta en koskaan ole nähnyt sitä liikenteessä.

    Vieläköhan se valkoinen avo, joka oli kolme vuotta sitten myynnissä, on Suomessa?
     
  6. Cad60

    Cad60 1st gear

    Niin se valkoinen Caddy oli myynnissä muutama vuosi sitten muistaakseni Kyyjärvellä, se auto tietääkseni pyöri aikoinaan täällä Lahdessa, maski oli siinä maalattu mustaksi (voi olla että muistan väärin, tai kyseessä ei ole sama auto), mutta samoihin aikoihin tämä oma Caddy tuli hankittu, ja tämä valkoinen oli myynnissä ja myytiin jonnekkin keski-suomeen, sen jälkeen tälle entiselle omistajalle kävi vähän kehnosti... henki pois...nähtävästi ei pitäisi luopua Cadillac:tä.
     
  7. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Rumble-avo on muuten myytävänä uudessa KePössä...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Suomen ja yksi maailman hienoimmista -60 avo käddyistä on vajaa 50 tml ajettu Biarritz. Vaalea lila metallinhohto. Uutta vastaava auto. Sen toi maahan modified stockissa aikoinaan vuosia 1970 Camarolla kilpailleen Robert Engblomin veli Jalle Engblom. Vuosi oli jotain 1987. Auto kuului astronautille joka osti uuden Eldoradon joka vuosi. Eikä antanut vanhaa koskaan vaihdossa vaan keräsi ne ranchilleen talteen. Samasta paikasta tuli suomeen muitakin, esim. 1959 Eldorado Seville. Ainoa viisysi jossa olen koskaan nähnyt tehtaan(?) vinyylikaton. Luonnollisesti low-mileage survivor yksilö sekin. Seville oli WHRA:n shossa näytillä aikoinaan. 1960 Biarritz löytyy Bilsport lehden (vaiolikosewheels?) Vaasan katuautoreportaasista jostain noin vuodelta 1989. Jalle myis taatusti suomen hienoimman kuuskymppisen avon keräilijälle jolla on ollut pitkään SE alkuperäinen 409 avo. En tiedä lukeeko ko. keräilijä tätä palstaa. Kertokoon itse autostaan lisää jos tahtoo. Te jotka tiedätte auton ja omistajan kunnioittakaa hänen päätöstään pitää autonsa piilossa. Autolla ei liene ajettu 15 vuoteen. Auto on aivan liian arvokas ja hieno ajettavaksi. Ehkä maailman parhaiten säilynyt orkkis -59-60 Biarritz. Tämä tarina on tosi.
     
  9. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Totta on. Tää kaveri lähetti mulla valokuvan tästä avosta ja valkoisesta kovakattoisesta valokuvan mulle.Tein hänen kanssaan kauppaa jostain osista mun kuuskymppiseen.Eikös tällä Jallella ollut vielä kolmaskin 60 kovakattoinen Seville...
    Eikös tää avo esitelty jossain hetken ilmestyneessä kotimaisessa hot rod lehdessä(se pahuksen hyvällä paperille painettu,harvoin ilmestynyt ja tamperelaisten?? tekemässä)?vai muistanko vääriin.
    Auto on kuvissa TODELLA hienon näköinen.
    Mielestäni näin jomman kumman valkoisen kovakattoisen joskus 90 luvun alussa Forssassa,omistajan esitellessä ilmajousitusta.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ne on Ruåttissa tai paalattu
     
  11. Arska tehtaalta

    Arska tehtaalta 1st gear

    Ne on niin kalliita ($$$), että sijoittajat vaalii niitä kassakaapeissaan...

    TA
     
  12. late

    late Gearhead

    Sehän on laikattu ja sen lisäksi on täällä savon suunnalla yks 60 4d caddy muutettu avoksi mutta valmistumis ajankohdasta ei tietoa.
     
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Laikattuhan se ja orkkistekniikakkin on hävinnyt...
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Porin seudulla `60 laikka-avo, keltainen ja liekit.
     
  15. Kalikali

    Kalikali Gearhead

    Tarkoitat varmaan Car Trends:iä. Itseltäni puuttuu niistä 1/89 numero, mutta muissa numeroissa se ei ole esittelyssä.
    Itselläni on kaikki suomenkieliset ns. jenkkiautolehdet (esim. Hot Rod Special, Road Line, Harrasteauto ym. ym.) lukuunottamatta juuri CT:n numeroa 1/89 ja V8:a numeroa 1/78.
    Löysin kuitenkin kolme kuvaa ko. autosta (Texas kilvet 371-CSC) Hot Rod & Rock Show Tampere: Street & Race nro 5/88 sivu 49,
    Jeppis Power Meet: V8 nro 6/90 sivu 17,
    Vilskettä Vaasassa (Vaasan kehoesittely): Street & Race nro 7/92 sivu 31.

    P.S. Jos ihmettelette miksi löysin kuvat niin äkkiä, niin olen tallentanut kaikki lehteni artikkelit ja kuvat Access:iin, joten löydän kuvat hetkessä.
     
  16. usa

    usa 1st gear

    cadillac avo 1960

    kajaanissa yhen talon nurkassa on ainakin yks 60 avo käkkylä on kuulemma jo seisonut aika kauan.onko kukaan käynyt kysymässä oisko myytävänä?sen tiedän että on aito avo
     
  17. Cadirock

    Cadirock 1st gear

    Kajaanissa taitaa olla enempikin näitä Cadillac harrastajia, mitä olen kuullut, on tullut myös myytyä sinne jotain osaa (mikä nyt kaduttaa pirusti)... tai sitten kyseessä yksi ja sama kaveri, jolla on niin vaativa -59 avo projekti että -60 joutuu odottamaan vuoroaan. :lol:
     
  18. Make2

    Make2 3rd gear

    Ei ole sama tiettävästi kaveri. Tuolla -59 avo miehellä oli aikoinaan -60 kovakatto mutta on myynyt sen pois jo vuosia sitten. Tuo -59 on yhä projektina ja tehdään viimeisen päälle. Lisäksi täällä on projektina -62 avo joka on kuulema myytävänä ja toinen -62 avo joka on liikenteessä. Onhan täällä vuosien aikoina ollut vaikka mitä Caddyjä mutta ne on myyty pois tai hävinneet talleihin.

    Tuosta -60 rätistä joka seisoo täällä jossain en tiedä mitään. Kyllä täällä kuulema jossain pihalla -60 seisoo mutta se on minullekin uutta että se olisi avo. Pitääpä tarkistaa asia. Itse kun olen enemmän noita Muscle miehiä niin ei aina kaikki Caddyt mieleen jää vaikka hienoja toki nekin on.
     
  19. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Pakko mainita: Powerissa näkyi valkoinen -60 avo-Cadillac joka oli varsinainen tyylien sekamelska. Erittäin matala, continental kit tyyppiä mattolaituri ja sitten jumalaton remmiahdin. Kiitokset Blown348:lle (?) jonka albumista löytyi oikein kuvakin:
    http://photobucket.com/albums/v335/blow ... r05068.jpg
     
  20. usa

    usa 1st gear

    tänään olisin käynyt kysymässä että olisko 60 avo myytävänä muttei siellä ollut ketään kotona.kyllä se aito avo oli ja oli sielä muitakin mitä nyt äkkiä katseltiin niin muitakin avo käkkylöitä oli ja joku muskelikin oli siellä.
     

Kerro tästä muillekin!