Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On muuten kumma että nimenomaan buikit on todella edullisia ja ei oikeen liiku vaikka leppien eliittiä perkele.


    Kelläs täällä jytkyjä koneita? Alkaa buikin pito romuttumaan kun kovaa pitäs päästä muttei taida budjetti riittä semmosiin voimiin.

    V8:sin varttimailiaikoja taas kattelin niin kyllähän se iso kori vaatii aika paljon heposia että liikkuu.
     
  2. _MURIKKA_

    _MURIKKA_ 3rd gear

    Eipä itellä ny mikää överijytky kone ole. 6 sekunttia se repii tota farmaria 0-100km/h. Tämäki mitattu niin, että se suti. :( Mut kyllähä siihe joskus site on sitä lisäpotkuu saatava. 8) Tämä video ennenki täälä ollu, mut tos on jotaki kiihyttelyä 0-140km/h.. Sekin märällä. Pitäs täs kuvailla parempi viteo.
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&list=UU9zNpTECOyaWrw30zm3kmVQ&v=RwuXirq8onY
    Ja penkissäki tuo pitäis käyttää jotta sais iha oikeesti säätöihin ton. Ja sielä vartillaki pitäs joskus käyä.. Mut iteki kyl kiinnostunu, et kelläkaikilla täälä on muutaki ku se väsyny vakiomotti farmarissa. 8)
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kerrohan nyt ihmeessä mikä kone ja mitkä speksit?
     
  4. _MURIKKA_

    _MURIKKA_ 3rd gear

    No eipä tua ny mitenkä erikoinen ole. 355cid kooltaan kone sekä vielä oikee 4-pulttisella lohkolla. 10.5:1 puristukset, suht mieto rolleri nokka, pro compin airgappi imari jonka päällä keikkuu 750 vacuumi holley.
    Kipunaa tarjoilee tietty MSD.
    Voimaa siirtää takapyörille th-700, tosin Kari Koskisella käynyt sellanen ja renkaita pyörittelee 8.5" 10pultti hanuri 3.73 välityksel jossa kulahtanu limited slippi. :oops:
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nojoo eli ei se ilmaseksi ole tullut :D


    Pistimpä omanikin myyntiin.
     
  6. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Perkl :mad:

    Tulikin takapyöränlaakereiden vaihdon sijasta perän vaihtohommaa.Tasauspyörästö on tuosta perästä "hieman kärsinyt",samalla se lukituspultti joka pitää vetareiden irrotuksen estävät rojut paikoillaan on poikki n. 10 milliä kannasta sisäänpäin joten tuon purkamiseen tarttis käytännössä rälläkkää tai jotain sellaista,poraamaankaan siihen pulttiin ei pääse.

    [​IMG]
     
  7. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Emännän autossa oli kans samalla tavalla lukituspultti poikki. Teräväkärkisellä supranterällä kalvoin keskitappia niin et sain lukituspultin näkyviin,sit pihdeillä pyörittelin jämän veke.

    Olis kai siihen jotain muutakin keinoa,mut muuta ei sillon tullu mieleen.
     
  8. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Täytyy tuota katsella uusiksi siinä vaiheessa kun tuo on vaihdettu pois tuolta autosta että kannattaako sitä ryhtyä sen suuremmin kunnostamaan vaiko laittaa vaan verkonpainoksi,aika paljon sinne pitäis sisäkaluja vaihtaa jos hyvän haluaa.
     
  9. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    kai voi jytkykoneeksi lukea meikäläisenkin, 350 kivasti piristelty moottori on. ei näitä usein näe millään muulla moottorilla kuin 307 tai 305.
     
  10. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Mulla myös talviauton virkaa toimittamassa 8-hlön caprice 350cid sbc:llä, senverran vireinen ettei ainakaan -02 v70 t5 karkuun pääse...
     
  11. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    sitten täytyy olla todella kovasti vireinen :odroll:
     
  12. HT

    HT Gearhead

    Tuo T5 taitaa mennä 14 sek puolelle varttimaililla.
     
  13. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Mikä on lujaa? Meidän taloon buikki meni 16.327 varttimaililla, reilusti paljo yhdellä pyörällä sutien ja se tuntuu ihan kivan vikkelältä vaikka ei oo "oikeasti" nopea. Ja laitoksessa ei oo muuta erikoista ku 403 vakio kone pellisarjoilla ja performer imusarjalla ja 3:23 perä. Lujempaa tarvis päästä. joskus vielä kannet laitetaan ja joku kiva nokka ja tietenki lukko perä.
    Joku 15.5 aika olis ihan passeli. Sitten jos pitää lujempaa mennä niin hankitaan toinen aihio ettei mee buikin matkamukavuus pilalle

    Joku 350sbc pikkuisen viritettynä tulis tietenki halvemmaksi ja äkkiä myös nopeammaksi mutta, ne on niin nähty, niitä on kaikilla
     
  14. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    huomasin eilen että käsijarruvaijeri on muljahtanu sieltä pedaalilta irti. olis pitäny fiksata siinä samantien mutta ajattelin että pistän joskus toiste kun ei tuota tule käytettyä. tänään sitten petti pääsylkyltä piirijakoventtiilille menevä takapiirien putki. oli siinä vähän ärräpäitä kun ruvettiin arpomaan että milläs vitulla tää pysähtyy :D ei käyny onneksi mitään ja kotio oli vain pari kilsaa. nytkyteltiin sitten alle kahtakymppiä. purkuautosta löyty ehjä putki. oli mätiny rikki sieltä runkoaisan päältä missä molemmat putket on kiinni sellasella peltilirpakkeella. kerää meinaan aikahyvin savee ja muuta moskaa siihen päälle...
     
  15. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Onko olemassa jotain taulukkoa mikä kertoo mikä kone on missäkin vuosimallissa?
    Itselle tulossa -84 Pontiac Parisienne ja olen miettinyt onko se 307 vai 305 koneella.
     
  16. ktech

    ktech 3rd gear

    kaikki farkut -86 eteenpäin alkujaan olds-tekniikalla eli 307. sitä vanhemmissa taas chevyssä ja pontiacissa 305:t, buickissa ja oldsissa 307.

    350-koneita tai suurempiakaan, ei tainnut enää 80-luvun puolella olla vai oliko?
     
  17. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    [​IMG]
    Tankkasin täyteen ja ton verran viisari värähti 150km matkalla 80-100km/h ajellen. Ja nyt rungon hitsauksen ja jousen vaihdon jälkeen tämähän on mukava peli maantie ajossa.
     
  18. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    ilmattiin emännyksen kanssa jarruja ja tuli siinä sitten ruuvimeisselillä tökittyä massa-kökköjä. jo joskus ~4v sitten kun tuo auto meille tuli ihmettelin että onpas runkoon ja pyöränkoteloihin vedetty paksulti massaa. hakkasin sitten rungon kylkeen takapyörän etupuolelle 20cmx5cm reiät molemminpuolin runkoa, rungon pohjan hakkasin irti bensatankin täyttöputkelta takapuskurille asti, rungon kyljissä reikiä siellä-täällä varmaan 10, sellanen ihmeellinen kotelo takapyörän etupuolella rungon takana ihan pehu, takapyörän takapuolella oleva korityynyn yläpuolinen kotelo aivan pehu, pyöränkotelon sisäpuoli pehua noin 60x20cm matkalta yms yms yms

    edit: kuvia. takapyörän kohdilta kerkesin jo hitsaamaan rungon eikä tuossa rungossa mitään ongelmaa ole, muutakun järeitä paikkoja kunnon virralla kiinni ja jättää muutamia vesireikiä. nuo korin kotelot vituttaa jo valmiiksi. purkuautosta kävin rälläköimässä ehjän pyöränkotelon alaosan, joko vaihdan koko palasen tai sitten teen ison pellin tuonne kotelon ulkopuolelle ja kierrän sisäpuolen saumat jollain koritahnalla...

    [​IMG]
    [​IMG]

    mistähän tuonne väliin pääsisi...
    [​IMG]

    kyllä noita paikkoja on leimalla tökitty jokakerta, asiallista kun pääsee noin pahaksi massan alla. siksi en ite ikinä käytä massaa mihinkään. koteloöljyä tärpätillä ohennettuna vaan jokapaikkaan. kerran käsittelin tän oikeen luirulla koteloöljyllä. kaikki palkit, kotelon, pohja, ihan kaikki paikat.
     
  19. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

  20. DD6

    DD6 Gearhead

    Pitipä vallan näyttää kiesiä pakokaasuanalysaattorille, autohan 1986 alkukuussa rekisteröity eli väljemmillä kriteereillä, eikä kattia.
    CO 0.71
    HC 243
    O2 2.01
    COcorr (?) 0.78

    Läpihän tuo meni siitä. Vielä leimalle joku aamu, ja taas voi olla huoleton.
     

Kerro tästä muillekin!