1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Missä kaikki jenkkifarmarit

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Mittarissa on se nopeusanturin piuha.

    Kyl vanhemmatkin cruiset käyttää nopeutta kun se palikka on siinä nopeusmittarissa. Eihän tollaanen alipainetoiminen osaisi ajaa mäkeä ollenkaan jos tasasella on 15hg alipainetta, alamäessä se pyrkii tohon ja vetää kaasua lisää koko ajan.
     
  2. Petri R.

    Petri R. 3rd gear

    Tässä kun googlasin niin kyllä "vehicle speed sensoreita" näyttää olevan 80-luvun GM:issä ja ilmeisesti tulee nopeusmittarin taakse....eli sikäli ei olis ongelmaa :/

    edit: Olin myöhässä.
     
  3. toyopet

    toyopet Gearhead

  4. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Eiks tossa ollu 455? Ilmon mukaan vaa 403...
     
  5. Marklin

    Marklin Gearhead

    Arvelinkin niin noiden tuntomerkkien perusteella.
    Itsekin tullut tuota katseltua kiinnostuksella.
     
  6. Marklin

    Marklin Gearhead

    Käsittääkseni 403:n papereilla, mutta konehuoneessa asustaa 455.
     
  7. wiwwe

    wiwwe 2nd gear

    Teipit otin jo aiemmin pois kuumailmapuhallinta apuna käyttäen jäi vaan liimajämiä sinne sun tänne ja nehän läks näppärästi tolla toffeelaikalla..

    Maalitkin läks kuskinpuolen takakupeesta näppärästi puuteippiin kiinnittyneenä :rotfl:

    Nyt on sit kyljet ja kontinluukku hiottuna ja enään ei olis kun loput niin pääsee ruiskimaan maalia pintaan :odroll:
     
    Holley tykkää tästä.
  8. Karpov

    Karpov Gearhead

    Ei ois eka kerta silti kun 403:sta ois tehty "isolohko".

    Jännä kun nahkeesti menee nuo ekat ton ajan farkut kaupaksi. Tuokin jo pari vuotta pyöriny jos missä ja yks toinenkin oli taannoin halvalla.
     
  9. toyopet

    toyopet Gearhead

    Taidettiin aiemmin myydä 468:na. Kyllä se 403:na kelpaisi myös. Toki 455 mukavampi ajatuksena.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Lankkupontikka sai taas vuoden elinaikaa lisää:rotfl:.

    Vielä kun sais edes etuikkunat auki kuskin paikalta, mistä ne yleisimmin laukeaa? Pelkääjän klasi aukee omasta namiskuukkeölistaan.
     
  11. G20

    G20 3rd gear

    Kuskin oven katkaisijan kuparipiikkiviidakko hapettuu ja mikään ei toimi kun saa vettä vuotavasta ovitiivisteestä tai kun ajaa lasi auki sateella. Voi alkaa toimimaan ihan jollain kontaktispray/voitelu tuotteella. :odcool:
     
  12. Karpov

    Karpov Gearhead

    Onkos lasikatkasijassa saman tapanen kupariviidakko kun penkin katkasijassa? Luiskia luiskan perään. Mulla yks sellanen räjähti purkaessa käsiin ja en saanut läjään ehjänä enää.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Juu täytyy koittaa putsailla kun pelkääjän ikkuna aukes mutta ei mene kiinni:rotfl:.
     
  14. Petri R.

    Petri R. 3rd gear

    Älä pelottele, mulla on sedanissa kuskin penkistä yks liike hukassa :) Napsuu kyllä mutta selkänoja ei nouse, ainoastaan laskee. Mikä neuvoksi? :)
     
  15. Karpov

    Karpov Gearhead

    Mulla kanssa oli vastaava. Helpoin oli irrotella vaijerit ja laittaa ristiin siksi aikaa että saa penkin hyväksi. Toki jos kuski vaihtuu tai pitää rempata säätöjä niin varovasti vaan auki nappia tai rockautosta uutta.
     
  16. fennia

    fennia 3rd gear

    Paskat. Olen jo 15 vuotta saanut venytettyä tota ovipahvien purkua. Aina kun ikkuna jää jumiin, niin pitää katkaisijasta vedon päällä ja hakkaa nyrkillä oveen. Hyvin on ylös tullut.:odeek::odeek:
     
  17. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Juu toi toimii mun pikupissa, mutta lankusta on tullu koko ohjaus"keskus" kuskin ovesta ulkoilemaan:rotfl:.
     
  18. Petri R.

    Petri R. 3rd gear

    Toi kyllä napsahtaa ku yrittää selkänojaa nostaa, mutta moottori ei pyöri. Laskea voi, se on vissiin sama moottori ja mekanismi mutta pyörii vain eri suuntaan?
     
  19. Karpov

    Karpov Gearhead

    Voi olla en muista ulkoa, mutta tosiaan vaijeria vaihtamalla siksi aikaa toimivaan moottoriin saat säädöt tehtyä.
     
  20. Petri R.

    Petri R. 3rd gear

    Penkki on nyt aivan OK asennossa joten ei tarvitse tuota vaijerinvaihtoa tehdä, mutta koska ajatus on korjata kaikki viat 32 vuotiaasta suomiautosta (ohhoh!! :eek:) niin täytyy tässä kesän mittaan käyttää etupenkki kokonaan irti ja tutkia että onko siellä mekanismin välissä jotain sinne kuulumatonta. Mittasin kytkimestäkin vastuksen niin kyllä siellä ohmit muuttuu yhdessä nastassa kun nappia painaa, ja naksahtaahan se penkin allakin. Jotkut muutkin liikkeet on vähän nihkeitä, eli varmasti rasvaustarvetta vähintäänkin on. Yhden tallipäivän olen viettänyt pää alaspäin jalkatilassa Volvon penkinlämmittimen toimintaa/toimimattomuutta tutkien, niin mieluusti otan koko sohvan irralleen.
     

Kerro tästä muillekin!